In vizor

Get Pony, primul serviciu Car Sharing din Romania, adus la Cluj-Napoca de doi publicitari

Iulian Padurariu si Demis Ghindeanu aduc in Cluj-Napoca primul serviciu Car Sharing din Romania. Cei doi publicitari din spatele companiei bucurestene Marks vin in Ardeal cu o idee implementata cu succes in alte orase civilizate din lume. Get Pony presupune o investitie initiala de 100.000 de euro si o flota de 50 de masini, Volkswagen UP si Smart, pe care le veti putea inchiria pentru a va deplasa in oras, pentru un leu pe minut. Programat sa fie lansat la inceputul lunii septembrie, serviciul are deja 300 de clujeni preinscrisi.

Iulian Padurariu traieste in Viena din 2008, si a incercat acolo de unul singur serviciul de tip Car Sharing. Asa s-a gandit sa il aduca si in Romania. A ales Clujul in detrimentul Capitalei ca punct de plecare pentru ca, spune el, este un oras mai aplecat spre tehnologie si mai civilizat.

“Vrem sa validam ideea de Car Sharing in Romania intr-un oras in care credem ca, pe de o parte, nivelul de educatie, pe de alta parte, nivelul de tehnologizare e mai ridicat decat in Bucuresti, ca medie. Ne-am zis ca ar fi mult mai usor sa incepem aceasta educatie in Romania cu un oras un pic mai deschis la nou. Asta ne-a declansat si pornirea de a aduce acest serviciu in tara noastra”, povesteste Iulian Padurariu.

Asa s-a nascut Get Pony, iar numele sugestiv vine de la “un ponei, un calut micut, dragut, cu care te plimbi de colo-colo”, spune acesta, zambind.

Iulian Padurariu

Pony Car Sharing este programat sa fie lansat la Cluj-Napoca la inceputul lunii septembrie, cu o flota de 50 masini, modelele Smart si Volkswagen UP, masini mici, usor de parcat si de folosit, care sa serveasca unei deplasari ieftine si placute prin oras.

Cum va functiona sistemul? Cei doi investitori, care sunt in spatele companiei de publicitate Marks din Bucuresti, au dezvoltat o aplicatie mobila, cu ajutorul careia viitorii clienti vor putea folosi masinile.

“Userii vor avea o aplicatie pe mobil, care le spune exact unde sunt masini in jurul locatiei in care se afla. Evident, daca masina nu este rezervata, iar un autoturism poate fi rezervat timp de 30 de minute”, explica Iulian Padurariu.

Aplicatia de pe smartphone iti va arata cea mai apropiata masina pe care o poti rezerva doar pentru tine. Apoi, deschizi masina tot cu aplicatia de pe mobil si o conduci oriunde in zona de acoperire din oras. La destinatie, poti lasa masina oriunde gasesti un loc legal de parcare, fara taxe suplimentare. Aceasta este descrierea, pe scurt, a serviciului.

Tarifele vor incepe de la un leu pe minut, iar daca ai nevoie de masina mai mult de o ora, pretul va scadea. In principiu, initiatorii serviciului se bazeaza pe folosirea masinii, in medie, de 10-15 minute, pentru deplasari scurte, prin oras, de acasa la locul de munca, de la serviciu la magazin. In aceste tarife sunt incluse toate serviciile adiacente, de la servisare, combustibil si loc de parcare.

Car Sharing este implementat cu succes in alte orase din lume, iar prima tara in care a fost pus in practica a fost Elvetia. In ultima perioada, datorita tehnologiei, facilitatea este tot mai usor de gestionat si, astfel, s-a extins cu rapiditate. Iulian Padurariu povesteste ca si el este un utilizator frecvent.

“Am masina mea personala in Viena, dar de multe ori o las acasa in garaj, pentru ca folosesc un Smart pe care-l conduc mult mai usor, il parchez mult mai simplu, plata parcarii este inclusa in serviciu, imi rezolva multe batai de cap”, povesteste el.

Cu toate ca nu au dus o campanie de publicitate, ideea celor doi a fost bine primita la Cluj-Napoca, in special de mediul antreprenorial, care a incurajat initiativa.

“Avem preinscrisi in sistem peste 300 de clujeni, fara nicio reclama. Noi ne-am bazat pe faptul ca in Cluj sunt multi oameni tineri care lucreaza in IT, Banking, Asigurari, oarecum in sectoare cu un venit peste medie si cu educatie peste medie, cu varste cuprinse intre 25 si 35 de ani, care poate nu au disponibilitatea de a investi intr-o masina, prefera sa-si pastreze economiile pentru calatorii, si carora li se pare o idee buna de a avea o masina, pentru a se deplasa prin oras”, explica Padurariu.

Demis Ghindeanu

Masinile care vor circula in Cluj-Napoca vor fi noi, iar jumatate dintre ele vor fi dotate cu cutie automata. Cei de la Pony Car Sharing s-au gandit si la studenti, pentru care pregatesc pachete speciale. Intr-o prima faza, dupa lansare, la Cluj-Napoca vor ajunge, saptamanal, cate zece masini, iar in octombrie va fi atins nivelul de 50 de autoturisme. Planul este ca, in primele patru luni de operare, in Cluj-Napoca sa fie puse la dispozitie intre 80 si 100 de autoturisme in sistem Car Sharing.

Dupa Cluj, urmeaza ca, in 2016, afacerea sa ajunga si la Timisoara si apoi la Bucuresti.

Investitia initiala se ridica la 100.000 de euro, din care 60.000 de euro a costat dezvoltarea in sine a aplicatiei si a solutiilor tehnice.

“Am reusit sa atragem investitori romani care ne sustin cu inca 100.000 de euro, pentru a sustine serviciul din Cluj-Napoca”, dezvaluie Iulian Padurariu.

Inainte de lansare, programul a intampinat si mici dificultati: modul in care se pot folosi anumite parcari in oras.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *