Magazinele speculează goana românilor după cumpărături și umflă nesimțit prețurile: ceafă de porc la 100 de lei kilogramul sau roșii la 42 de lei

În alte țări s-a luat decizia de a plafona prețurile la produsele agro-alimentare, în România însă unele magazine profită de situația de criză și de faptul că unele produse se găsesc mai greu și măresc exagerat prețurile: Frate, frate, dar brânza este pe bani. 

La unul dintre lanțurile de magazine ceafa de porc a ajuns să se vândă cu 100 de lei kilogramul, ceea ce înseamnă că pentru o bucată de ceafa de 600 de grame un clujean trebuia să scoată din buzunar 65 de lei. Suma este foarte mare, mai ales în condițiile în care foarte multe persoane fie și-au pierdut locul de muncă, fie au fost trimise în șomaj.

Situația se repetă și la un alt lanț de magazine, acolo unde un kilogram de roșii baby costă 42 de lei. 

Consiliul Concurenței nu amendează magazinele care decid să profite de această situație de criză, dar le-a transmis recomandări să limiteze cantitățile de produse achiziționate de o singură persoană.

”Pentru a reduce riscul de speculă și pentru a permite mai multor consumatori să se aprovizioneze, comercianţii pot limita cantităţile de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană/pe un singur bon și își pot modifica programul de funcționare. În același timp, producătorii pot stabili prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției. Autoritatea de concurență atrage atenția că nu trebuie folosită această situație de criză pentru a crește prețurile fără o justificare obiectivă, pentru a face schimb de informații sensibile (prețurile practicate, politica comercială etc), pentru a exclude concurenți de pe piață sau pentru a abuza de poziția dominantă”, potrivit unui comunicat transmis de Consiliul Concurenței.

În ceea ce privește politica de plafonare a prețurilor, Ministrul Agriculturii Adrian Oros a declarat că este o prostie și ar afecta micii comercianți.

”Zilnic monitorizăm preţurile la raft şi ţinem legătura cu producătorii, procesatorii şi comercianţii. Este foarte înțelept ca toţi trebuie să treacă împreună peste criză şi nimeni nu trebuie să piardă. Am văzut apeluri să se plafoneze preţul la raft. Este o prostie mare care îl va distruge pe micul producător român şi va încuraja specula”, a spus Oros, citat de g4media.ro.

Adauga comentariu