Afacerea zilei

Panemar – cel mai frumos brand de panificatie din Romania

Aproape 75.000 de puncte de vanzare a painii s-ar putea inchide de la 1 ianuarie 2014, daca autoritatile vor aproba, pana la 1 septembrie, proiectul de Hotarare de Guvern initiat de patronatul din industria de morarit si panificatie care prevede ca painea sa se vanda numai in magazine specializate sau in raioane organizate in acest scop in magazinele generale.

Un lucru benefic, caci painea nu s-ar mai vinde prin piete insalubre, la chioscuri metalice in care zace in cutii alaturi de detergenti si sosete.

Un brand care nu va avea nicio problema cu asta este Panemar, una dintre cele mai placute surprize din business-ul clujean din ultimii ani.

Compania Panemar Morarit si Panificatie SRL s-a nascut in 1993 si s-a dezvoltat incetisor si cuminte. Prin 2010, facea 17 milioane de lei cifra de afaceri cu niste chioscuri ponosite, asa cum sunt cele mai multe chioscuri de paine din Romania. Desi exista mai multi actionari in companie, pachetul majoritar este detinut de Nicolae Chiorean, cel care putea sa ramana si azi un om de afaceri cu ochelari de cal din industria panificatiei. Dar a avut un neasteptat curaj sa se schimbe, atat pe sine, cat si brandul Panemar.

Astazi, in 2013, Chiorean detine 11 magazine de paine si patiserie, amplasate in cele mai bune locuri posibile. Vanator constant de spatii comerciale cu potential, Chiorean a inteles ca nu numai o schimbare de logo e necesara, ci si sa ai un concept inteligibil si usor de adoptat.

In fiecare zi din 2012, Chiorean a incasat o medie de 15 000 de euro pe zi si a bifat o cifra de afaceri de aproape 25 de milioane de lei, o cifra pe care multe companii din Cluj inca nu au atins-o.

Panemar si-a dat jos pufoaica de pietar de paine si a imbracat haina prieteniei si atentiei fata de consumator, devenind cel mai frumos brand de panificatie din Romania. Daca se va extinde pe Romania, Chiorean va avea mult de muncit. Numai si daca ne gandim la Cluj, este usor de inteles ca, pentru extindere, e nevoie de aceeasi grija la selectia spatiilor, la calitatea renovarii, la standardul produselor. M-as bucura sa o faca.

La Cluj, s-au nascut si au renascut foarte putine branduri in ultimii 5 ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *