In vizor

EXCLUSIV "Realizare" marca Emil Boc: Cum ruginesc bicicletele europene intr-un depozit de la RADP

540 de biciclete “europene”, destinate clujenilor si achizitionate printr-un program cu finantare europeana, in valoare totala de 14 milioane de lei, ruginesc in depozitele Regiei Autonome a Domeniului Public. O parte dintre ele sunt tinute “sub cheie”, in timp ce altele zac, pur si simplu, printre fiare si ustensile.

Nu este de ajuns ca statiile self-service instalate de mai bine de un an in oras se degradeaza pe zi ce trece. Acum, si bicicletele “europene” stau sa rugineasca in cateva depozite din Cluj-Napoca.

O parte din cele 540 de biciclete, cumparate din Bulgaria cu pretul de 150-200 de euro bucata pentru proiectul “bike-sharing” derulat de Primaria Cluj-Napoca, zac intr-un depozit al Regiei Autonome a Domeniului Public.

Sunt vreo saptezeci si ceva la numar si sunt tinute “sub cheie”, dupa cum ne spune un angajat al RADP. Dupa ce ia plicul sigilat de la poarta, cu cheia inauntru, acesta deschide unul dintre depozite. E burdusit de biciclete, alineate una langa alta, iar altele incalecate.

“Au venit inca din primavara, dar aici nu sunt toate. Mai avem cateva in alta parte”, spune acesta.

Cativa metri mai incolo, in sediul RADP, alte cateva zeci de biciclete sunt depozitate intr-o incapere unde muncitorii lucreaza la cateva semne de circulatie. Acestea nu sunt tinute “sub cheie”, iar angajatii regiei trec zilnic pe langa ele.

Aceste biciclete ar fi trebuit sa circule pe traseele din Cluj-Napoca, Apahida si Floresti inca din august anul trecut, insa termenul de finalizare a proiectului a fost amanat de mai multe ori.

Initial, firma care a castigat licitatia, Viacor Engineering, avea ca termen de contract luna august 2013 pentru a termina cei 14 kilometri de piste si a pune in functiune cele 540 de biciclete, inchiriate gratuit in baza unor carduri. Apoi, termenul a fost decalat cu sase luni, din motiv ca primaria a schimbat traseul  pentru piste din Apahida si Floresti.

In sfarsit, proiectul a fost amanat din nou, deoarece mai exista o serie de achizitii inca in desfasurare. Una dintre licitatiile aflate in desfasurare se refera la intretinerea statiilor self-service si castigata, initial, de RADP. Rezultatul licitatiei a fost insa contestat, iar ofertele depuse sunt reanalizate.

Ultimul termen de finalizare avansat de primarie a fost toamna acestui an pentru Cluj-Napoca si anul viitor pentru Floresti si Apahida. Cu toate acestea, si aceste termene sunt pe cale de a fi incalcate.

In final, reteaua pe care primaria ar trebui sa o realizeze implica 14 kilometri de piste pe traseul Floresti-Cluj-Apahida, amenajarea a 50 de statii self-service – 43 in Cluj-Napoca si restul in Apahida si Floresti – si dotarea lor cu cele 540 de biciclete, care stau sa rugineasca in depozitele orasului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *