In vizor

Nu-i vrea nimeni! Sute de clujeni nu mai au cu ce să facă naveta la Cluj

Localitatea Aiton a rămas fără unicul mijloc de transport rutier cu care muncitorii și copiii făceau naveta la Cluj-Napoca. Firma Alis Group care opera în zonă s-a retras la începutul lunii septembrie pentru că nu mai avea bani să își plătească șoferii. Primarul comunei bate disperat la ușile CTP Cluj și ale Primăriei Cluj-Napoca pentru a cere să fie extinsă rețeaua de transport public până în Aiton.

Clujenii care locuiesc în Aiton, la 15 kilometri distanță de municipiu, se confruntă cu o criză gravă de transportatori rutieri. Cei care nu au mașină riscă să rămână blocați în sat pentru că din această toamnă, operatorul de transport Alis Group renunță la traseul Vâlcele-Rediu-Aiton. Firma Alis Group era singurul mijloc de transport public cu care cetățenii din Aiton se deplasau la muncă și la școală în Cluj-Napoca. 

Primarul Nicolae Făgădar vrea să găsească o soluție de ieșire din impas până la începerea școlii și spune că nu s-ar fi ajuns aici dacă Emil Boc le aproba intrarea în zona de transport public local. Anul trecut, Primăria Aiton a făcut toate demersurile necesare pentru a fi introduse autobuze CTP pe traseul Gheorgheni-Aiton, dar degeaba. Emil Boc, șeful Asociației Metropolitane Cluj, e singurul din asociație care le pune bețe în roate.

”Facem parte din Asociația Metropolitană Cluj de la înființare. Dar nu facem parte din zona de transport public local. Am făcut demersuri să fim primiți din 2016, să se prelungească rețeaua din Gheorgheni până în Aiton, și doar domnul Boc ne-a refuzat. Ar trebui să fie bunăvoință. În Aiton sunt oameni care vor să vină la Cluj și nu sunt de vină că primarul are o anumită culoare politică. Ei trebuie să meargă la servici și copiii la școală. Sper să găsesc o soluție de la cei care ne-au ajutat până acum și sper că domnii de la CTP or să înțeleagă că trebuie să ne primească și pe noi”, a declarat Nicolae Făgădar pentru Ziar de Cluj.

Consiliul Județean Cluj a scos la licitație traseul, după ce Alis Group a renunțat. Nicio firmă de transport nu a fost interesată să îl preia, iar conducerea firmei Alis Group spune că nu se va răzgândi și că au respectat termenii contractului cu CJ.

„Noi putem renunța oricând, conform Legii 92 și sunt obligat să anunț cu 60 de zile înainte. Noi am renunțat acum 60 de zile. Eu mă retrag din motive economice. Nu am șoferi și nu pot să lucrez, sunt pe minus cu șoferii acolo. Lucrez de gratis.

Apreciez că e satul nostru, dar mergi o lună, cinci, până când? Șoferul care a fost până acum are permisul supendat și nu mai pot angaja. Caut soluții, dar problema e că autoritățile județene nu-și fac datoria. Cum și-au băgat o firmă preferențială în Cluj, să bage și în Aiton”, a declarat Liviu Jișa, patronul Alis Group.

Conducerea CTP Cluj dă vina pe firma de transport și spune că ei nu au cum să ajute localitatea Aiton. 

„Eu nu pot să intru pe un traseu în care nu am licență. Ca să fac transport în Aiton, ar trebui ca Aiton să fie acceptat în Asociația Metropolitană Cluj unde sunt celelalte 7 UAT-uri. Să vedem ce va rezolva Consiliul Județean cu licența firmei private. Firma privată nu cred că se poate retrage cum vrea ea, au un contract cu CJ. Eu nu am cum să intru pe acest traseu, încă nu a fost discutată în aria metropolitană această problemă. Nu am cum să fac promisiuni, au venit cu cererea, dar le-am spus că deocamdată problema este una și de natură administrativă și juridică”, a afirmat Liviu Neag.

Cheia rezolvării întregii situații se pare că se află în mâinile primarului Emil Boc. Rămâne de văzut dacă va aproba extinderea rețelei de transport public în această toamnă.

 

 

 

 

Sursa foto: paginadetransilvania.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *