Din oras

Firmele de casa ale Primariei se inghesuie sa refaca Podul Traian

Primaria Cluj-Napoca a anuntat ofertele primite pentru modernizarea Podului Traian, din apropierea Pietei Mihai Viteazul. Ca de obicei, companiile care au mai primit contracte de la administratia locala sunt cele care au intrat in competitie pentru adjudecarea acestui proiect in valoare totala de 7,65 de milioane de euro, potrivit indicatorilor aprobati de Consiliul Local, scrie Gazeta de Cluj 

Cel mai mic pret ofertat este cel al societatii Dacia Faber, alaturi de Modern Bau si Recon, care au pus pe masa suma de 5,4 milioane de lei, din cei 6,7 estimati in caietul de sarcini. Dacia Faber a mai depus oferte si la contractele pentru consolidarea zonei afectate de alunecari de teren la Centrul de Management Integrat al Deseurilor, castigat de SC CECONI Bixad, si modernizarea podurilor de pe traseul liniei de tramvai, in cadrul proiectului pe fonduri europene pentru refacerea tramei stradale, licitatie la care oferta sa a fost respinsa.

Asociatii Dacia Faber, Modern Bau, sunt mai cunoscuti in mediul constructorilor de drumuri. Compania controlata de afaceristul Octavian Buzoianu a participat, de asemenea, la licitatia pentru trama stradala, dar si la cea pentru modernizarea stadionului „Ion Moina” si a realizat lucrarile la noua berarie Ursus, cu minifacilitatii de productie, si la barul din incinta fostei fabrici.

In hora contractelor de la primarie

Urmatoarea oferta in ordinea pretului cel mai mic este cea a societatii Doralex, cu 5,8 milioane de lei. Doralex isi incearca din nou norocul cu administratia clujeana, dupa ce in urma cu un an castigat un contract pentru reparatia si intretinerea locurilor de joaca din oras. In 2010 a participat la o licitatie pentru servicii similare, dar a pierdut si ulterior a contestat rezultatele concursului care a scos castigatoare firma Rosal, mare contractant al lucrarilor de pe domeniul public clujean. Societatea a mai depus o oferta, alaturi de Balzola, la concursul pentru modernizarea liniei de tramvai, dar nu a atins cifra de afaceri necesara pentru a se califica.

Urmeaza oferta de 5,97 de milioane de lei a societatii Diferit, care si-a adjudecat lucrarile pentru modernizarea tramei stradale, dar si cea pentru modernizarea si intretinerea strazilor din oras, alaturi de KIAT, pentru 140 de milioane de euro. Diferit a mai realizat lucrari de reabilitare a drumurilor in Cluj-Napoca, primind 2,8 milioane de lei in 2004 si 2,7 milioane de lei in 2005, iar unul din cele mai importante proiecte castigate la Cluj de SC Diferit a fost modernizarea din zona Pietei Cipariu din 2007. Firma este patronata de familia Petrini, Daniela si Nicolae, acesta din urma fost inginer in cadrul Regiei Autonome a Domeniului Public (RADP) Cluj. Diferit a primit si de la CNADNR contracte pe banda rulanta pentru lucrari la drumuri.

Antrepriza de Reparatii si Lucrari (ARL), alaturi de partenerul sau Strabag au oferit 5,99 milioane de lei pentru realizarea lucrarilor la Podul Traian. Strabag a avut o oferta respinsa la modernizarea tramei stradale, dar ARL este societatea care a reusit sa depuna oferta castigatoare pentru reabilitarea podurilor de pe traseul liniei de tramvai, cu o oferta de 6,2 milioane de lei. ARL mai are in prezent in derulare doua proiecte mari de reabilitare de drumuri, pe DN 15 (Targu Mures-Reghin-Saratel), de 185 de milioane de lei, si un altul in Bihor, de 61 de milioane de lei.

Doua sperieturi pe pod

Podul de peste raul Somes din zona Pietei Mihai Viteazul s-a surpat anul trecut, desi in aprilie 2013 a intrat in lucrari de consolidare. Primaria Cluj-Napoca a inchis, in 15 aprilie, temporar, traficul pietonal pe trotuarul vestic al podului Traian, dupa ce o femeie a fost ranita in urma unei cazaturi intr-o groapa formata in asfalt ca urmare a degradarii constructiei. Primarul Emil Boc a declarat ca Primaria a fost nevoita sa intervina dupa ce persoane necunoscute au inlaturat placi metalice de pe Podul Traian, care acopereau trotuarul degradat.

Ulterior, in luna august, podul s-a surpat de-a dreptul. Purtatorul de cuvant al Primariei Cluj-Napoca, Oana Buzatu, a declarat pentru Mediafax ca portiunea de trotuar a cedat, cel mai probabil, dupa trecerea unor masini.

„O portiune a trotuarului de pe partea estica a podului a cedat, cel mai probabil in urma trecerii unor masini. Structura de rezistenta a partilor de trotuar este diferita de cea pentru masini. In urma acestei situatii s-a intervenit cu doua macarale si se executa lucrari de interventii in regim de urgenta, iar traficul rutier se desfasoara pe un fir”, a aratat aceasta.

Facem altul sau „modernizam”?

Initial, primarul Emil Boc a anuntat, in cadrul unei emisiuni televizate, ca podul va fi reconstruit in totalitate.

“In urma expertizei de specialitate, am decis construirea a doua poduri noi pentru Cluj-Napoca, in locul Podului Traian si a Podului Garibaldi. Am avut in vedere mai multe solutii alternative, de consolidare a acestora, insa raportul de specialitate arata ca podurile Traian si Garibaldi trebuie refacute in intregime”, a declarat Boc.

In februarie 2014, edilul a declarat ca Podul Traian va fi restaurat, iar valoarea totala a lucrarilor a fost estimata, in indicatorii tehnico-economici aprobati de Consiliul Loca, la 7,65 de milioane de lei pentru cei 32 de metri lungime.

“Spre deosebire de Podul Garibaldi, unde avem in vedere propuneri mai aparte, moderne, pentru Podul Traian a trebuit sa acceptam o propunere fara puternice accente futuriste. Va fi un pod potrivit centrului istoric, care sa raspunda nevoilor de stabilitate si de trafic. Si acest proiect de investitii este pe lista de proiecte pe care o propunem in sedinta Consiliului Local”, a spus Boc.

„In reabilitarea celor doua poduri ne inspiram din Planul Urbanistic General al municipiului, acestea urmand sa fie prevazute cu patru benzi de circulatie, doua pietonale si doua piste pentru biciclisti. Designul acestora va fi avizat de comisia de urbanism, astfel incat sa corespunda contextului istoric, dar si cerintelor actuale de modernizare”, a precizat primarul.

sursa foto: gazetadecluj.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *