Modernizarea drumurilor din județ, blocată de procesele cu Kiat. Ce reparații promite Alin Tișe anul acesta

Contractul Consiliului Județean cu Kiat pentru modernizarea drumurilor județene a fost reziliat anul trecut. Acum, conducerea județului are pe rol mai multe procese cu acest constructor, motiv pentru care modernizarea unor drumuri este blocată și tot ce se poate face sunt lucrări de întreținere. Au existat multe situații în care furnizorul de materiale și constructorul și-au dat țepe între ei, ceea ce a dus la realizarea unor lucrări de proastă calitate. Cu toate că modernizarea drumurilor este blocată într-o anumită măsură, Alin Tișe, președintele Consiliului Județean are promisiuni pentru clujeni.

„Anul trecut am reziliat contractul cu Kiat și acum reluăm licitațiile. De aici avem presiune pe noi de doi ani. Am așteptat să terminăm procesele cu Kiat și în tot acest timp nu am putut face deloc întreținere, să punem covor asfaltic. Lunile treceau, noi nu puteam interveni. Abia după ce am decis rezilierea contractului am putut intra pe întreținere. Așa am reușit să facem drumul de la Mociu – Frata – Viișoara – Câmpia Turzii; Luna – Săvădisla – Băișoara, care va continua cu Iara și cu Buru. Așa am făcut anul trecut drumul de la Chinteni spre Recea Cristur. Când am terminat procesul pentru un drum, începem modernizarea lui și îl facem”, a declarat Tișe, marți dimineața, în cadrul unei emisiuni online.

Exemplele de lucrări făcute prost sunt multe. Există filmări și fotografii pe rețelele de socializare și în mass-media locală. Conducerea Consiliului Județean recunoaște că au avut astfel de situații, tocmai din acest motiv au reziliat contractul cu Kiat.

„Săvădisla – Băișoara – firma a făcut lucrările, a cumpărat asfalt de la o altă societate care i l-a furnizat cu certificat de garanție. După ce l-a turnat pe drum, ne-am trezit că apar pe asfalt niște puncte ruginii ca și cum ar fi căzut meteoriții acolo. Apare acest lucru pentru că piatra folosită în asfalt conținea o cantitate de fier peste limita admisă. Acum, firma care a pus asfaltul se judecă cu firma care a furnizat asfaltul, iar noi nu am plătit la firma care a pus asfaltul până când nu îl înlocuiește în totalitate. Firma care execută lucrarea oferă garanție doi ani și orice reparație se face pe cheltuiala firmei respective”, a afirmat Tișe.

Pentru o parte din drumurile județene, conducerea județului promite doar lucrări de întreținere anul acesta.

„Am făcut mult în materie de drumuri, în sensul că am reușit să ajungem în zone în care nimeni nu ar fi crezut că ajungem. Am reușit fie să întreținem cu covor asfaltic, fie să modernizăm kilometri buni, dar mai e mult de lucru. Cunosc zonele în care oamenii așteaptă să ajungem cu utilajele. Să nu creadă că nu le știu și să nu creadă poveștile pe care le spun unii că anumite drumuri apar la noi asfaltate, dar ele de fapt nu sunt asfaltate. Să aibă răbdare că vom ajunge în acest an pe toate porțiunile pe care nu am reușit să le facem. Mai sunt câteva bucăți de drumuri unde trebuie să ajungem cu întreținerea: Filea de Sus, Filea de Jos, Pădureni, Chinteni, Chinteni – Sânmărtin – Giula, drumul spre Buza, drumul spre Gădălin, spre Leghia, Aghireș, Gârbău, Recea Cristur – limita cu Sălaj, Panticeu – Recea Cristur, Călărași gară – Turda, Luna – limita cu județul Mureș. În zona de munte, putem discuta despre drumul de la Mărișel, drumul de la Beliș la Crucea Iancului, Râșca – Căpuș, Râșca – Agârbiciu, drumul de la Cornești prin Tioc până în Dej”, a mai spus Tișe.

La întreținere curentă bugetul este de peste 50 milioane lei, iar la modernizare aproape 200 milioane lei.

Adauga comentariu