O lege promulgată de Iohannis permite începerea realizării de lucrări publice fără avizele și acordurile prevăzute de lege

O lege a lucrărilor publice realizate fără avizele și acordurile prevăzute de lege (193/2019), inițiată de deputatul liberal Florin-Claudiu Roman, a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis la finalul lunii octombrie. Prin această modificare legislativă, autoritățile publice pot  porni șantierul fără avizele și acordurile cerute de lege, urmând ca acestea să fie obținute până la încheierea executării lucrărilor.

Este ca și cum ne-am apuca să facem o casă și, până la finalizare, obținem noi și actele cerute de lege!

Ce se întâmplă, însă, dacă autoritățile încep să construiască un pod sau o rețea de canalizare și până la încheierea lucrărilor nu se pot obține avizele și acordurile de mediu, de sănătate publică sau de circulație? Poate podul încurcă traficul, poate rețeaua de canalizare trece printr-o zonă unde periclitează sănătatea publică sau mediul. Se demolează lucrările astfel realizate, pentru care nu se obțin avizele până la încheierea lucrărilor? Din bugetul cui se decontează construirea și demolarea? Din al autorităților publice, adică din bugetul nostru? Din buzunarul personal al primarului sau al președintelui Consiliului Județean? Din banii de salariu ai președintelui Iohannis, care a promulgat această lege? Din diurna deputatului liberal care a inițiat legea?

Prin actul legislativ al deputatului liberal, promulgat de președintele Iohannis, Articolul 7 din Capitolul I din Legea 50/1991 a fost completat de Punctul 19, articolul unic din legea nr. 193 din 28 octombrie 2019, publicată în Monitorul Oficial nr. 873 din 30 octombrie 2019:

(16^4) Pentru lucrările la infrastructură de transport și/sau tehnico-edilitară de interes public, finanțate prin programe guvernamentale sau fonduri externe, autorizațiile de construire se pot emite în baza studiului de fezabilitate și a proiectului P.A.C./P.A.D., urmând ca avizele și acordurile prevăzute de lege să fie obținute până la încheierea executării lucrărilor realizate în baza proiectului tehnic.

Infrastructura de transport înseamnă drumuri publice, transport public, căi aeriene și feroviare.

Infrastructura tehnico-edilitară este cea de alimentare cu apă, de evacuare a apelor uzate menajere, de alimentare cu energie electrică, cu gaze naturale, cu energie termică, rețelele de telefonie și internet.

La toate acestea, autoritățile publice pot începe acum șantierul fără avizele și acordurile prevăzute de lege. Trăim în țara lui Papură Vodă, a președintelui Iohannis și a guvernului Orban, care și-au pregătit cadrul legislativ necesar pentru lucrări publice cu firmele de casă, care pot acum executa lucrări fără a-și mai bate capul, de la început, cu obținerea tuturor actelor care înseamnă, în ultimă instanță, protejarea sănătății publice, a mediului și un trafic decent.

Foto: digi24.ro

Adauga comentariu