Din oras

Parking pe Calea Florești, peste 30 de ani, când expiră concesiunea terenului?

În urmă cu doi ani, primarul Emil Boc se avânta, după cum îi este obiceiul, să promită construirea unui parking suprateran, de tipul park & ride, pe Calea Florești, unde acum se află parcarea Billa. Discuțiile de atunci dintre conducerea Primăriei, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) și Billa nu au dus la nicio finalitate. Acum, cei de la USAMV spun că nu e deloc treaba lor parkingul, iar Boc afirmă că vrea parteneriat cu cei doi.

Terenul de pe Calea Florești, din fața Billa, a fost dat în concesiune de către USAMV, pentru o perioadă de 49 de ani, către Billa, apoi către Carrefour. Pe acea suprafață, primarul Emil Boc vrea să construiască un parking de tipul park & ride. În 2016, declara la un post de radio local că a vorbit deja cu USAMV și Billa pentru realizarea proiectului. Anul trecut, la o dezbatere publică, declara același lucru, dar cu mici variațiuni – Carrefour nu ar vrea parking suprateran pentru că nu li se mai vede magazinul.

“Am avut o discuție cu reprezentanții Carrefour și printr-un proiect comun pe Calea Florești să realizăm un parking. Noi dorim ca acesta să fie suprateran, ei obiectează și ar vrea subteran. Costurile pentru un parking suprateran sunt de două ori mai mici. Argumentul reprezentanților Carrefour este că nu se mai vede magazinul din cauza parkingului. Avem o discuție în acest moment și avem o alternativă de parking de suprafață de a oferi șoferilor șansa să își lase mașina și să utilizeze mijloacele de transport în comun. În acest caz ar beneficia fie de parcarea gratuită fie de o călătorie gratis cu autobuzul. Însă avem nevoie și de aprobarea USAMV care deține terenul pe care l-a concesionat celor de la Billa și apoi celor de la Carrefour”, spunea primarul, în urmă cu aproximativ un an.

În urmă cu câteva zile, la o altă dezbatere publică, Emil Boc a declarat că ar vrea să intre în parteneriat cu proprietarii supermarketului, dar de la intenție până la fapte este un drum lung totuși.

“Parkingul va fi construit doar unde este terenul USAMV-ului, cu drept de concesiune pe 49 de ani pentru Billa și Carrefour și noi vrem să intrăm în parteneriat cu ei să utilizăm terenul ca să construim parking. Partea privată a programului noi nu o cunoaștem, este o relație contractuală dintre USAMV și partenerul privat”, a spus Boc.

Reprezentanții USAMV spun că totul s-a oprit la stadiul unor discuții.

“A fost o scurtă discuție cu primarul Emil Boc, ar fi vorba despre terenul pe care este parcarea de la Billa. Discuția a fost una de principiu, terenul acela noi l-am censionat pe la începutul anilor 2000, către Billa pentru o perioadă de 49 de ani. Deci aici s-a oprit discuția despre parking”, a precizat Doru Sabău, purtător de cuvânt al USAMV Cluj-Napoca.

Poate vom avea parking abia peste 30 de ani când expiră contractul de concesiune cu Billa/Carrefour. Și dacă mai luăm în calcul ritmul amețitor cu care se lucrează la construirea parkingurilor este clar că vor trece ani buni până când vom avea o parcare pe Calea Florești.

În proiectul de buget pe anul acesta sunt prinse anumite sume de bani pentru 10 parkinguri (studii de fezabilitate, proiectare, PUZ-uri etc.) în cartiere: Hasdeu, Primăverii 20, Primăverii 8, Mogoșoaia, Azuga, Trotușului, Gheorghe Dima, Liviu Rebreanu, Republicii, Piața Cipariu. În total, peste 13 milioane sunt prevăzuți în buget pentru parkinguri.

Primarul Emil Boc vorbește cu foarte mare lejeritate despre construirea de parkinguri în cartiere, deși de aproape cinci ani nu a mai dat în folosință niciunul nou. La sfârșitul anului trecut au fost finalizate lucrările la parkingul de pe Negoiu, din Mănăștur, dar lucrarea nu a fost încă recepționată din cauză că lipsește avizul de la Pompieri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *