Hameiului, strada unde nu doar bețivii dau în gropi!

Hameiului este o stradă din Cluj-Napoca, din capătul cartierului Mănăștur, o stradă ca multe altele, neasfaltată. Se pare că această stradă a fost numită Hameiului deloc întâmplător, dacă luăm în considerare faptul că aici toți locuitorii umblă (nevoiți) în zigzag, se împleticesc, se împiedică și dau negreșit în gropi, indiferent că sunt sau nu sub influența băuturii al cărei principal ingredient este omonim cu denumirea străzii.

Legenda spune că plătitorii de taxe și impozite locale care locuiesc pe această stradă sunt cei mai fericiți dintre clujeni, pentru că, chiar sub nasul lor, în fața porții, în funcție de anotimp, au variate posibilități de agrement, de relaxare și de petrecere a timpului liber într-un mod plăcut și sportiv – iarna, întreaga stradă devine un patinoar, iar vara unele bălți sunt transformate în adevărate piscine. 

Hameiului le oferă riveranilor și posibilitatea de a mai câștiga un ban în plus, pe lângă salariu, pentru că, în nenumăratele bălți, cei care locuiesc aici au și posibilitatea de a crește pești, însă doar două specii, perfect adaptate climatului politic clujean: „somnul de primărie” și „caracuda liberală”, doi pești care, în 12 ani de piscicultură, s-au înmulțit excesiv, fiind imperios necesară, în viitorul apropiat, o asanare a bălților de excesul de fitofag bugetar, prin introducerea unei noi specii, care să țină sub control înmulțirea exagerată a „somnului de primărie” și a „caracudei liberale”: „rechinul de dna”.

După asanarea completă (sau măcar parțială) a mocirloaselor bălți de fitofagul bugetar, strada Hameiului ar putea vedea și asfaltul, care le-ar strica probabil cetățenilor distracția, însă i-ar aduce mai aproape de civilizație, de anul 2017 în care trăim. 

Comentarii

Mircea Vlad

26.03.2017 20:03

Am ras si cu pofta, am ras si amar, citind acest articol.Situatia tinde sa fie aceeasi, singura sansa de schimbare fiind o actiune hotarata.Primaria se ascunde dupa o asa-numita imposibilitate, determinata de proprietarea asupra drumului. Primaria spune ca drumul e proprietate privata a posesorilor locuintelor. S- a oferit sa preia drumul, in conditia in care proprietarii sunt de acord sa il cedeze.Aici incepe aventura. Cine sunt acei proprietari ai drumului? Daca s- ar putea afla lesne, iute s- ar rezolva si problemele. Raspunsul la aceasta intrebare se loveste de mari incertitudini istorice. Nineni nu poate defini proprietarii intr- un mod multumitor. Descifrarea Autorizatiei de construire, a documentelor de receptie se aseamana cu studiul teritoriului dac dupa parasirea de catre romani. Ori cu al istoriei proprietatilor in tara, dupa retrocedarile ANRP.  Nimeni nu stie bine totul, nimeni nu poate spune precis. Ori cred ca primaria e prima interesata sa rezolve problema, intrucat ea a eliberat autorizatia, ea a inspectat documentatia, ea trebuie sa stie proprietarii, ea percepe taxele. Primaria ar putea sa supuna cercetarii cetatenilor interesati  toate documentele legate de istoricul acestor constructii,  pentru ca acestia sa afle, cunoasca si decida. Voi mai face o cerere in acest sens la Primarie, interesat fiind nu numai de istorie, dar si de rezolvarea probleme.Oricum, cateva concluzii par evidente. Le insirui pe puncte, asa cum d-lui primar ii place:1  Primaria nu ar prea dori sa se implice decisiv. Dovada o constituie raspunsurile formulate in timp. Desi are responsabilitati evidente.Desi a eliberat ulterior autorizatii de construire care folosesc acest drum, constructii executandu- se chiar si in prezent.2  Folosirea drumului prezinta pericol de accident cu urmari deisebir de grave, inclusiv pierderea de vieti omenesti.  Drumul a ramas cu siguranta la starea de drum de acces in santier. Nu pot crede ca exista vreo receptie finala. Altfel, nu ar fi posibil sa nu aibe parapeti. Parcurgerea lui nu e doar anevoioasa, dar se poate produce oricand o cadere pe panta.Nu mai amintesc de latimea !ui, redusa in urma extinderii suprafetei de catre unii proprietari ulteriori primilor ( extindere cu siguranta neconforma cu autorizatiile obtinute) . Nicio verificare din oartea Primariei.3  Drumul e folosit in continuare neconform. Nu se poate sti cum e considerat in cadrul autorizatiilor din anii 2014 - prezent, pentru constructii care se executa inca. Oricum, nimeni nu a platit vrel taxa de drum proprietsrilor acestuia ( in cazul in care e adevarata ipoteza primariei , de drum privat). Fara ca acfualii constructori sa il repare. Intrebarea este cum poate fi folosit un drum care e proprietate privata, fara ca proprietarii sa semneze si sa isi puna conditiile? Cui si cum va fi predat drumul dupa terminarea actualelor lucrari. Cum sunt prezentate aceste lucruri in noile autorizatii?4. Politia nu intervine, desi macar faptul ca drumul nu are parapeti si inficatoare specifice ar trebui luat in considerare.5 Exista pericolul ca proprietarii sa inchida acest drum, moment in care orice folosire ar deveni imposibila ori posibila doar cu abonament.Propun Primariei sa mobilizeze consilierul din zona, care sa convoace proprietarii drumului (  primaria are obligatia de a ii cunoaste)  iar acestia, pe baza studiului  atent al tuturor documentelor  necesare fie: A. Sa  decida pastrarea in proprietate, luand masurile necesare si efectuand cheltuielile aferente si sa informeze colocatarii din zona asupra consecintelor deciziei, propunand, in functie de necesitati, largirea numarului de proprietariB. Sa decida transferul proprietatii catr PrimarieOricum, problema numai suporta amanari.  

Adauga comentariu