Panourile Primăriei anticerșit, montate în 2014, sunt bune și nu prea – sute de cerșetori sunt prinși în fiecare an, semn că cetățenii ignoră mesajele autorităților

Din 2014, de la demararea programului Primăriei Cluj-Napoca împotriva cerșetoriei și până acum, numărul persoanelor prinse apelând la mila publicului a fost aproape la fel. An de an, sute de persoane sunt depistate la cerșit în oraș, ceea ce înseamnă că nu au fost convingătoare toate acele panouri cu mesaje motivaționale prin care cetățenii sunt îndemnați să nu ofere bani celor care apelează la mila lor. Cerșetorii primesc bani de la clujeni, din moment ce numărul lor persistă an de an.

Potrivit datelor transmise de reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca, la solicitarea Ziar de Cluj, în 2014 au fost prinse 833 persoane care apelează la mila publicului; în 2015, polițiștii locali au depistat 706 persoane care apelează la mila publicului + 33 minori; în 2016 – 360 persoane care apelează la mila publicului + 31 minori; în 2017 – 896 persoane care apelează la mila publicului + 5 minori; în 2018 – 752 persoane care apelează la mila publicului + 24 minori; în 2019 – 490 persoane care apelează la mila publicului + 21 minori, iar în 2020 (ianuarie-aprilie) – 161 persoane care apelează la mila publicului + 4 minori.

Programul anticerșetorie, lansat în 2014 la inițiativa Claudiei Anastase (consilier local în acea perioadă) a costat 6.000 lei, bani care au fost folosiți pentru:

- campanii cu fluturaşi distribuiţi cetăţenilor sau lipiţi în zonele predispuse unor astfel de fapte: spitale, biserici, mijloace de transport în comun, pieţe, terase, etc.

- amplasare a 50 panouri indicatoare amplasate în zonele spitalelor, centru, zonele identificate de Direcția Gnererală Ploția Locală ca fiind intens populate de cerșetori, 1000 afișe lipite pe mijloacele de transport in comun și 50000 de stickere cu mesaje de prevenire și combatere a femomenului de cerșetorie în municipiul Cluj-Napoca

- înştiinţarea cetăţenilor cu privire la faptul că oferindu-le bani încurajează nemunca şi implicit cerşetoria

- comunicarea numărului de telefon al Dispeceratului Poliţiei locale 0264/598784 la care cetăţenii pot sesiza prezenţa cerşetorilor

- colaborarea cu voluntarii, aceştia sesizându-ne când depistează persoane care apelează la mila publicului în diferite locaţii

„Limitarea cerşetoriei pe raza municipiului Cluj-Napoca este un proces complex, dinamic, dependent de o multitudine de factori, printre care cel mai important este legat de atitudinea cetăţenilor faţă de persoanele care apelează la mila publicului”, au precizat reprezentanții Primăriei.

În cazul persoanelor care apelează la mila publicului Poliţia locală acţionează în urma unei proceduri bine stabilită care presupune următoarele: depistarea şi legitimarea persoanelor care apelează la mila publicului de către patrulele care acţionează în toate cartierele municipiului, patrulele care acţionează 24 ore din 24 pe toată raza municipiului şi echipajul mobil care îmbarcă persoanele care apelează la mila publicului în autospeciale destinate acestui scop şi le transportă în diferite locaţii, astfel: persoanele care au domiciliul în municipiului Cluj-Napoca - sunt conduse la Centrul de Găzduire Temporară de pe str. Oaşului nr. 298; copiii şi mamele cu copii care apelează la mila publicului - sunt conduse la Adăpostul pentru copiii străzii „Arlechino” sau Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului de pe str. G-ral Eremia Grigorescu nr. 37-39; informarea serviciilor de asistență socială de la primariile de domiciliu; persoanele care au domiciliul în alte judeţe - sunt conduse la Gară unde în colaborare cu Poliţia TF sunt îndrumate spre localităţile de domiciliu.

De asemenea, cei prinși la cerșit sunt amendați.

Adauga comentariu