Analiza

Mircea Miclea, despre interzicerea informațiilor privind identitatea de gen: „O atitudine medievală. Le vor face mult mai atractive pentru adolescenți”

Interzicerea în școli și universități a informațiilor depre identitatea de gen reprezintă o decizie „total greșită, din două motive: un organism legiuitor stabilește ca în Evul Mediu ce să se predea și ce să nu se predea, ceea este aberant, este o atitudine medievală. Și interzicând aceste discuții despre aceste teorii, le vor face mult mai atractive pentru adolescenți”, a declarat profesorul Mircea Miclea.

Psihologul și profesorul universitar Mircea Miclea a avertizat că „nu o să se mai discute în școală despre ce înseamnă să fii gay, straight, transgender. Să discuți nu înseamnă să devii. Ceea ce trebuie împiedicat este prozelitismul”.

Psihologul clujean Mircea Miclea și-a exprimat poziția după ce Senatul, cameră decizională a Parlamentului, a adoptat marți un proiect de lege inițiat de teologul PMP-ist Vasile Cristian Lungu, senator de Sălaj și președinte PMP Cluj, care interzice în școli, în universități și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale, orice referire la identitatea de gen:

CITEȘTE ȘI: Un senator de Sălaj cu apucături de teolog tulbură apele. UBB Cluj, reacție virulentă

„Decizia este total greșită, din două motive: un organism legiuitor stabilește ca în Evul Mediu ce să se predea și ce să nu se predea, ceea este aberant, este o atitudine medievală.

• Și interzicând aceste discuții despre aceste teorii, le vor face mult mai atractive pentru adolescenți.

• Așa că nu o să se mai discute în școală despre ce înseamnă să fii gay, straight, transgender. Să discuți nu înseamnă să devii. Ceea ce trebuie împiedicat este prozelitismul. Dar asta e cu totul altceva.

• Interzicând aceste discuții în școală, le vor face mult mai atractive pentru adolescenți, este aberant ce au facut. Dar eu sunt convins că nu s-au gandit la ce au făcut“.

„Am senzația că trăim în obscurantism, când ideologiile sunt mai importante decât logica și faptele. Trebuie să facem tot ce putem să revenim la o abordare iluministă, în care faptele și logica sunt mai importante decât ideologiile“, a precizat fostul ministru al Educației.

Declarațiile au fost făcute la Marius Tuca Show. 

Mircea Miclea este fondatorul școlii cognitive în psihologia românească, fost ministru al Educației în perioada decembrie 2004 – noiembrie 2005, președinte al comisiei prezidențiale – în mandatul lui Traian Băsescu – a realizat Raportul pentru analiza şi elaborarea politicilor din domeniile educaţiei şi cercetării, – o diagnoză a întregului sistem de învățământ din România.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *