Metroul lui Boc poate face anii aceștia poc!

Cică nu se mai glumește deloc în municipalitatea primăriei municipiului Cluj-Napoca, ci se pun bani de-o parte să-și facă Emil Boc trenuleț sub-pământean, pre numele său metrou.

Aflăm dintr-u raportuț care se lăbărțează pe 13 pagini format A4 cu și despre „obiectivele de investiții pe anul 2018”, că suma de 3,48 de milioane de lei de la bugetul Clujului napoc este pusă la păstrare pentru un „studiul de prefezabilitate” și „diverse alte studii” privind introducerea metroului în oraș. Aha, s-au numărat bănișorii prietenarilor lui Boc care vor face studii de prefezabilitate și diverse alte studii, „neicusorule”… Aka bani de azvârlit la teșchereaua la amicii politici pentru hârtiuțe de ținut la sertar. Exact la fel cum s-au dat pentru toate tunelurile, aqua parkurile, someșurile navigabile și centurile aeriene de care ne împiedicăm la tot pasul prin municipiu municipiului de ani de zile. Nu mai bine se dădeau acești bani la vreun untold, ceva, că cu hoția aia ne-am obșnuit deja?

Până să analizăm prefezabilitățile și predictibilitățile pentru metroul clujean, să ne bucurăm alături de lipitorii de afișe ai PD al PDL Cluj care zac în sinecurile CREIC și TEAM din Lomb, că și anul acesta nenea Boc le-a pus de-o parte băbuții de salariu pentru frecat menta în numele partidului. 2,7 milioane de lei primește CREIC, aka “centrul de industrii creative”, și 3,6 milioane merg către TEAM ZMC, aka “centrul de sprijinire a afacerilor metropolitan”. Cică pentru terminarea investițiilor. Dar tot la terminarea acestor interminabile investiții (despre care știam din declarații că sunt terminate în proporție de 99 virgulă 999 la sută), se mai alocă 8,5 milioane de lei pentru consolidarea zonei cu alunecări de teren, 15 milioane de lei pentru consolidare cu piloni forați a accesului în Lomb și 18,4 milioane în proiectul de buget, care se referă însă la extinderea rețelelor de apă-canal.

Vă-n proiecte tovarăși, ca să spun așa – cel mai fain lucru în Republica Autonomă Cluj este că pe procurori îi doare fix în proiecte despre cum și de ce sunt azvârliți banii publici pe apa Someșului navigabil!

Revenind la metroaie și alte studii de prefezabilitate – realizați cam cât are să ne coste viitoarele studii de fezabilitate, dacă un studiu de prefezabilitate ne ușurează buzunarele preț de prețul unei grădinițe…

În ce privește gândirile și răsgândirile lui Emil Boc pe tema metroului, eu personal mai sper că de fapt există un “u” dactilografiat în plus pe „docoment” și de fapt se face referire la un “Metro”.

De-un “Metro” îl cred capabil pe Boc, de-un metrou, ba.

Cert este faptul că, dacă în septembrie 2015, Boc ne spunea că ciu-ciu metrou:

"Soluţia metroului nu se poate implementa la Cluj, pentru că avem un oraş cu jumătate de milion de oameni şi cu un cost de 5 miliarde de euro pentru metrou. Ar fi o soluţie care nu se poate susţine financiar. Ar fi frumos să ai de la Polus la Aeroport o linie de metrou",

cu trei luni înainte de alegerile din 2016 a început să scoată din găletușă altfel de promisiuni:

„Eu nu spun că nu merită. Deocamdată se fac analize. Eu am propus o discuţie măcar de pricipiu pentru a se vedea ce ar însemna un metrou măcar de la Polus şi până la Aeroport. Costurile sunt de miliarde de euro, unu, două, trei sau patru miliarde de euro. Nu aş putea să vă spun exact pentru că studiile sunt foarte aproximative. Se face o analiză pentru a se vedea cum va fi sustenabil un astfel de metrou la un oraş cu o jumătate de milion de locuitori. Eu cred că nu trebuie exclusă o astfel de variantă pe termen mediu şi lung".

Și de atunci tot flutură promisiunea pe sub nasul clujenilor înțepeniți în trafic. Deh, a învățat și el că banul de studiu de prefezabilitate și fezabilitate nici măcar Curtea de Conturi nu-l ia la purecat.

Cert este faptul că Primăria Cluj-Napoca realizază, anual, zeci de studii de fezabilitate, prefezabilitate și postfeazbilitate pentru care cheltuie zeci de mii de euro. Dosarele dodoloaţe cu rezultatele acestor studii sunt ţinute la păstrare, în sertare, sub cheie, iar la fiecare campanie electorală sunt scoase la lumină. Praful este dat la o prate cu dibăcie de către Emil Boc care anunţă câte va face şi câte va drege pentru binele oraşului şi bunăstarea locuitorilor. Pentru anul care a trecut edilul anunța, din finalul lui 2016, că “se va face” un pasaj rutier în cartierul Mărăşti, pasaj care va duce la o decongestionare a traficului din zonă. Încă nu se hotărâse dacă va face un pasaj subteran sau suprateran motiv pentru care pusese de-o parte niște bani pentru aflarea părerilor specialiştilor prin studii de pre și postfezabilitate. Eu cred că Emil Boc nu nimerise la data declarațiilor sertarul cu studiile de fezabilitate plătite pentru tunelul de sub centrul orașului (cel care îl anunțase ca bun început de prin 2008 și care pornea de undeva de la intrarea de pe strada Clinicilorși se termina pe undeva pe la intrarea în cartierul Mărăști). Tot e bine că nu a nimerit peste sertarul cu tunelul lui Funar de sub Dealul Feleacului, numai zic.

Totuși, pentru metrou, de pe care sertar o fi suflat praful?

PS: Citesc că RADP va încasa 600.000 de lei de la municipalitate pentru a amenaja patinoare în interiorul ștrandului SUN (asta în loc de Aquapark). Să dai 600 de mii de lei să faci un patinoar, când e suficient să-l scoți pe Boc sau pe oricare dintre sinecuriștii săi să zică ceva despre viitorul și prezentul luminos al Clujului pe lângă orice curs de apă, mi se pare o cheltuială inutilă!

Comentarii

Cineva

13.01.2018 18:06

Priceless ---> Să dai 600 de mii de lei să faci un patinoar, când e suficient să-l scoți pe Boc sau pe oricare dintre sinecuriștii săi să zică ceva despre viitorul și prezentul luminos al Clujului pe lângă orice curs de apă, mi se pare o cheltuială inutilă!

mitrutz

13.01.2018 19:22

Citesc pe net :,,Alon Levy's compendium of international subway projects, Berlin's U55 line cost $250 million per kilometer, Paris's Metro Line 14 cost $230 million per kilometer, and Copenhagen's Circle Line cost $260 million per kilometer.​'' Intre primaria Floresti si aeroport sunt 16,2 km, deci ar trebui sa coste sub 4 md. $, dar sa nu uitam ca pretul mainii de lucru la noi este de cel putin 4 ori mai ieftin decat in vest. Banii se pierd prin sifonare, cum spuneti mai sus si mai ales prin prostul management, la toate nivelurile. Printr-un management serios si corect s-ar putea iesi la 150 mil. euro pe km, deci 2,4 md. maxim pe distanta mentionata. Dar daca nu se poate fura nimic nu ne intereseaza, doar avem experienta in fondurile europene!!

danutz

13.01.2018 19:35

asistatul mintal care comenteaza cu nicku' danutz si-a mutat limbutza de pe coaiele lui Lucan direct în curul lui Boc. ma-sa-i mandra ca nu mai linge singura pe Calea Turzii.

A na Sat

13.01.2018 23:26

nu stiu altii cum sunt, dar ... eu unul, cind il vad pe acest sancho pizza al piratului ,,el chiorro" nu pot sa-l percep altfel decit in tricoul portocaliu de la fsn, chiar daca probabil ca taranelul cu sintaxa precara e in stare sa turuie aproape bilbiit cite ceva despre doctrina liberala. un om mic cu un caracter infim, asa cum racola securitatea - pour les conaisseurs !

Nicu

14.01.2018 09:29

Ce scapare, asta-i subiectul tabu al campaniei din 2020, alaturi de teleportari si cine stie ce . Trist, mai exista si oameni care cred asa ceva. 

danutz

14.01.2018 14:01

Danutza da leprica cu gura plina de pe Calea Turzii.

danutz

14.01.2018 16:03

fah,Danutza,nu-i frumos sa ne scrii cu pixurile la TIRisti in gura.

danutz

15.01.2018 18:05

danutza, scoate plua TIRistilor din gura. nu-i frumos sa grohai cu gura plina.

Adauga comentariu