In vizor

Lucrarile suplimentare sunt o adevarata moda la contractele grase ale Primariei Cluj-Napoca

Suplimentarea lucrarilor este o metoda agreata si aplicata destul de des la Primaria Cluj-Napoca. Se intampla nu de putine ori ca dupa organizarea licitatiei pentru vreun contract gras, responsabilii proiectului sa isi dea seama ca au omis ceva si ca e nevoie de o noua procedura, de bani in plus, pentru ca in final lucrarea sa arate asa cum trebuie. Cel mai recent exemplu este cel al proiectului de de bike-sharing. Responsabilii proiectului “retea de statii self service de inchiriere de biciclete” s-au adus aminte in al 12-lea ceas, dupa ce proiectul trebuia finalizat in august 2013, ca nu au licitat toate lucrarile si ca e nevoie de suplimentare.

Asa ca au lansat o noua procedura pentru “borduri pentru delimitarea pistelor de biciclete, procurarea si asternerea de mixtura asfaltica, (alta decat cea aflata in listele initiale, necesara acolo unde pistele de biciclete se intersecteaza cu trasee sau accese auto), taierea si decuparea carosabilului pentru a obtine spatiu necesar pentru amenajarea pistelor; lucrari de amenajare a drenului pentru scurgerea apelor din preajma pistelor; amplasarea de elemente pentru siguranta circulatiei”. Toate acestea vor costa aproape 1,5 milioane de lei, aceasta fiind suma la care s-a incheiat contractul cu societatea Ceziana Star SRL.

Initial lucrarile suplimentare s-au estimat la 1,8 milioane, dar s-a ales oferta depusa de Ceziana Star, in detrimentul celor de la RADP sau Viacor Engineering.
Este a doua suplimentare facuta de primarie in acest proiect. La mijlocul lucrarilor de executie, Primaria Cluj-Napoca a suplimentat contractul initial cu 200.000 de lei. Atunci, a fost vorba de costul unor lucrari care nu au fost cuprinse in contractul de executie pentru proiectul „Retea de statii self-service de biciclete, piste si trasee pentru biciclisti”. Contractul a fost incredintat direct, prin negociere fara anunt de participare, firmei constructoare, Viacor Engineering SRL. Proiectul de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila.

Tot in toamna aceasta s-a adjudecat suplimentarea lucrarilor cu aproape 50.000 de lei la Proiectul de reabilitare a Centrului multifunctional de servicii sociale integrate Tara Minunilor.  Procedura aleasa a fost negociere fara anunt de participare, iar singurul ofertant a fost Ceconi SRL, cea care a executat si lucrarile de reabilitare pentru peste 1,3 milioane de lei.
Proiectul „Centru multifunctional de servicii sociale integrate Tara Minunilor” a fost contractat de municipiul Cluj-Napoca, in calitate de beneficiar, pentru atragerea de fonduri nerambursabile prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 1 „Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor – poli urbani de crestere”, Domeniul major de interventie 1.1  „Planuri integrate de dezvoltare urbana”, Sub-domeniul „Poli de crestromaere”, categoria de operatiuni: reabilitarea infrastructurii sociale.

Bugetul total al proiectului este de 4.063.708,89 lei, din care 3.201.938,29 leireprezinta suma nerambursabila solicitata din cadrul programului, iar 83.201,10lei reprezinta cofinantarea de la bugetul local. Centrul de zi “Tara Minunilor” a fost infiintat cu scopul asigurarii unor conditii de ingrijire si educatie adecvate pentru copiii de varsta prescolara, cu varste intre 3 si 6 ani, din comunitatea Pata Rat si din cartierul Someseni, pentru integrarea lor in invatamantul de masa si prevenirea separarii copilului de familia sa.

In luna iulie a fost nevoie de lucrari suplimentare la “Modernizarea si extinderea sistemului de transport public in comun in zona metropolitana Cluj –Etapa I” in valoare de peste 10.000 de lei. Procedura a fost tot de negociere fara anunt de participare, motivand ca  “Lucrarile / produsele / serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice”. Firma castigatoare este Ramb Sistem SRL din Brasov.

Proiectul Modernizarea si extinderea sistemului de transport public in comun in zona metropolitana Cluj – etapa 1, in valoare totala de 39.967.064,92 de lei, din care 27.567.165,65 de lei reprezinta finantare nerambursabila, are ca obiectiv general reabilitarea infrastructurii de transport public si imbunatatirea serviciilor de transport in comun in municipiul Cluj-Napoca. Proiectul consta in modernizarea a 1.130 mp de spatii publice si a 87 de statii de transport public si un sistem automat de eliberare a legitimatiilor de calatorie.

“Proiectul are o valoare de 27 de milioane de lei, din care 6 milioane de lei sunt suportate de la bugetul local, iar restul din fonduri europene. Obiectivul este modernizarea a 87 de statii de transport in comun si punerea in functiune a unui sistem modern de cumparare de bilete si abonamente, la orice ora din zi sau noapte”, declara anul trecut Emil Boc.

Activitatile de emitere, vanzare, validare si control a titlurilor de calatorie sa fie implementate corespunzator in aplicatia e-ticketing. Interfata Automatului de vanzare bilete si carduri contactless va avea un design ergonomic si sugestiv pentru calatori. Meniul va putea fi afisat in mai multe limbi: romana, maghiara si engleza si altele, fiind configurabil, mai anuntau reprezentantii Primariei.

Nici proiectele de reabilitare a liniei de tramvai sau de modernizare a Parcului Central nu au scapat de lucrari suplimentare.

Peste 26.000 de lei au costat lucrarile suplimentare la proiectul ‘Restaurarea ansamblului monumen istoric Parcul central Simion Barnutiu si Cazinou din municipiul Cluj-Napoca”. Acestea au fost executate de ACI, firma care s-a ocupat de intreg proiectul pentru peste 17 milioane de lei.

„Lucrarile care s-au derulat in Parcul Central si la Clarirea Cazino au durat un an de zile si s-au finalizat cu o luna si jumatate mai repede decat era termenul contractual. Lucrarile au costat 17 milioane de lei, 98% reprezentand contributia Uniunii Europene si a Guvernului, iar cota de 2% contributia bugetului local. Lucrarile cu TVA au ajuns la 4,8 milioane de euro, jumatate din valoarea estimata initial”, a explicat in mai 2012 primarul de atunci, Radu Moisin.

Ambele tronsoane din proiectul de reabilitare a liniei de tramvai din oras au avut nevoie de lucrari suplimentare. Tronsonul Piata Garii – Bulevardul Muncii a avut nevoie de trei suplimentari.
355.000 de lei s-au “negociat fara anunt de participare” pentru lucrari suplimentare la proiectul de modernizare a liniei de tramvai pe tronsonul Piata Garii – Bulevardul Muncii. Contractul a ajuns la Swietelsky Baugesellschaft mbH, una dintre firmele din consortiul care s-a ocupat de intregul proiect pentru peste 104 milioane de lei.
Apoi alte 78.000 de lei s-au dus catre Swietelsky, iar intr-o noua procedura s-au mai dat 138.000 de lei.

Si la tronsonul Manastur – Piata garii a fost nevoie de lucrari suplimentare care nu au fost incluse in contractul initial. Acestea au costat 1,5 milioane de lei.

De asemenea, in 2012 si locuintele sociale de calitate de pe strada Albac au “beneficiat” de lucrari suplimentare de 70.000 de lei. Evident tot prin negociere fara anunt de participare. Lucrarile au fost executate de Conimet Impex, firma care a castigat si licitatia initiala, cu un an inainte. Contractul a fost de peste 770.000 de lei.
Proiectul „Locuinte sociale de calitate”, str. Albac nr. 21, contractat de municipiul Cluj-Napoca, in data de 20.07.2011, a avut un buget de 2.062.312,00 lei, din care 1.621.431,85 lei reprezinta suma nerambursabila solicitata din cadrul programului, iar 440.880, 15 lei reprezinta cofinantarea de la bugetul local.
Din 38 de garsoniere intr-o stare avansata de degradare, au fost create prin recompartimentare, un numar de 24 locuinte sociale. Fiecare dintre cele 24 de locuinte sociale dispune de o camera de zi, precum si de o baie si bucatarie individuala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *