Pe strada Observatorului, trotuarele sunt împărțite frățește de pietoni, mașini și biciclete

În Cluj-Napoca se petrece un fenomen administrativ aparte, care sluțește imaginea orașului. Primăria a început să desființeze locurile de parcare de pe arterele importante, fără a le oferi oamenilor nicio alternativă. S-a întâmplat deja pe Titulescu, pe strada Observatorului, urmează Calea Florești.

Decongestionarea traficului înseamnă, în Cluj-Napoca, mutarea mașinilor de pe carosabil pe trotuare. O administrație responsabilă ar construi mai întâi alternative, apoi ar desființa parcările de pe carosabil și, doar pe urmă, ar trimite Poliția Locală să dea amenzi.

La Cluj ordinea este puțin diferită: se desființează locurile de parcare, Poliția Locală începe să le dea amenzi celor care parchează neregulamentar și apoi primarul promite parkinguri și noi locuri de parcare pe după blocurile gri, unde se dărâmă și garajele, alte mașini ce ajung pe trotuare!

Pietonalizarea mașinilor devine în Cluj un șablon administrativ. În orașul de 5 stele, trotuarele de pe Observatorului arată în felul următor:

Oamenii au ajuns să parcheze chiar și perpendicular, în intersecții:

Cu toate că nu sunt piste de biciclete în zonă, Primăria a amplasat pe trotuar și un rastel Cluj Bike:

Grație măsurii administrative extraordinare a Primăriei Cluj-Napoca, pe strada Observatorului trotuarele sunt acum împărțite frățește de pietoni, mașini și biciclete. Numai tancuri și vapoare mai lipsesc, ca să fie teatrul citadin de un absurd perfect.

Adauga comentariu