Din oras

Panemar si La Casa domina piata de patiserii din Cluj

Segmentul produselor de patiserie s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani la Cluj-Napoca. Intr-un oras in continua miscare, cu 100.000 de studenti si cateva cladiri de birouri in care sunt concentrati zeci de mii de angajati corporatisti, sa faci afaceri cu produse din patiserie a trecut, deja, de stadiul chioscului de cartier. In aceasta piata, doua branduri s-au impus pe piata locala, si nu numai – Panemar si La Casa.

Compania Panemar Morarit si Panificatie SRL s-a nascut in 1993 si s-a dezvoltat incetisor si cuminte. Prin 2010, facea 17 milioane de lei cifra de afaceri cu niste chioscuri ponosite, asa cum sunt cele mai multe chioscuri de paine din Romania. Desi exista mai multi actionari in companie, pachetul majoritar este detinut de Nicolae Chiorean.

“Povestea a inceput in anul 1993 cu un cuptor de caramida in care se cocea painea de un kilogram. Am prins gustul pentru acest mestesug si ne-am gandit sa il aducem aproape de oameni. Am hotarat sa folosim ingrediente simple si bune, sa pastram retetele adevarate si sa punem suflet in munca noastra. Si asa, painea Panemar a ajuns o paine iubita de clujeni. Lucrurile s-au copt incet, ca o paine bine facuta. Am ridicat moara, am cladit fabrica si am inceput sa plamadim sortimente noi de paine, cozonaci si alte bunatati.  in ultimii ani am deschis locatii frumoase si cu bun gust, care oglindesc grija noastra pentru detalii. Am vrut sa ne rasplatim cumparatorii; sa-i facem sa se simta bine cand trec pe la noi. De curand am dat povestii noastre un nume: Paine cu suflet!”, spun cei de la Panemar pe site-ul lor.

Societatea are 10 asociati si este administrata de unul dintre ei, Nicolae Chiorean.

Evolutia financiara a societatii s-a imbunatatit in ultimii ani. Panemar Morarit si Panificatie SRL a incheiat anul fiscal 2013 cu o cifra de afaceri de aproape 30 de milioane de lei, iar profitul a fost de 2,4 milioane de lei, in timp ce datoriile au fost de peste 8 milioane de lei. Asta, in timp ce in in 2009, cifra de afaceri era de 14 milioane de lei. Astazi, “painea cu suflet” este vanduta in 30 de magazine si chioscuri din Cluj-Napoca si Floresti.

Patiseria La Casa este un business de curand lansat de piata, de omul de afaceri Dorel Goia.

“Totul a pornit de la o idee simpla… Paine cu caracter, pregatita din ingrediente bine alese si dupa retete din intreaga lume. In jurul numelui s-a cladit un mic univers care iti aduce cele mai reprezentative produse de panificatie, patiserie, cofetarie si gastronomie din tarile cu renume in arta culinara. Te invitam sa faci inconjurul lumii cu produsele La Casa. Bucura-te de un mic dejun ca in Franta, cu un croissant si o cafea cu lapte… ia-ti o bine meritata pauza de pranz si serveste o salata proaspata, cum numai italienii stiu sa faca… invita-ti prietenii la cina si ofera-le o supa crema sanatoasa si usoara… gusta un cheesecake american sau un strudel vienez! Dorinta noastra este ca tu sa te bucuri de gustari mereu proaspete, cu adevarat sanatoase, care sa iti satisfaca micile capricii culinare”, spun acestia pe site-ul de prezentare al produselor.

La Casa ofera produse de brutarie, cu painea preparata cu maia in loc de drojdie, de patiserie, cofetarie si gastronomie.

In doar cateva luni, dupa importante investitii, omul de afaceri Dorel Goia a extins reteaua magazinelor in toata regiunea, astfel ca pe langa cele zece magazine din Cluj-Napoca, are puncte de vanzare si in Alba-Iulia, Baia Mare, Bistrita, Huedin, Oradea, Satu Mare, Targu Mures, Turda si Zalau.
La Casa a tintit, in primul rand, publicul corporate, cu magazinele deschise in Liberty Tehnology Park, The Office si Olimpia Business Center. Ultima patiserie a fost deschisa, de curand, pe Calea Motilor.

Conceptul La Casa este total nou pentru piata romaneasca pentru ca include o fabrica de mancare, dupa modelul celor occidentale. Facilitatile de productie sunt localizate in Cluj-Napoca, au o suprafata de peste 6.000 mp si includ tehnologie de ultima generatie.

Firma La Casa Ristorante Pizzeria Pane Dolce SA este detinuta de Daniela si Dorel Goia, iar firma a fost infiintata anul trecut. Raportarea financiara de la sfarsitul anului 2013 arata ca societatea a avut o cifra de afaceri de 49.713 lei, in timp ce datoriile au fost de peste 12 milioane de lei.

Timp de doi ani, o alta patiserie a incercat sa se impuna pe piata clujeana. Este vorba de German Bakery, care a  deschis primul magazin la Cluj in iunie 2009. In fiecare dintre cei doi ani de existenţa, compania a raportat, insa, pierdere. Astfel, in primul an de la deschidere a avut un rezultat de minus 130.000 de lei, iar in 2010, cu un numar de angajaţi marit de la 3 la 19, pierderea a fost de 800.000 de lei. Societatea este de tip holding, sediul holdingului aflandu-se in Germania. In 2011, German Bakery si-a inchis magazinele din oras.

Foto: panemar.ro, lacasapane.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *