Pentru prima data, online-ul a facut diferenta. Klaus Iohannis a fost presedintele Facebook-ului inainte de a fi presedintele Romaniei

Surpriza votului de ieri a fost prezenta uriasa la vot - 62%, ceea ce inseamna ca fata de turul I au iesit la vot inca 2 milioane de romani. Doua milioane de oameni pentru care Facebook-ul a facut diferenta. Mobilizarea masiva pe internet a fost cea care a adus ieri la vot 11,5 milioane de romani, cu doua milioane mai multi decat in turul intai.

"Ati scris istorie! Pentru prima data, online-ul a facut diferenta", a fost mesajul pe care presedintele ales al romanilor l-a postat ieri seara pe pagina de Facebook. Imaginea a fost setata ca fotografie de fundal pe pagina lui Klaus Iohannis.

Mobilizarea a aparut ca protest impotriva neputintei guvernului de a organiza in mod corespunzator sectiile de vot din strainatate pentru a permite accesul zecilor de mii de romani care au fost nevoiti sa indure cozi si de peste 10 ore.

Pe Facebook, Victor Ponta, reprezentantul PSD la alegerile prezidentiale, a fost spanzurat, dezbracat si animat, imagini care au facut deliciul internautilor pentru doua saptamani. Acestia au fost cei care au pus umarul masiv la rezultatul final al competitiei de ieri. “Facebook-istii” s-au mobilizat si au iesit din case, iar asta s-a vazut la numaratoarea finala.

Conform site-ul Facebrands, care contorizeaza evolutia paginilor oficiale de Facebook, peste 56.000 de persoane au dat sambata “like” paginii de Facebook a lui Klaus Iohannis. In comparatie, pagina de Facebook a lui Victor Ponta a primit de zece ori mai putine aprecieri si a crescut sambata cu numai 5.600 de like-uri.

Insa ieri internetul a explodat, Iohannis primind peste 110.000 de like-uri pe pagina de Facebook. Asa a ajuns la un total de 772.000 de like-uri. Adica de 4 ori mai mult decat cele 27.000 de like-uri primite tot ieri de pagina lui Ponta, care ajunsese spre seara la un total de 714.000 de like-uri.

Facebook are 7,2 milioane de utilizatori in Romania, dintre care 57% au intre 18 si 34 de ani.

Puterea Facebook-ului

Un studiu stiintific demonstra, in 2010, ca reteaua de socializare poate scoate la vot sute de mii de oameni. Cercetatorii Facebook de la Universitatea din California, San Diego, au efectuat un experiment online in timpul alegerilor, ca sa testeze impactul politic pe care il are presiunea sociala.

Un mesaj trimis unui numar de 60 de milioane de utilizatori Facebook in ziua alegerilor din 2010 a facut cel putin inca 300.000 de oameni sa voteze, potrivit unui studiu publicat in revista Nature.

Aproape toti americanii de peste 18 ani care s-au logat pe Facebook pe 2 noiembrie 2010 au fost subiectii experimentului. Acestia au vazut un anunt in partea de sus a paginii lor de stiri pe Facebook: "Astazi este ziua alegerilor". Anuntul mai arata cat de multi utilizatori Facebook, si cati dintre prietenii lor, au selectat "am votat". Tot acolo era afisata o lista cu sectiile de votare.

Coordonatorul experimentului a spus ca 300.000 e o estimare larga. "Numarul real se apropie, probabil, de un milion", a declarat James Fowler, profesor de genetica si stiinte politice la Universitatea din California, San Diego.

Adauga comentariu