Focus

Nemții de la Flix Bus vor duce la faliment firmele românești de transport persoane? Care este reacția transportatorilor din Cluj

Flix Bus este o afacere germană de tip start-up care, mai nou, a intrat și pe piața din România, prin intermediul firmei de transport Alis Grup din Cluj. Flix Bus este lider de transport în Germania și în 22 de țări din Europa. Ce aduce nou această firmă în materie de transport sunt autocarele digitalizate și ultra confortabile. Cum văd firmele de transport locale intrarea pe piață a gigantului nemțesc? E un concurent care îi va desființa?

Din luna iunie, autobuzele verzi Flix Bus circulă și pe șoselele din România prin singurul partener pe care îl au aici, firma clujeană Alis Grup. Pentru a deveni partener Flix Bus, Alis Grup a cumpărat zece autocare, branduite cu Flix Bus. Astfel au înlocuit autocarele clasice cu cele digitalizate, în care există spațiu generos între scaune, toaletă, internet gratuit și conexiune USB. Nemții au deocamdată doar cinci rute care pornesc din România spre Europa:

1. Sibiu – Sebeș – Albă Iulia – Aiud – Turda – Cluj-Napoca – Oradea – Budapesta – Viena
2. Miercurea Ciuc – Odorheiu Secuiesc – Sighișoara – Târgu Mureș – Turda –  Cluj-Napoca – Oradea – Budapesta – Viena
3. Timișoara – Arad – Szeged – Budapesta – Viena
4.  Târgu Mureș – Turda –  Cluj-Napoca – Oradea – Budapesta
5.  Budapesta – Debrecen – Carei – Satu Mare – Baia Mare

Flix Bus mizează pe tariful low-cost, prețul unui bilet începe de la 23 de lei. Cu toate acestea, firmele locale de transport nu se simt amenințate de rețeaua verde. Flix Bus a ajuns echivalentul companiei Wizz-Air, pe cale terestră, dar majoritatea firmelor locale de transport sunt pur și simplu indiferente față de noul concurent. Iar altele spun că nu îi concurează și nu va rezista în România.

„Nu văd de ce ne-ar concura pentru că oamenii care doresc să meargă cu avionul merg cu avionul, care doresc cu autocarul merg cu autocarul, care doresc cu microbuzul merg cu microbuzul. Eu nu văd o problemă. Eu sper să reziste, dar nu cred că or să reziste mult în România. Nu o văd ca pe o concurență. Pentru că eu, ca persoană nu cred că aș sta 9-10 ore în autocar, în condițiile în care la prețul acela îți iei un bilet de avion”, a declarat, pentru Ziar de Cluj, Adrian Roman, directorul Christian Tour.

În Cluj-Napoca a ajuns un adevărat trend să călătorești în străinătate cu avionul, chiar dacă și firmele de transport care au autocare de lux se întrec în oferte. Directorul Christian Tour spune că au scăzut vânzările la bilete de călătorie în străinătate, foarte puțini clujeni mai merg cu autocarul, prin urmare nici Flix Bus nu are șanse mari să reziste.
„În Cluj, toată lumea merge cu avionul. Foarte puțini mai merg în străinătate cu autocarele”, a afirmat  Adrian Roman.

Alte firme locale de transport, precum Fany sunt indiferente față de posibilul concurent german. Directorul firmei Fany nu știa prea multe despre Flix Bus și spune că nici nu îl interesează.
„Nu ne interesează subiectul”, a fost replica conducerii Fany.

De asemenea, și Safe Tour, o campanie locală care și-a făcut un nume pe piața de transport, nu este deloc îngrijorată de apariția Flix Bus în România. Reprezentanții firmei nici măcar nu au auzit, încă, de retailerul german.

„Nu știu, nu am auzit de ei. Dar nu mă afectează cu nimic. Eu cred că e altă piață. Ei au linii externe. Noi facem doar curse ocazionale extern. Nu cred că îmi vor scădea vânzările”, a spus Ionuț Fuia, administrator Safe Tour.

Deși Flix Bus are mai puțin de o lună de când tranzitează România, partenerul lor spune că primește feedback pozitiv de la români și că Flix Bus nu e o amenințare pentru firmele de transport.
“Flix Bus este un start-up, o invenție. La bază sunt trei tineri care la 24 de ani au inventat un program de rezervări, un sistem informatic foarte bine pus la punct. Și prin acest sistem ei au făcut o revoluție în toată Europa. Astăzi, după 5 ani de activitate, au 92% grad de ocupare transport autocar în Germania, 63% grad de ocupare în toată Europa și perseverează. În afară de prețul competitiv, este și calitatea.

În autocarele noastre trebuie să avem internet permanent, indiferent în ce țări călătorim. Trebuie să existe toaletă funcțională în mașină, lucru cu care transportatorii români nu au fost obișnuiți. Puneau două scaune în plus, care le aduceau bani.

Nu e o amenințare pentru nimeni, Flix Bus are partener local român, ei nu au nici măcar un autocar în parcul auto. Noi ne dorim ca piața românească să aibă acces la acest produs pentru că toată Europa are acces la el și ar fi păcat să nu beneficieze și România”, a declarat Florin Crișan, directorul Alis Grup.

 

 

 

 

Sursa foto: flixbus.com/flixbus.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *