Uncategorized

Napolact da vina pe consumatorii romani pentru inchiderea fabricii de la Taga

Napolact nu va mai produce branza de Nasal, facuta in fabrica de la Taga, judetul Cluj. Decizia este una economica, sustin reprezentantii companiei-mama, deoarece “consumatorii romani au un interes scazut pentru specialitatile de branzeturi”. In realitate, branza de Nasal este printre cele mai scumpe produse din aceasta gama, 100 de grame costand peste 20 de lei in magazine.

“Decizia a fost luata ca urmare a interesului scazut pe care consumatorii romani il au pentru specialitatile de branzeturi romanesti. Acest fapt a dus la scaderea continua a vanzarilor si, implicit, a productiei, desi compabia a facut investitii foarte mari in campanii de promovare a gamei de branzeturi de la Taga”, se arata in raspunsul FrieslandCampina.

Mai mult, au aratat reprezentantii companiei, “atunci cand contextul pietei va fi favorabil, iar preferintele de consum ale romanilor in ceea ce privste branza se vor schimba, nu exclude posibilitatea repornirii productiei in aceasta unitate”.

In realitate, branza de Nasal este printre cele mai scumpe produse din aceasta gama. Pentru un pachet de 300 de grame trebuie sa platesti 66 de lei. Ce-i drept, branza este considerata o delicatesa asemanatoare specialitatilor frantuzesti.

Decizia celor de la FrieslandCampina a fost luata in interiorul companiei, iar potrivit unui raspuns oficial, “cei 12 angajati ai unitatii vor beneficia de pachete compensatorii conform contractului colectiv de munca”.

Prefectul Clujului, Gheorghe Vuscan a aflat din presa despre inchiderea Fabricii de la Taga si a promis ca va reveni, astazi, cu informatii suplimentare.

Branza de Nasal, asociata cu Transilvania

In viziunea lui Bogdan Branzas, specialist clujean in branding, “disparitia de pe piata a branzei de Nasal nu inseamna mare lucru”. “Nu este un brand, Napolact este un brand si acesta ramane pe piata”, spune Branzas.

In opinia acestuia, decizia este una strict de business. “Reprezentantii companiei au constatat, probabil, a nu exista dstula cerere pentru acest produs. Pana la urma este un produs exclusivist, dar se pare nu si apreciat, iar  cifrele vorbesc in cadrul unei companii. Legat de decizia de a pastra reteta, daca nu costa nimic sa inchizi un business de ce sa vanzi un nume si o reteta?”, spune acesta.

In opinia lui Bogdan Branzas, branza de Nasal era asociata in mentalitatea romanilor cu Transilvania si nu cu Clujul, locul unde s-a produs aceasta.

Fabrica din Taga a fost amenajata intr-o grota, acolo unde traieste bacteria Brevibacterium Linens. De altfel, diferenta dintre branzeturile frantuzesti de aceeasi factura si branza de Nasal este ca in Franta aceasta este insamantata artificial cu mucegai. La fabrica din Taga natura face totul, mai exact aceasta bacterie  din roca grotei. Pana sa fie gata, branza este depozitata in grota timp de doua saptamani.

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *