Exces de zel al controlorilor CTP? Cum a fost amendată cu 100 lei o clujeancă după ce a cumpărat un bilet de autobuz prin SMS

O clujeanca este nemultumita de modul in care se comporta controlorii Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca cu calatorii. Ea considera ca nu este deloc transparenta procedura de cumparare a biletelor prin SMS si afirma ca a fost amendata abuziv de controlori, joi seara, desi a achizitionat bilet prin SMS. Reprezentantii CTP spun ca in mod normal, calatorii trebuie sa aiba confirmarea biletului pe telefon inainte sa urce in mijlocul de transport, dar regula de baza este ca in momentul verificarii biletelor calatorul sa aiba confirmarea pe SMS.

Clujeanca nemultumita de comportamentul controlorilor CTP i-a scris primarului Emil  Boc si ii solicita sa ia masuri astfel incat totul sa fie transparent si sa nu mai fie loc de interpretari dupa bunul plac al controlorilor.

“Stimate domnule primar, doresc sa va impartasesc experienta mea din seara aceasta (joi, 1 martie – n.red.) intr-un mijloc de transport in comun, in troleibuzul 3 care circula in directia Gara - str.Unirii, in municipiul Cluj-Napoca. Am urcat in troleibuz din statia Horea, la ora 18.23. In statia de pe str. Horea casa de bilete era inchisa, iar automatul de procurat bilete inexistent. Urc in troleu, scot telefonul sa trimit sms, privesc afisul mare, mare cu numarul de telefon unde scrie ca pot cumpara bilet prin sms, trimit mesajul si apare un controlor care-mi spune ca daca nu primesc confirmarea mesajului primesc amenda. Ma uit nedumerita, ii spun ca nu pricep si mi se raspunde ca n-am decat sa ma adresez Primariei daca nu-mi convine. Il rog sa-mi explice....ridicari din umeri....buletinul, va rog....etc.... Coboram din troleu si mi se explica ca nu trebuia sa urc in troleu pana nu aveam pe telefon confirmarea biletului prin sms”, spune clujeanca.

Dupa ce a coborat din troleibuz impreuna cu controlorii, i s-a intocmit process verbal cu amenda de 100 lei.

“Mi se intocmeste proces verbal, mi se spune ca afisele cu biletul prin sms nu mai sunt valabile (dar acestea troneaza maret in absolut toate autobuzele si troleibuzele orasului!!!!) si ca, pe unul din maretele afise sta scris minuscul, pe o hartie lipita si aproape invizibila "este obligatorie achizitia biletului inainte de urcare". Controlorul imi explica ca nu am voie sa ma urc in niciun autobuz/troleibuz fara confirmarea prin sms a biletului. Pe unul dintre afisele mari si late care transcriu clar procedura de bilet prin sms e lipita o hartiuta invizibila ca e obligatoriu sa am bilet, iar pe celalalt afis mare si lat cu procedura de bilet prin sms nu e lipit niciun biletel care sa anuleze/infirme cele afirmate de marele afis. Concluzia: amenda de 100 ron! (fara drept la replica!) Domnule primar, aceasta e noua procedura de a amenda locuitorii orasului? Exista vreo explicatie ascunsa, departe de orice transparenta? De ce troneaza in continuare in mijloacele de transport in comun afisele care explica cum putem procura bilet prin sms, dar totusi sa fim amendati daca le dam crezare? De ce nu exista tonomate sau case de bilete deschise in fiecare statie a orasului? De ce un calator cu sms trimis la nr 7479 e totusi amendat?”, afirma femeia.

Reprezentantii CTP Cluj-Napoca spun ca in mod normal biletul prin SMS trebuie cumparat inainte de a urca in mijlocul de transport in comun, dar ca este important totusi sa existe confirmarea existentei acestuia in momentul controlului.

“In momentul controlului trebuie sa se poata face dovada achizitiei biletului, sa existe mesajul de confirmare a biletului. In mod normal, pe regulament si afise scrie ca se achizitioneaza inainte de urcarea in mijlocul de transport, dar pe noi ne intereseaza ca in momentul controlului sa fie primit mesajul de confirmare. Foarte multi tineri stau cu telefonul in mana si in momentul in care vad controlul atunci trimit mesajul. Noi de multe ori avem contestatii, dar noi vedem ora exacta la care a fost trimis mesajul si se vede si ora la care se trece pe mode control in mijlocul de transport. Controlorul cand urca in mijlocul de transport trece sistemul de validare pe mode control, se opresc toate validatoarele ca sa nu se mai poata face validari. De obicei, cei care trimit mesajul la vederea controlorului, fac acest lucru dupa ce a fost activa mode control-ul si avem proba clara”, explica reprezentantii CTP Cluj-Napoca.

Calatoarea care a fost amendata poate sa depuna contestatie in termen de 15 zile si dovada ca a avut bilet prin SMS.

Majoritatea contestatiilor primite la CTP vizeaza achizitia biletelor prin SMS.

Adauga comentariu