Parcarea Aeroportului din Cluj, modestă și plină de gropi, rămâne neschimbată. Tișe anunță realizarea facilității de tip Park&Ride pe 16 ha din terenul aerogării

În toamna anului trecut, Consiliul Județean (CJ) Cluj aproba dezmembrarea a 4,2 hectare de teren din totalul de 123 hectare al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca în vederea realizării unui Park&Ride cu aproximativ 1.000 de locuri de parcare. De asemenea erau desprinse încă 12 hectare din terenul aeroportului, pe care urma să se construiască un parking, dar și un centru expozițional. În condițiile în care parcarea Aeroportului Internațional „Avram Iancu” este una modestă și plină de hârtoape, Alin Tișe anuntă acum noi pași în realizarea facilității de tip Park&Ride. 

Consiliul Județean Cluj anunță că Alin Tișe a semnat marți, 10 septembrie 2019, contractul de prestare a serviciilor de elaborare a documentațiilor tehnico-economice și de asistență tehnică aferente obiectivului de investiție „park and ride”.

Finanțarea acestui proiect ar urma să fie făcută din bugetul public al județului Cluj.

Facilitatea de tip Park&Ride ar urma să fie construită în proximitatea Aeroportului clujean, chiar pe terenul de care a fost deposedată aerogara în favoarea Consiliului Județean. 

Marius Mânzat, vicepreședintele CJ Cluj, vorbește despre un proiect de suflet, în plin an electoral:

„Este unul din proiectele mele de suflet. Îmi doresc foarte mult să asigurăm infrastructura necesară prin care locuitorii județului Cluj să beneficieze de multiple oportunități de mobilitate, în condiții optime”, ar fi declarat Mânzat.

Contractul semnat marți vizează elaborarea studiului de fezabilitate aferent investiției, a documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construire și a celei tehnice de execuție, respectiv asigurarea asistenței tehnice, astfel: 

studiul de fezabilitate până la 1 decembrie 2019, documentația pentru obținerea autorizației de construire până cel târziu în 20 decembrie a.c., în timp ce documentație tehnică de execuție va trebui predată până la sfârșitul lunii ianuarie 2020. În ceea ce privește componenta de asistență tehnică, aceasta va trebui asigurată până la data de 10 martie 2022.

Societatea declarată câștigătoare în urma desfășurării procedurii de atribuire a acestui contract de servicii este firma Hentza Business SRL, prețul convenit pentru îndeplinirea contractului fiind de 830 000 lei, fără TVA.

 

Tișe promite Park&Ride în vreme ce parcarea Aeroportului nu poate fi modernizată

În acest răstimp, Consiliul Județean, conducerea Aeroportului Cluj și societatea care administrează parcarea aeroportului (UTI) și-au propus să facă un parking modern pentru 1500 de mașini, dar par incapabile să ajungă la un consens pentru a moderniza o banală parcare.

Parcarea Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca este mărul discordiei dintre conducerea aerogării și a Consiliului Județean Cluj.

Alin Tișe, președintele CJ Cluj nu ratează nicio ocazie să atingă acest subiect, la fel și reprezentanții Aeroportului.

În aprilie 2019, Tișe căuta scuze pentru faptul că parcarea este nereparată și a ajuns rușinea României, după cum spunea recent David Ciceo, directorul Aeroportului din Cluj.

Recent a fost reparată o parte din parcare, însă restul a rămas la fel, într-o stare extrem de proastă.

Potrivit lui Alin Tișe, nu pot fi făcute lucrări în continuare din cauza UTI, firma care are o parte din teren în concesiune. Nici vorbă să poarte vreo vină Consiliul Județean.

„Noi am trimis o notificare de reziliere a întregului contract cu societatea de acolo. Situația e complicată. Din păcate noi n-am câștigat procesul, cerem evacuarea și rezilierea totală a contractului. Momentan punem în executare o sentință. În curând trebuie, printr-un act adițional, să stabilim ce rămâne în ograda societății respective, mai exact numărul de locuri de parcare și amplasamentul și ce rămâne în posesia județului. Va trebui sa ne limităm strict la terenul pe care societatea îl are în concesiune de la noi. După ce se va permite asta, societatea va face toate reparațiile, conform unui grafic”, a explicat Tișe, în cadrul unei ședințe de Consiliu Județean.

Astfel, deși modernizarea unei parcări este practic imposibilă pentru Consiliul Județean Cluj, Alin Tișe anunță realizarea unui mega Park&Ride. E drept, și acest proiect ar putea fi concretizat peste ani, după 2025.

De aproape 10 ani durează telenovela dintre conducerea aeroportului, conducerea Consiliului Județean și UTI.

Iar modernizarea parcării este tot mai ireală. 

Conform site-ului oficial al Aeroportului Cluj, „judeţul Cluj numără aproximativ 700.000 locuitori. Din acest punct de vedere, aeroportul din Cluj-Napoca poate fi comparat cu aeroporturile din oraşele europene Geneva şi Stuttgart, care înregistrează anual 12 milioane, respectiv 9 milioane de pasageri”. Din păcate, parcarea Aeroportului clujean rămâne neschimbată, fără putință de a fi modernizată. Între timp, Consiliul Județean Cluj anunță un alt proiect fantomatic, Park&Ride, pe bani publici. 

CITEȘTE ȘI: 16 hectare din terenul Aeroportului, “furate” pentru park and ride-ul Primăriei și Consiliului Județean. Ce părere are conducerea aeroportului

 

 


Adauga comentariu