O companie care funcționează într-un bloc-turn pe o stradă de case ne oferă soluții SF pentru problema traficului distrus de blocurile între case

Daniel Metz, directorul NTT Data, susține că ambuteiajele din trafic vor fi eliminate grație soluțiilor furnizate de inteligența artificială, cu mașini autonome în transportul în comun, care, cel mai probabil, vor levita printre mastodonții imobiliari care se construiesc în ultimii ani în cele mai nepotrivite zone ale orașului.

Directorul NTT Data ne oferă acum soluții SF pentru problema traficului, problemă creată în zona centrală și de blocul-turn în care funcționează compania sa. Vorbim despre un bloc de 14 etaje, cu 2 construite inițial fără autorizație, bloc construit de familia Tișe pe o stradă cu o infrastructură rutieră specifică unei zone de case.

Inteligența artificială ne salvează de nesimțirea imobiliară

Citat de adevarul.ro, „Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania, prefigurează că ambuteiajele din trafic vor fi eliminate graţie soluţiilor furnizate de inteligenţa artificială:

«Eu cred că maşinile inteligente au cel mai mare potenţial să rezolve această problemă cu care ne confruntăm în fiecare zi. Prin intermediul tehnologiei 5G se vor putea crea infrastructuri smart, staţii în locuri foarte aglomerate, de exemplu pe semafoare sau pe clădiri. Noi lucrăm acum, în cadrul NTT DATA, la un astfel de proiect. Maşinile vor comunica între ele, dar şi cu infrastructura, pentru circulaţia fluidă a traficului.

Suntem implicaţi în aceste proiecte şi în România, şi în Serbia, sunt proiecte recunoscute internaţional. E nevoie de lămuriri în anumite situaţii, de exemplu, cum ar putea comunica maşinile automate cu cele obişnuite? Primele astfel de maşini vor fi prezente în flotele taximetriştilor şi în transportul public, care ştim că are linii dedicate. Toate informaţiile pe care le avem acum despre maşini se vor schimba, pentru că va exista un concept care a prins contur în afară şi va începe să fie popular şi la noi, acela de car sharing, însemnând că mai mulţi oameni vor împărţi vehiculele între ei. Maşina va recunoaşte şoferul şi va acorda acestuia permisiunea de a folosi maşina temporar, pe un traseu prestabilit. Acest lucru înseamnă că nu va mai exista un proprietar al maşinii.»”

Așadar, după ce familia președintelui Consiliului Județean Cluj s-a împroprietărit în centrul orașului cu un ditamai blocul de 14 etaje (din care două neautorizate inițial), acum clujeanul de rând nu mai poate fi proprietar pe o banală mașină, pentru că nu mai poate circula cu aceasta, după ce grupul organizat format din politicieni și oameni de afaceri a distrus traficul prin construirea de clădiri monstruoase în buricul târgului, buric cu străzi concepute pentru case.

Daniel Metz ne aburește cu soluții fanteziste de car-sharing, probabil de la bordul bolidului său de zeci de mii de euro, în drum spre mastodontul construit parțial nelegal de familia conducătorului județului, cu etaje în plus reautorizate de Primăria nașului acestuia.

Și, dacă tot face pe gospodarul directorul NTT Data, să vedem cum își gospodărește propria ogradă, cu mașini inteligente care, probabil în mod autonom, parchează pe trotuarul din fața companiei sale, blocând și traficul pietonal. Oare, culmea!, parkingul subteran a devenit neîncăpător și angajații NTT Data sunt nevoiți să își lase mașinile pe stradă?

Trafic inteligent în „ograda” NTT Data:

E ușor să fii gospodar - din gură - în curtea orașului, când în propria-ți „curte” mașinile stau pe trotuare, iar pietonii sunt nevoiți să circule pe carosabil!

Ambuteiajele reale nu se rezolvă cu povești SF

Ambuteiajele din trafic nu vor fi niciodată eliminate „grație soluțiilor furnizate de inteligența artificială”, ele nu mai pot fi eliminate nici prin inteligența non-artificială, dintr-un simplu motiv: sunt generate de ansamblurile imobiliare noi construite pe o infrastructură rutieră de case.

Pe o stradă unde în trecut existau, de pildă, 50 de case, de unde ieșeau inițial poate 50 de căruțe, ulterior 50 de mașini, acum s-au construit blocuri cu 500, cu 1000 de rezidenți, familii sau angajați care lucrează în spațiile de birouri. Acești 500-1000 de oameni merg acasă sau spre locul de muncă cu sute de mașini pe o stradă pe care acum 30 de ani circulau doar câteva zeci. Și astfel se creează ambuteiajul! Ambuteiaj care nu poate fi eliminat  altfel decât prin dotarea mașinilor cu aripi.

Blocurile imense pe străzile de case nu au apărut din senin și nici nu au fost construite acum un secol. Ele au fost edificate în ultimii 10 ani, servind interesele politicienilor și oamenilor de afaceri locali, care acum ne aburesc cu soluții fanteziste la o problemă la care au contribuit din plin.

Adauga comentariu