Focus

Pierderi de 17 milioane lei la Drumuri și Poduri. Societatea lucrează la tarife neactualizate de 10 ani

Situație absurdă la societatea Drumuri și Poduri SA, aflată în subordinea Consiliului Județean: cu cât lucrează mai mult, cu atât pierde mai mult din cauză că se lucrează la tarife vechi de acum 10 ani. Compania are acum în casierie doar 1,7 milioane lei și pierderi de 10 ori mai mult.

Situația dezastruoasă a societății Drumuri și Poduri SA rămâne la fel, deși la ultima ședință de Consiliu Județean s-a pus problema găsirii unei soluții și comunicarea acesteia până la următoarea ședință. La ședința de Consiliu Județean de luni, consilierii județeni au propus câteva variante pentru salvarea societății: acordarea unui sprijin financiar de 5 milioane lei din bugetul județului sau acordarea unui împrumut. Ambele variante au căzut însă deoarece sunt ilegale, încalcă o ordonanța privind sprijinul de la stat.

Drumuri și Poduri SA a ajuns la pierderi de 17 milioane lei din cauză că tarifele nu au mai fost actualizate de 10 ani, după cum spun consilierii județeni. Astfel, apare o situație absurdă – cu cât au mai multe lucrări, cu atât sunt mai mari pierderile.

“Situația este dezastruoasă, această firmă a ajuns la 17 milioane lei pierderi. Sunt licitații încheiate acum zece ani și tarifele sunt stabilite pe baza acelor licitații. Dacă nu se actualizează tarifele, înseamnă că ei cu cât lucrează mai mult, vor pierde mai mult”, a declarat consilierul Ioan Haiduc, șef la Comisia Buget Finanțe.

S-a pus problema unui împrumut, care ar fi singura soluție. Potrivit consilierilor județeni, dacă se tot analizează situația fără să se facă nimic, firma s-ar putea să dea faliment. Consilierul PSD, Remus Lăpușan a propus acordarea a 5 milioane lei ca împrumut sau capitalizare. După ce au discutat aproape o oră despre salvarea societății, consilierii județeni au ajuns la concluzia că nu pot face nimic deocamdată și au respins ambele propuneri, care au fost formulate ca amendamente la proiectul de buget.

“Drumuri și Poduri SA – acum ar trebui să găsim și soluția financiară ca să salvăm societatea plus că sunt lucrări multe care trebuie să le facă pentru noi, dar și pentru terți. Compania este blocată acum și ar trebui să găsim soluții. Vreau să propun acest amendament, să propunem ori pentru capitalizare ori pentru împrumut. Propun să alocăm 5 milioane lei și partea de alocare sumă să vină de la întreținere drumuri județene”, a spus Remus Lăpușan.

Nici tarifele nu se pot actualiza din punct de vedere legal deoarece se încalcă ordonanța 34/2006.

”Nu este în beneficiul autorității contractuante ca firmele să lucreze în pierdere. Într-adevăr atât ordonanța 34 cât și legea 98 specifică să fi fost prevăzut în contract sau în caietul de sarcini modificarea tarifelor. Nu au fost prevăzute, dar nu ne putem bloca. Toate firmele de construcții au această problemă. Nu cerem ce nu ni se datorează. Avem acea pierdere datorită acumulării în timp a acestor lucrări efectuate sub costuri. Am efectuat lucrări de 150 de milioane de lei, din care minim 10% s-a lucrat sub costuri. Am făcut lucrări de 5 milioane de lei neplătite. Dacă aceste lucruri nu le rezolvăm, CJ Cluj nu va mai putea să ducă la capăt aceste proiecte. Au fost alocați 70 de milioane pentru lucrările de întreținere, dar nu se vor putea realiza de nicio societate nici ca și capacitate nici ca și costuri. Societatea Diferit a avut  pierderi de 6 milioane de lei din același motiv. Trebuie să găsim soluții. Nu este problema lui Platon, este problema tuturor”, a declarat Călin Platon, directorul Drumuri și Poduri SA.

Platon a subliniat că în casierie nu aproape nimic. “Nu avem sume foarte mari, mai avem 1,7 milioane lei de încasat de la terți și 500.000 lei de la Consiliul Județean pentru deszăpezire. Avem probleme să ne finanțăm corect activitatea acum” a punctat Platon.

Situația societății a mai fost discutată o dată și la proiectul referitor la aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe 2018 al Drumuri și Poduri. S-a mai întors pe toate fețele problema, fără niciun rezultat.

Până la noi ordine, societatea merge în continuare pe pierdere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *