Formula clișeu „Clujul va avea”, demontată de nefăcutele lui Boc: ce nu are Clujul nici pe final de an?

Finalul de an îl surprinde pe Emil Boc cu încă o serie de proiecte promise, dar nefăcute. Dar nu îi surprinde pe clujeni, obișnuiți deja cu activitatea mai mult virtuală a edilului Boc, activitate blocată în studiile de fezabilitate asemenea cetățenilor blocați în trafic.

Lista proiectelor pe anul 2019 cuprindea atât reabilitarea, modernizarea și extinderea unităților de învățământ preuniversitar, a grădiniţelor și a construcției de noi creşe (str Donath şi Grigore Alexandrescu), a locuinţelor sociale (str Ghimeşului) parkinguri (str Primăverii 8 şi 20, Mogoşoaia, Hasdeu), cât și realizarea de poduri, amenajarea malurilor Someşului, precum și noi alocări bugetare pentru cele mai vechi proiecte ale Primăriei, precum Centrul Cultural Transilvania ori alunecările de teren din Lomb.

Din păcate, am enumerat aici o serie de proiecte cerute de clujeni, de părinți și de șoferi. De altfel, aceste proiecte nu sunt deloc noi, ci așteptate de ani de zile de către cetățeni. Din păcate, încă de la adoptarea bugetului pentru anul 2019 era evident că Emil Boc le va mai amâna o tură, preferând să aducă în atenția publicului proiectele saiăns-ficșăn: metrou, taximetre electrice, viitorul Uniunii Europene (da, da, nu râdeți, pentru că în loc să prezinte etapele de lucru la proiectele așteptate de clujeni, adeseori edilul clujean s-a referit mai degrabă la problemele comuntății europene, decât la cele solicitate de comunitatea clujeană).

Cele mai importante proiecte: promisiuni în 2019 pentru 2020

Cu puțin timp înainte de adoptarea bugetului pentru anul 2019, Emil Boc explica clujenilor cum cheltuielile cu aparatul administrativ vor fi mai mari decât bugetul alocat pentru investiții:

901,6 milioane lei pentru lefurile slujbașilor municipali și ai lipitorilor de afișe din administrația locală. Pentru Poliția Locală și alte structuri. La investiții doar: 645,3 milioane lei.

„Cele mai importante obiective de investiţii: finalizarea locuinţelor sociale de pe Ghimeşului, se vor finaliza în 2019, parkingul de pe strada Primăverii 20, se va finaliza în 2020, parkingul de pe Primăverii 8, tot în 2020 se va finaliza, parkingul de pe Mogoşoaia 9, tot în 2020, parkingul Hasdeu, tot în 2020, dar banii de pe acum trebuie să îi punem”, declara Emil Boc în martie 2019.

Altfel spus, banii au fost alocați în acest an, iar încheierea proiectelor a fost amânată pentru un alt an: 2020. Tema numărului insuficient de locuri de parcare reprezintă una dintre cele mai acute probleme ale Clujului, chiar și așa administrația locală nu s-a grăbit să finalizeze măcar o parte dintre aceste investiții. În concluzie, trotuare pline de mașini, străzi impracticabile și trafic aglomerat.

Dar haideți să urmărim ce s-a făcut sau nu în 2019, din bugetul generos al municipiului Cluj-Napoca:

în anul 2019 trebuiau încheiate lucrările la Podul Fabricii, la Podul Porțelanului, iar Podul Garibaldi urma să fie modernizat în 2020.

Extinderea străzii Bună Ziua, o temă veche de cel puțin 5-6 ani de zile, va fi realizată conform celor mai optimiste scenarii tot în 2020.

Modernizări erau prevăzute pentru Parcurile Ștefan cel Mare, I. L. Caragiale, 14 Iulie. 

CITEȘTE ȘI:

 Parcul 14 Iulie, zona verde pictată în culorile nepăsării și ruginii

O serie de alte proiecte urmau să fie realizate din fonduri europene, precum pietonalizarea Pieței Lucian Blaga, a străzii Napoca, Emil Isac sau pentru amenajarea pistelor de bicicliști. 

„Modernizarea Bdului 21 Decembrie, benzi dedicate transportului public, proiect de 12 milioane de euro. 

Revitalizarea malurilor Someşului, Parcul Armătura, platoul Sălii Sporturilor, un proiect de 9 milioane de euro.

Amenajarea primei străzi smart Molnar Piuariu, 1,2 milioane euro.

Modernizarea zonelor Tipografiei, scuar CEC, strada Regele Ferdinand, străzile adiacente, un program de 4,9 milioane de euro. Amenajarea străzilor Kogălniceanu, Universităţii, Iuliu Maniu, 10,7 milioane de euro.

Pentru spaţii verzi, amenajarea Parcului Tineretului, 4,9 milioane de euro, amenajarea parcului în cartierul Între Lacuri, 2,4 milioane euro”, a afirmat Emil Boc la în dezbaterea bugetului pentru anul 2019.

CITEȘTE ȘI: Șantierul de pe Universității: PE CE CHELTUIM BANII PUBLICI? Pavajul de pe trotuar, înlocuit la nesfârșit

Din toate cele amintite de edilul clujean, prea puține au fost însă realizate: Podul Fabricii a fost deschis doar în scop electoral, parțial și temporar, până în februarie 2020, când va fi închis din nou pentru continuarea lucrărilor.

CITEȘTE ȘI: Podul Fabricii a fost reabilitat în bătaie de joc, iar acum Primăria l-a deschis, doar ca să îl închidă din nou

Podul Porțelanului, cu un termene de execuție de 12 luni a lucrărilor a rămas blocat în modernizare din cauza unor zone de sare descoperite recent, ceea ce înseamnă că studiile inițiale pentru realizarea lucrărilor la Podul Porțelanului, plătite din banii clujenilor, au fost degeaba. Bani sifonați.

CITEȘTE ȘI: Cea mai scandaloasă ratare a Primăriei din 2019, podul Porțelanului, se va redeschide mâine, pentru a se reînchide în ianuarie

Despre creșe, nici n-are rost să discutăm: de peste 2 ani de zile, administrația liberală a Clujului promite realizarea de noi creșe, tot de peste 2 ani peste 1000 de copii mici nu au loc în creșele de stat, iar în condițiile unei natalități tot mai reduse, viceprimarul Dan Tarcea susținea că Primăria Cluj-Napoca nu face față „natalității crescute”.

CITEȘTE ȘI: Bonele lui Dan Tarcea și programele sociale ale liberalilor clujeni: „Nu facem față natalității cu numărul de creșe pe care trebuie să le construim”

Strada smart, Molnar Piuariu, nu este decât o altă poveste tristă a administrării precare a fondurilor europene, pentru ca după încheierea lucrărilor, strada smart să fie reparată din fonduri publice. Bineînțeles, nici acest proiect nu a fost terminat.

CITEȘTE ȘI: Strada „smart” Molnar Piuariu a devenit un calvar pentru clujenii din zonă

Despre modernizarea străzii Ferdinand, aceasta a început odată cu noul an școlar, dar nici la 1 Decembrie nu au fost încheiate, conform promisiunilor lansate de Emil Boc. Pietonii continuă să circule prin moloz, pe „trotuar” sau printre mașini.

CITEȘTE ȘI: Șantierul Ferdinand: trafic de coșmar, asezonat cu promisiuni neonorate. Pietonii mai au de așteptat doar 11 luni pentru un trotuar decent

Nici amenajarea malurilor Someșului nu a fost realizată în acest an, nici reamenajarea Canalului Morii.

Singurele reușite asumate de Emil Boc au constat în semnarea unor hârtii, realizarea constantă a fotografiilor în mediul virtual și discuțiile fără rost despre proiectul metroului, un subiect ce va continua să anime spiritele și peste 30 de ani.

Toate aceste proiecte, a căror realizare este așteptată de ani de zile de către clujeni, teme ce au beneficiat periodic de promisiuni reînnoite, se vor afla și în noul an pe agenda de lucru a primarului Emil Boc.

Odată în plus, temele megalomanice, precum centura metropolitană, metroul, tren metropolitan, stârnesc interesul cetățenilor.

Alternativ, Emil Boc, Gheorghe Șurubaru sau Ecoul lui Boc, Dan Tarcea, susțin din vorbe aceste proiecte și se plâng de lipsa de bani.

Este încă un an electoral, iar voturile au început să fie socotite în funcție de proiectele-fantomă anunțate de municipalitate. 

Adauga comentariu