Din oras

Orasul aprovizionarilor ca-n codru

Potrivit HCL 385/2012 si a HCL 189/2006 privind reglementearea aprovizionarii si a circulatiei autovehiculelor pe raza municipiului Cluj Napoca, accesul autoheviculelor cu destinatie transport marfa si aprovizionare se face doar intre orele 21:00-07:00, pe baza autorizatiilor de acces eliberate de Primaria Municipiului Cluj Napoca, fara sa se stanjeneasca in niciun fel circulatia celorlalti participanti la trafic, indiferent ca vorbim de autovehicule sau pietoni.

Tot potrivit legii, conducatorii de autovehicule au obligatia de a afisa la loc vizibil autorizatiile de acces eliberate de Serviciul pentru Siguranta Circulatiei. Nerespectarea repetata a conditiilor impuse prin autorizatia de acces constituie contraventie si atrage dupa sine suspendarea autorizatiei. Tot in cazul acesta se aplica o amenda cuprinsa intre 200 si 400 RON. In cazul nerespectarii articolelor privitoare la intervalul orar de aprovizionare precum si conditiile de siguranta a traficului rutier si pietonal, atrage dupa sine o amenda intre 200 si 2500 de RON, in functie de tonajul autovehicului de marfa.

Teoria ca teoria, dar practica ne omoara. In Centrul Clujului, masinile de aprovizionare pot fi vazute la orice ora din zi sau din noapte. De cele mai multe ori acestea stanjenesc circulatia celorlalte autovehicule sau, si mai grav, blocheaza accesul pietonilor in zonele pietonale. Pe str. Eroilor, pe partea pietonala, de exemplu, majoritatea restaurantelor isi fac aprovizionarea dupa cum ii taie capul. Potrivit legii, acestea sunt obligate ca in timpul zilei sa descarce marfa doar daca au acces in curte privata sau daca au eliberata o autorizatie speciala. Chiar si asa, in cazul autorizatiilor speciale, e interzis blocarea accesului pietonilor.

Azi-dimineata la ora 9:10, pe strada Eroilor au fost surprinse doua masini de aprovizionare. Una dintre ele stationa in dreptul Bancii Transilvania, cea de-a doua, in miscare, incercand sa faca slalom printre pietoni si masina stationata. In jur, nici picior de om al legii care sa verifice actele soferilor si sa ii traga la raspundere. Nici reactia pietonilor nu a fost mai presus. Unii dintre ei, vizibil deranjati, au preferat sa inghita in sec si sa se fereasca de masini. Altii, nici nu au bagat in seama neregula, semn ca sunt obisnuiti.

Pe strada Eroilor si pe Motilor situatia e asa de cand lumea. Majoritatea furnizorilor deja se cunosc cu politistii din zona, care de cele mai multe ori vin, constata, dau mana si pleaca. Motivatia multora e ca nu au de ales. Daca trebuie marfa la magazin, ce sa faca? Nu pot astepta pana seara cand se inchide magazinul sau terasa pentru ca pierd clienti. Pe de alta parte, pietonii sunt cei care au cel mai mult de suferit. Dar cine sa se mai gandeasca si la binele celor din jur cand interesul joaca fesul?

Potrivit reprezentantilor Primariei, in ultima luna nu a fost acordata nicio amenda pentru nerespectarea intervalului orar de aprovizionare, ceea ce ne duce cu gandul la doua variante. Ori politia locala doarme in papuci, ori aceste aprovizionari au fost facute in conformitate cu legea in vigoare. Pe principiul, trotuarele gem, amenzi ioc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *