Intelectualii Clujului iau poziție: „Știm cu toții că e un lucru ilegal ce se face acum la Untold. Nu credeam că metodele lui Funar vor învia la Cluj pe vremea lui Emil Boc”

Intelectualii Clujului încep să ia poziție și să exprime în spațiul public opinii legate de aspecte care țin de organizarea Untold, aspecte pe care le consideră a fi ilegale:

„Untold. Atîta lume străină și vesel agitată pe termen scurt prin Cluj n-am mai văzut de cînd era Caritas-ul. Șarlataniile lucrative mizează pe numere mari.

Știm cu toții că e un lucru ilegal, ce se face acum la Untold: nici o inițiativă privată nu are dreptul să închidă cu garduri un parc public, să ceară bani pentru a permite accesul oamenilor pe un spațiu comunitar; nici o inițiativă privată nu are dreptul să perturbe ordinea și liniștea publică, după ora 23, să deranjeze de-a lungul întregii nopți cîteva zeci de mii de cetățeni ai Clujului, care nu sînt interesați de programul lor "artistic". La acestea ni se răspunde că: a) totul ține doar 4 zile; b) orașul are de cîștigat (inclusiv) financiar. Dar unde scrie că o Primărie din România are voie să suspende 4 zile statul de drept și să încalce legea, dacă a) e doar pentru puțin timp; b) e rentabil?!

Exact asta s-a întîmplat și la Caritas: toata lumea a avut de cîștigat (atîta timp cît ilegalitatea funcționa). Așa că s-a constituit o mega-complicitate socială, în care ordinea și legalitatea au fost blocate, prin ordin de la Primăria lui Funar, cu sprijinul presei, care publica listele de "cîștigători", cu înflorirea CFR-ului (care aducea lumea la Cluj - inclusiv din străinătate), spre bucuria hotelierilor etc.

Nu credeam că metodele lui Gheorghe Funar vor învia la Cluj pe vremea lui Emil Boc...

Anul trecut, sub alta denumire, au cerut si obtinut ceva finantare de la primarie. Nu si-au platit integral impozitele si chiriile nici dupa un an. Recent Curtea de Conturi a constatat ca acele finantari ale primariei erau ilegale. Banii publici fusesera dati pentru o manifestare care urma sa faca la rindul ei bani (ceea ce era ilegal).

Anul acesta - sub numele Untold - au cerut citeva milioane de la primarie dar, in preajma publicarii raportului critic de la Curtea de Conturi, si-au retras solicitarea. Asadar in 2016 intreaga paranghelie e strict privata. Dar politistii care au inchis circulatia pe linga Somes, cu o saptamina inainte, si vegheaza permanent pe carosabil pentru buna desfasurare a unui festival privat sint ai statului. Dar tramvaiele care si-au suspendat circulatia timp de o saptamina din cauza Untold sint ale institutiilor publice locale.

La Cluj, in centrul orasului, o adunare de galagie scrisnita si zgiriata (clubbing) se tine de la ora 23 pina dimineata, 4 nopti la rind, printre blocuri cu mii de oameni, la un volum care cutremura toate geamurile. Preturile de bilete/abonamente sint la cote ametitoare. Banii intra in buzunarele citorva milionari, care au greutati si dupa un an sa-si plateasca impozitele, chiriile si furnizorii.

Cu vreun secol in urma, I.L. Caragiale a scris o piesa de teatru. Doi batrini se sperie noaptea in pat, fiindca afara se trage cu pistolul, ceea ce nu-i normal. La sfirsit afla ca era politaiul beat, care trecea pe strada si tragea in aer de bucurie. Brusc batrinii se linistesc: daca trage politia noaptea cu pistolul, atunci e voie, asta e foarte normal. Asa si la noi. Legea este incalcata la initiativa Primariei, care inchide strazile precum si un imens parc public, cu o saptamina mai devreme, pentru ca nimic sa nu deranjeze, Doamne fereste, ilegalitatea. Aici, la noi, Politia pazeste festivalul privat, care incalca legea.

Cred ca primele 100 de plingeri in instanta ar fi mai greu de adunat. Celelalte ar veni apoi cu valul...

 Actualele oficialitati (oras + judet) au construit un imens stadion si o imensa sala de sport. Din pacate ele cam merg pe faliment, fiindca au de platit impozite uriase. Trebuie rentabilizate. Logica e politico-economica, iar somnul de noapte, timp de o saptamina, pentru un sfert de municipiu, este ultimul aspect care mai conteaza”, a scris Laszlo Alexandru, profesor la Colegiul Național „George Barițiu”, sâmbătă, 6 august, pe pagina sa de Facebook.

„TUNTOLD, ediţia a doua: tupeu şi mai mare din partea organizatorului privat, lipsă de transparenţă şi bălmăjeli (para)legale din partea Primăriei.

Şi o culme a ridicolului: autorităţile locale invocă nu cele vreo două-trei legi pe care, în mod evident, le încalcă şi anul ăsta, ca la ediţia trecută... ci Legea Adunărilor Publice.

Nu, m-am răzgândit. Nu e o culme a ridicolului, ci una a sfidării.

Legea e foarte clară şi în ce priveşte derogările posibile de la lege. De exemplu, libera circulaţie a cetăţenilor (iar Parcul Central e definit drept spaţiu verde cu acces nelimitat) poate fi restrânsă în cazul în care există pericol iminent la adresa vieţii sau sănătăţii lor. Să înţeleg că plătitorii de bilet sunt mai cetăţeni decât non-plătitorii?

[…] Probabil că procedura de urmat ar fi să ne plimbăm pe-acolo, să ne lăsăm bruscaţi sau arestaţi şi pe urmă să dăm în judecată organizatorul + Primăria. Nu am nici cea mai mică îndoială că am câştiga.

Pe de altă parte, mi-e atât de greaţă de acest comportament al Untold şi al administraţiei locale - de PROPRIETARI ai Clujului - încât chiar o să încerc să nu mă mai enervez. Am prea multe lucruri de făcut, cum presupun că aveţi cu toţii. O să-mi astup urechile şi o să evit să trec prin zonele afectate (dar voi continua să share-uiesc reacţii ale altora); dacă majoritatea zdrobitoare a clujenilor consideră firesc să aibă o petrecere privată în grădina proprie şi să fie împinşi de jandarmi pe lângă gard... nu pot decât să fiu "bun clujean" şi să ridic din umeri.

Pentru organizatori, banii sunt totul: au luat anul trecut câte o măruntă contribuţie din buzunarul fiecăruia dintre noi (prin finanţarea de la Bugetul local); au cerut şi anul ăsta, dar nu au primit. Şi-au lăsat furnizorii cu ochii în soare, având în continuare facturi neplătite de sute de mii de euro - şi au transformat ONG-ul în firmă privată pentru a păcăli legea.

Pentru primar şi consiliul local, voturi să fie. Bătaia de joc la adresa cetăţenilor din vreo 3-4 cartiere, încălcarea dreptului la liberă circulaţie şi îngrădirea, contrar legii, a accesului în Parc nu mai contează - dacă la "socoteala" finală vor avea acel sfert de procent în plus, care să-i mai instaleze o dată la "butoane".

Populismul, combinat cu insensibilitatea la litera legii, sunt tot mai periculoase pe măsură ce noi runde de alegeri confirmă că ele funcţionează în Românica”, a scris în 4 august, pe Facebook, Dumitru Cornel Vîlcu, lector universitar la Facultatea de Litere din cadrul UBB.

„Chiar cred ca DNA - Direcția Națională Anticorupție ar trebui sa arunce o privire asupra povestii asteia, deja aranjamentele astea dintre Primarie si anumiti indivizi put de la o posta...”, a comentat pe Facebook Marius Mosoreanu, cercetător asociat în cadrul departamentului de Științe Politice din cadrul FSPAC.

Comentarii

Mos Ion Roata

07.08.2016 11:41

ADMIN: discuția este depre respectarea legii.

Daniel Muntean

08.08.2016 12:26

ADMIN: repetăm:​"nici o inițiativă privată nu are dreptul să închidă cu garduri un parc public, să ceară bani pentru a permite accesul oamenilor pe un spațiu comunitar; nici o inițiativă privată nu are dreptul să perturbe ordinea și liniștea publică, după ora 23, să deranjeze de-a lungul întregii nopți cîteva zeci de mii de cetățeni ai Clujului, care nu sînt interesați de programul lor "artistic". La acestea ni se răspunde că: a) totul ține doar 4 zile; b) orașul are de cîștigat (inclusiv) financiar. Dar unde scrie că o Primărie din România are dreptul să suspende 4 zile statul de drept și să încalce legea, dacă a) e doar pentru puțin timp; b) e rentabil?!Exact asta s-a întîmplat și la Caritas: toata lumea a avut de cîștigat (atîta timp cît ilegalitatea funcționa). Așa că s-a constituit o mega-complicitate socială, în care ordinea și legalitatea au fost blocate, prin ordin de la Primăria lui Funar, cu sprijinul presei, care publica listele de "cîștigători", cu înflorirea CFR-ului (care aducea lumea la Cluj - inclusiv din străinătate), spre bucuria hotelierilor etc.Nu credeam că metodele lui Gheorghe Funar vor învia la Cluj pe vremea lui Emil Boc..."

Manu Chao

09.08.2016 09:48

Habar nu aveti de legi si lege! Mai citiți domnule! Mai citiți si vedeti normele in vigoare! Accesul in orice spatiu public poate fi restricționat indiferent daca activitatea este piblica sau privată! ADMIN: mai citește tu legile, asta dacă ești capabil să citești: "Art. 11. - (1) Bunurile din domeniul public sunt inalienabile, insesizabile si imprescriptibile, dupa cum urmeaza:a) nu pot fi înstrainate; ele pot fi date numai in administrare, concesionate sau inchiriate, in conditiile legii;Art. 14. - (1) Inchirierea bunurilor proprietate publica a statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale se aproba, dupa caz, prin hotarare a Guvernului, a consiliului judetean, a Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau a consiliului local, iar contractul de inchiriere va cuprinde clauze de natura sa asigure exploatarea bunului inchiriat, potrivit specificului acestuia.Art. 15. - Concesionarea sau inchirierea bunurilor proprietate publica se face prin licitatie publica, in conditiile legii." "Art. 2: Statul recunoaste dreptul fiecarei persoane fizice la un mediu sanatos, accesul liber pentru recreere in spatiile verzi proprietate publica, dreptul de a contribui la amenajarea spatiilor verzi, la crearea aliniamentelor de arbori si arbusti, in conditiile respectarii prevederilor legale in vigoare.Art. 3: Spatiile verzi se compun din urmatoarele tipuri de terenuri din intravilanul localitatilor:a) spatii verzi publice cu acces nelimitat: parcuri, gradini, scuaruri, fasii plantate;Art. 4: In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:a) parc spatiu verde, cu suprafata de minimum un hectar, format dintr-un cadru vegetal specific si din zone construite, cuprinzand dotari si echipari destinate activitatilor culturaleducative, sportive sau recreative pentru populatie”.Art. 8 alin. 7: Prin exceptie de la prevederile alin. (5), se pot amplasa pe un spatiu verde: alei pietonale, mobilier urban, amenajari pentru sport, joc si odihna, constructii pentru expozitii si activitati culturale, constructii usoare cu caracter provizoriu pentru activitati de comert si alimentatie publica, grupuri sanitare, spatii pentru intretinere, dar numai in baza unei documentatii de urbanism pentru intreaga suprafata a spatiului verde si cu obligatia ca suprafata cumulata a acestor obiective sa nu depaseasca 10% din suprafata totala a spatiului verde.Art. 9 (1) Persoanele juridice care concesioneaza terenuri pentru constructia si amplasarea in spatiile verzi a obiectivelor pentru activitati socioculturale sunt obligate sa obtina avizele, acordurile si autorizatiile prevazute de legislatia in vigoare. Locul de amplasare a obiectivelor, suprafata terenurilor si conditiile de desfasurare a activitatii ulterioare se determina in baza unor proiecte de specialitate, de amenajare a teritoriului si urbanism, avizate si aprobate conform legii, cu obligativitatea ca suprafetele cumulate ale acestor constructii sa nu ocupe mai mult de 10% din suprafata spatiului verde respectiv.(2) Constructiile si amenajarile de orice tip, altele decat cele specificate la alin. (1), sunt interzise." DECI? 

smarti

10.08.2016 17:25

Hai c-am vazut ca esti destept.De aceea citeste putin art.urmatoare din Legea 61 si poate gasesti si aici niste explicatii,ca nah,nu suntem asa luminati.25) tulburarea, fara drept, a linistii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigate sau larma;26) tulburarea linistii locatarilor intre orele 22,00-8,00 si 13,00-14,00 de catre orice persoana prin producerea de zgomote, larma sau prin folosirea oricarui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare in localurile sau in sediile persoanelor juridice, in locuintele persoanelor fizice sau in oricare alt loc din imobile cu destinatia de locuinte ori situat in imediata vecinatate a acestora; 

ion ionescu

07.08.2016 11:45
ADMIN: intelectualii aceia încearcă să vă zică că există o lege și că aceea trebuie respectată.

Adrian

12.08.2016 13:33

Daca dumneavoastra si toti sustinatorii de prin comentarii considerati ca s-a incalcat legea, faceti o actiune la tribunal si, in cazul in care aveti dreptate, puteti chiar bloca festivalul pentru anii urmatori. Pe internet suntem toti curajosi, dar cand vine vorba sa punem ceva in practica o cam lasam moarta.Pana la proba contrarie festivalul a fost legal. Daca dumneavoastra demonstrati, in instanta, nu intr-un articol mai mult sau mai putin relevant, contrariul, asteptam cu interes sentinta definitiva. Restul sunt discutii demne de fostul OTV.

carmen

07.08.2016 12:03

ADMIN: Discuția este despre respectarea unor legi.

Me

08.08.2016 02:21

ADMIN: ești și trist.

bebe

08.08.2016 09:17

ADMIN: de la micimea bacalaureatului tău luat pe copiuță - dacă ai fost capabili să citești de pe ea, vii să faci aprecieri despre cine este sau nu intelectual? Hahahahahahahah!

sebastian

08.08.2016 11:45

ADMIN: repetăm:​"nici o inițiativă privată nu are dreptul să închidă cu garduri un parc public, să ceară bani pentru a permite accesul oamenilor pe un spațiu comunitar; nici o inițiativă privată nu are dreptul să perturbe ordinea și liniștea publică, după ora 23, să deranjeze de-a lungul întregii nopți cîteva zeci de mii de cetățeni ai Clujului, care nu sînt interesați de programul lor "artistic". La acestea ni se răspunde că: a) totul ține doar 4 zile; b) orașul are de cîștigat (inclusiv) financiar. Dar unde scrie că o Primărie din România are dreptul să suspende 4 zile statul de drept și să încalce legea, dacă a) e doar pentru puțin timp; b) e rentabil?!Exact asta s-a întîmplat și la Caritas: toata lumea a avut de cîștigat (atîta timp cît ilegalitatea funcționa). Așa că s-a constituit o mega-complicitate socială, în care ordinea și legalitatea au fost blocate, prin ordin de la Primăria lui Funar, cu sprijinul presei, care publica listele de "cîștigători", cu înflorirea CFR-ului (care aducea lumea la Cluj - inclusiv din străinătate), spre bucuria hotelierilor etc.Nu credeam că metodele lui Gheorghe Funar vor învia la Cluj pe vremea lui Emil Boc..."

Vlad

08.08.2016 13:42

ADMIN: civilizația și civilitatea o ceri nu după ce faci comentarii și afirmații fasciste, că unor neterminați (în cazul indicat, unei neterminate) li s-au adresat comentariul! Ești complice? Ți se adresează și ție.

Gerula

07.08.2016 12:04
Majoritatea clujenilor își doresc untold. Restul pot avea alte opțiuni. Pe perioada festivalului pot merge la munte, unde-i liniste. Sau pot protesta în fata primăriei. . ADMIN: Dacă mă-ta și tac-tu erau internați, lângă rahatul tău de Untold, tot așa senin ziceai că se pot căra la munte?

adelin

08.08.2016 08:33

gerulo...de ce sa nu mearga untoldul tau in creierul muntilor ??Cum adica, sa isi paraseasca cetatenii temporar casele ca sa aiba loc mizeria voastra de eveniment ??Mergeti voi in pustie si urlati acolo la luna poina va sar bojocii pe jos...nesimtitilor...mai sint si oameni care lucreaza si macar o parte din noaptea ar dori sa doarma.. 

calin

08.08.2016 17:01

Adelin draga, noi oamenii traim intr-o societate guvernata de niste reguli. In momentul de fata regula principala este cea a democratiei unde minoritatea se supune majoritatii. Poate ca nici mie nu imi place cine ne conduce tara sau orasul sau Guvernul sau stiu si eu ce. Oricat de greu iti este sa accepti tu ca si minoritate trebuie sa te supui majoritatii. Tu ai ales sa traiesti in societate alaturi de alti oameni nu ei te-au ales pe tine. Esti liber sa te muti in munti sau in padure unde e totul happy happy joy joy (pentru tine). Pana atunci nu uita ca esti in minoritate si atata timp cat cei cu opinii ca si ale tale nu vor deveni majoritari, nu ai decat optiunea cu padurea. Referitor la legalitatea sau ilegalitatea evenimentului in sine, nu ma pronunt. Totusi este putin vorba si de toleranta, nu? Spune-mi, tu nu ai participat niciodata la o nunta (sau alt eveniment mai zgomotos) care poate ca a deranjat fonic un trecator de pe strada? Revin, accepta ca sunt oameni carora le place genul acesta de muzica, de distractie de relaxare etc. Asa cum tie poate ca iti place sa mergi la teatru si poate ca mergi cu masina si ocupi un loc de parcare iar eu nu mai pot sa parchez in zona. 

mine

09.08.2016 10:18

deci ce spui tu este ca oamenii in scaune cu rotile ar trebui sa invete sa mearga ca sa urce in autobuz pentru ca sunt minoritari si noi ceilalti vrem sa nu fie trape la autobuz?pentru ca asta e al naibi de insesibil. democratie sau nu, minoritari sau nu, oamenii care nu au de ales si carora li se impune o situatie despre care nu au fost intrebati trebuie luati in considerare mereu.

calin

09.08.2016 15:02

ADMIN: QED: Martorii Untold ca Martorii lui Iehova.

calin

09.08.2016 15:33

ADMIN: nici un comentariu care nu este la subiect nu ne interesează. Și sunteți la ani lumină depărtare de adevăr. 

Anonim

09.08.2016 10:24

Nu ai dreptate. Citatele acelea au fost date de niste oameni intregi la cap, care au facut ceva sa poata fi numiti intelectuali, deci comentariile acestea nu prea mai au vre-un rost, din moment ce nu prea putem noi sa ne luam la cearta cu aia. Nu puiul invata closca. Ma rog, fata de ce ai zis tu; stiu ca exagerez, dar sa zicem ca jumatate + unu din numarul de locuitori ai romaniei sunt pentru nepedepsirea crimei, furtului s.a.m.d. Asta inseamna... majoritate = asa sa fie? Nu. Este adevarat ca festivalul acesta aduce multe beneficii orasului, dar doar unei parti din acesta. Sa stii ca eu, pe langa zgomot, aglomeratie in mijloacele de transport si neposibilitatea de a ma deplasa prin sau pe langa Parcul Central, nu am primit nimic. E la fel ca inainte. Da, cei care au platit bilet si au participat la festival au ramas cu o experienta unica si ma gandesc ca asa este, dar pentru ceilalti nu este corect. Faptul ca majoritatea doreste ceva nu este o scuza pentru a ocoli legea. Si imi mai pl ace ca cei ce nu au fost la festival comenteaza decent si aduc argumente, iar cei ce au fost vin doar si ii fac 'needucati' 'sclavi' 'saraci' 'prosti' s.a.m.d, se vede diferenta dintre nivelele de cultura si educatie. In plus, eu nu am avut 400 de lei sa dau pe bilet, de unde crezi ca am bani de mers la munte / mare, @Gerula?

calin

09.08.2016 15:15

In primul rand nu vreau sa intram in polemica ce inseamna intelectual. Si eu am un IQ de 150 doar ca testele de IQ sunt "matematice" ca sa zic asa. Testele de IQ nu sunt cu intrebari din legile Romaniei. Deci sunt sau nu si eu intelectual? Cine "acorda" acest "titlu" de intelectual si in baza caror criterii?Revenind, daca 50%+1 din oameni doresc dictatura tu fiind in tabara celor 50%-1 nu ai ce sa faci decat sa te muti in alta tara. De aceea avem terorism, de aceea avem islamism, de aceea avem inca tari cu dictatori. Sigur, saracii oameni s-au nascut in locul nepotrivit si in unele cazuri nu prea au cum sa-si paraseasca tara. In schimb, vorbind strict pe subiect, tu traiesti intr-o tara libera, membra UE si esti liber sa te muti intr-un alt oras din Romania sau chiar intr-o alta tara. Unul din motivele pentru care eu nu m-am mutat si nu ma voi muta niciodata in Bucuresti este dat de aglomeratia de acolo. Cum ar fi sa ma mut in Bucuresti si apoi sa tot urlu ca ma deranjeaza aglomeratia? Si pe mine ma deranjeaza ziua de 15 septembrie cand incepe scoala si pierd 1 ora din timpul meu pretios pentru a ajunge la munca. Asa ca si eu ar trebui sa-i injur pe toti parintii care isi duc copiii la scoala cu masina si igreuneaza traficul? Sa ma pun sa invoc legi si sa fac pe nebunul? Nu, ori gasesc solutii care sa-mi rezolve mie problema ori ma mut intr-un oras mic unde voi scapa de aglomeratie dar poate ca nici nu voi avea un loc de munca. Ideea este ca nu poti sa le ai pe toate. Trebuie sa faci anumite compromisuri.Referitor la chestia "nu ai primit nimic", o astfel de atitudine este daunatoare. Tu esti singurul care iti controlezi viata si esti singur responsabil pentru ceea ce te face fericit/nefericit. Sigur, trebuie sa accepti ca nu traim intr-o lume perfecta si ca nu poti schimba ce vrei dupa bunul tau plac. Dupa ce te impaci cu ceea ce am scris mai sus, vei putea sa faci actiunile necesare care te fac pe tine fericit. Daca te astepti ca altii sa faca ceva pentru tine, pentru ca tu sa fii fericit, nu se va intampla niciodata.

Gh. Emanuel Tertan

09.08.2016 16:03

"Locuiesc lângă parc și nu pot închide ochii toată noaptea. Poate la anul ne vor taxa Primăria sau organizatorii de la Untold că avem spectacol pe gratis. Să se facă Untold la Cluj, dar afară, unde nu deranjează pe nimeni. În plus, aici lângă noi e Spitalul de Copii. Îi pasă cuiva?", a scris, într-un comentariu pe Facebook, unul dintre prorectorii Universității "Babeș-Bolyai", istoricul Ioan Bolovan.Daca nici asta nu e intelectual, atunci si mama untoldistilor e mereu gravida.

Daniel

09.08.2016 16:21

Stadionul si sala au fost construite din banii noștri dar dacă vreau să văd un meci sau un spectacol plătesc bilet. Si dacă e aglomerat se închid și câteva străzi. Dacă se joacă în Gruia se inchid străzi. Tramvaiul si autobuzele se cumpără și întrețin din banii noștri iar ca să le folosesc plătesc. Gratuități au pensionarii și elevii/studentii indiferent dacă sunt din oraș sau nu. În concluzie, sunt multe domenii în care dau ceva și nu mă aleg cu tot atâtea beneficii că alții. E greșit să pui problema așa. Am vecini cu câini care urlă zi și noapte și nu pot face nimic, doar e dreptul lor. Dacă vreau să nu îi aud primesc replică cu mutatul. Si e zilnică problema. Fără să fiu un mare fan al genului de muzică de la Untold am fost mândru să particip. M-am gândit și la locuitorii din zonă, e drept, dar ei știu unde au ales să locuiască și sunt conștienți și de avantaje. Parcul care le este aproape si care mie îmi este departe a fost construit din contribuția tuturor dar ei sunt mai avantajați zi de zi. Eu nici autobuz până acolo nu am. Așa că merită să fie înțelegători. Boc nu mai face nimic în oraș, dar asta este un lucru bun. Ce o să facem dacă revenim capitală culturală, incep să facem mitinguri de protest?

Tiberiu

10.08.2016 15:47

Calin: Pe scurt, esti incult. Majoritatea guverneaza, respectand minoritatea, asta e esenta democratiei. Fireste, trebuie sa studiezi ca sa afli asta. In alta ordine de idei, raportul intre participantii la Untold si cei care nu au participat este de cel putin 1 la 3, deci va trebui sa redefinesti majoritatea.

Alex

08.08.2016 10:19

Doar de curiozitate... Personal (doar parerea mea) UNTOLD e un rahat de festival, singurul lucru interesant la acest festival sunt jocurile de lumini ca muzica e mai proasta ca intr-un club. De curiozitate . .  cine imi plateste mie acest concediu de 4zile "la munte" ? Cereti sa se faca organizarea la periferia orasului sau...la munte :)

Cineva

08.08.2016 15:16

Mai Gerula, care majoritate isi doreste Untold? Majoritatea NU doreste Untold. Sunt mai multi oameni cu joburi care vor sa doarma ca sa poata merge la servici, decat copii care vor Untold.

Dan

08.08.2016 18:03

Ce îşi doreşte majoritatea nu are legătură cu legea. Dacă tot Clujul îşi doreşte, dar nu-şi doreşte şi cetăţeanul X - iar acesta are legea de partea lui - atunci trebuie făcut după cum zice legea, nu după cum zice majoritatea. Majoritatea nu trebuie să aibă nimic de zis în faţa legii. Dacă majoritatea îşi doreşte, atunci să schimbe legea şi pe urmă să discute.

Este

09.08.2016 15:28

   Daca e sa ne uitam dupa feedbackul tinerilor de pe facebook, evenimentul a fost un succes real. Oamenii au stat pana la 4 dimineata.Asa ca trebuie sa punem in balanta :- punerea Clujului pe lista turistilor, aducerea unor formatii celebre din lume cu sacrificarea spatiului public al Parcului Central si al Salii Polivalente pentru 4 zile.- eficienta organizarii unui eveniment (Parcul poate fi usor delimitat, Stadionul este usor de folosit ca scena...) cu pagubele produse asupra spatiului public (spatiul verde distrus de miile de oameni, vandalism, mizerie....). S-au mai incercat festivaluri de muzica in locatii periferice, dar experienta Jazz in the Park si Untold, dovedeste puterea acestei locatii fata de Feleacu - Green Sensation Festival si evenimentele din Hoya.- locuri de munca pentru tineri pe timp de vara (organizarea cere voluntari, Dj, barmani si alte resurse). De bine de rau Untold a adus locuri de munca temporare pentru tineri.- turistii aduc bani in Cluj, se dezvolta pensiuni, localuri, iar un efect indirect este ca o primarie simtita va trebui sa modernizeze si sa repare infrastructura existenta pentru a ridica imaginea orasului (trotuare erodate sau gropi in asfalt, eventual si modernizarea digului pentru public in timp, transport in comun modern...).- galagia si mizeria timp de 4 zile pentru cei din zona centrala ar trebui intr-adevar negociata cu primaria. Eu de exemplu as propune, reabilitari sau reduceri de impozite pentru zonele afectate de galagie sau alte pagube aduse cetatenilor ca sa nu se simta ca ies doar in minus.Si totusi, traim intr-o democratie, noi zicem de legi care se incalca aici, dar, ele ar trebui revizuite aici. Pana la urma majoritatea unui popor decide. Sa ne uitam la Bontida care asteapta cu bratele deschise Electric Castle si nu-i deranjeaza ca spatiul public din jurul castelului este folosit pentru eveniment. In principou daca s-ar face un referendum pe acest subiect, si ar exista participarea tinerilor, acestia ar suporta revizuirea legi in privinta inchideri temporare a unui spatiu public pentru desfasurarea unui eveniment de asemenea avengura, care aduce turisti, bani, renume, evenimente unice si oameni noi in Cluj. Sa ne gandim ca si TIFF functioneaza pe acelasi principiu cand se deruleaza filmele in Piata Unirii.  ADMIN: noi credem ca totul trebuie pornit de la intrebarea: s-a respectat legea? NU, nu s-a respectat. Si apoi discutat ce trebuie facut ca pe viitor sa se respecte legea. Apoi discutam si despre beneficii. Altfel, acele beneficii, obtinute ilegal, sunt denumite in Codul Penal drept foloase necuvenite. "Locuiesc lângă parc și nu pot închide ochii toată noaptea. Poate la anul ne vor taxa Primăria sau organizatorii de la Untold că avem spectacol pe gratis. Să se facă Untold la Cluj, dar afară, unde nu deranjează pe nimeni. În plus, aici lângă noi e Spitalul de Copii. Îi pasă cuiva?", a scris, într-un comentariu pe Facebook, unul dintre prorectorii Universității "Babeș-Bolyai", istoricul Ioan Bolovan.

George

10.08.2016 17:24

"Admin" Da intradevar asta este topicul articolului. Nu stiu legea. Sincer mie mi-a placut festivalul, m-am simtit super bine. Ma doare ca exista atata frustrare, invidie si ura in sufletul oamenilor. Trebuie sa recunoastem, ca majoritatea dintre noi traim in bula noastra de realitate si de cele mai multe ori nu prea se aliniaza cu adevarata realitate, drept dovada, cei mai multi dintre noi, nu pot sa inteleaga ca ei nu se afla in centrul universului, "Pentru ca ei platesc taxe :D", bineinteles la fel ca "UNTOLD-isti". O zi frumoasa si sa TRAIASCA UNTOLD!!!

smarti

10.08.2016 17:29

,, Cand drepturile unui singur cetatean sunt incalcate ,drepturile tuturor celalati cetateni sunt in pericol. " E nevoie sa moara 10 oameni ucisi de un nebun ca sa a anunti politia ? Sau anunti cand vezi ca a fost ucis unul? 

carmen

07.08.2016 12:06

ADMIN: pentru a putea comenta ceva, trebuie să ai capacitatea de a pricepe despre ce e vorba.

eu

08.08.2016 11:02

ADMIN: încerc să-și explic o dată:"nici o inițiativă privată nu are dreptul să închidă cu garduri un parc public, să ceară bani pentru a permite accesul oamenilor pe un spațiu comunitar; nici o inițiativă privată nu are dreptul să perturbe ordinea și liniștea publică, după ora 23, să deranjeze de-a lungul întregii nopți cîteva zeci de mii de cetățeni ai Clujului, care nu sînt interesați de programul lor "artistic". La acestea ni se răspunde că: a) totul ține doar 4 zile; b) orașul are de cîștigat (inclusiv) financiar. Dar unde scrie că o Primărie din România are dreptul să suspende 4 zile statul de drept și să încalce legea, dacă a) e doar pentru puțin timp; b) e rentabil?!Exact asta s-a întîmplat și la Caritas: toata lumea a avut de cîștigat (atîta timp cît ilegalitatea funcționa). Așa că s-a constituit o mega-complicitate socială, în care ordinea și legalitatea au fost blocate, prin ordin de la Primăria lui Funar, cu sprijinul presei, care publica listele de "cîștigători", cu înflorirea CFR-ului (care aducea lumea la Cluj - inclusiv din străinătate), spre bucuria hotelierilor etc.Nu credeam că metodele lui Gheorghe Funar vor învia la Cluj pe vremea lui Emil Boc..."

Adauga comentariu