Din oras

Emil Boc, sef peste banii clujenilor: Daca nu lauda Primaria, oganizatorii de evenimente nu mai primesc finantare

Pentru ca nu a vazut “Primaria Cluj-Napoca” scris pe toate gardurile si, daca se poate, pe scena, in cele trei zile cat Parcul Central a fost gazda celei mai reusite editii de pana acum a Jazz in the Park, Emil Boc a amenintat organizatorii ca le va retrage finantarea.

In zilele cat a durat Jazz in the Park, fie ca ele au fost sarbatorite pe malul Somesului sau in Parcul Central, la fiecare pauza dintre concerte, pe scena se multumea expres Primariei Cluj-Napoca si Consiliului Local al municipiului. De fiecare data, host-ul evenimentului se straduia sa le multumeasca si mai tare decat data trecuta celor care au acordat o finantare de 160.000 de lei pentru organizarea acestui eveniment. 160.000 de lei din bani publici, nu din fondurile speciale ale functionarilor, nici din buzunarul primarului Emil Boc, ci 160.000 de lei din banii si celor peste 50.000 de oameni care au participat in acest an la Jazz in the Park.

Va rog sa ii aplaudati, sa simta ca le suntem recunoscatori, ca sa putem conta pe ajutorul lor si anul viitor”, se anunta la microfon in absolut fiecare pauza.

Dar degeaba au ridicat in slavi municipalitatea, degeaba au incurajat oamenii sa o aplaude de prea multe ori pe zi, tot n-a fost de ajuns. Emil Boc a amenintat ieri ca le va retrage finantarea celor de la Jazz in the Park, pentru ca “a mai existat un sponsor acolo, care a parut ca el a organizat singur intregul eveniment, desi a contribuit cat Primaria”.

Boc a afirmat luni dimineata, la Realitatea FM, ca a trecut in weekend prin Parcul Central, unde a gasit atat motive de bucurie, cat si de dezamagire.

Primaria a sustinut consistent, cu peste 160.000 de lei, acel eveniment. Practic, tot ce se intampla in Cluj nu se intampla decat cu sprijinul direct sau indirect al Primariei. Ma deranjeaza ca unii incearca sa ascunda sprijinul Primariei cand au loc anumite evenimente si ma refer inclusiv la Jazz in the Park. A mai existat un sponsor acolo, care a parut ca el a organizat singur intregul eveniment, desi a contribuit cat Primaria, dar Primaria nu exista nicaieri. Pentru corectitudine, e bine sa stie organizatorii ca cei care nu isi vor onora de aici inainte obligatiile, care sunt prevazute in contractul pe care il semneaza cu Consiliul Local, ca la fiecare eveniment unde exista sprijin financiar al Primariei si Consiliului Local sa fie mentionat acest lucru, nu li se va mai face decontul si vor fi exceptati de la finantari ulterioare. E o lipsa de respect pentru banul public. A fost un amendament in Consiliul Local, ca acest lucru sa se cunoasca, sprijinul financiar al Primariei si Consiliului Local acolo unde exista„, a declarat primarul.

Cu alte cuvinte, Emil Boc si-ar fi dorit ca intreg evenimentul sa fie o lauda adusa unui for local care pana in 2013 habar nu avea cum sa promoveze locatia refacuta pe bani europeni. Aceeasi Primarie care punea insemne cu “nu calcati iarba” in Parcul Central in urma cu doi ani vrea acum sa fie ridicata in slavi pentru un eveniment pe care cu greu l-a aprobat la prima edite, in 2013, pentru ca nu intelegea despre ce e vorba si cum o sa fie organizat.

De fapt, acest comportament al primarului nu este deloc unul nou. Anul trecut, spun surse din organizare, in timp ce Emil Boc se plimba prin parc in timpul festivalului, de pe scena se auzeau multumirile adresate Primariei Cluj-Napoca si Consiliului Local. La doar cateva minute dupa acest anunt, ar fi inceput sa sune telefoanele orgaizatorilor, carora li se cerea sa urce din nou pe scena si sa spune expres numele primarului Clujului: “Multumim, Emil Boc!”. Degeaba au incercat acestia sa explice faptul ca pe scena se afla acum o trupa ce performa deja, oamenii primarului ar fi insistat: “Sa multumiti intre piese!”.

Alin Vaida, directorul Jazz in the Park spune ca regreta situatia de fata si ca a incercat sa promoveze municipalitatea cum a putut mai bine la evenimentul care s-a incheiat duminica seara.

Intr-adevar, exista anumite anumite companii din sectorul privat care au avut un branding mult mai bun decat Primaria la acest eveniment. Dar acel branding nu este facut de noi, din banii nostri, din resursele festivalului. Este facut de respectivele companii, prin agentiile lor de publicitate. Noi am avut contracte de publicitate cu aceste companii, in sensul ca ei ne-au dat noua niste bani ca noi sa-i lasam sa se promoveze in cadrul evenimentului. Cat despre parteneriatul cu Primaria, noi am facut tot ce am putut – Primaria apare pe toate materialele noastre, ca unul dintre principalii organizatori ai evenimentului, Primaria a fost mentionata in cadrul evenimentului, pe scena, in toate pauzele dintre concerte. Nici noi nu ne-am gandit sa facem branding personalizat pentru Primarie. Am avut niste roll-upuri care au circulat pe la toate evenimentele noastre indoor si pe timpul festivalului au fost puse la info-standul Jazz in The Park, pe unde a trecut foarte multa lume. Am mai avut un roll-up pe care l-am pus pe fusta scenei, dar care a fost mutat pentru ca unele trupe au venit cu seturi de boxe aparte si ne-au cerut sa il mutam. L-am pus la cortul tehnic, care era la 30 de metri de scena”, a declarat acesta pentru Ziar de Cluj.

In plus, in cadrul festivalului a fost creat un spatiu dedicat special Capitalei Europene a Tineretului 2015.

Am facut, pentru prima data, concursul Jazz in the Park, dedicat tinerilor, trupelor debutante, pana in 30 de ani; am creat o scena speciala pentru asta, pe care au fost sustinute 20 de concerte. Scena era branduita cu insemnele Federatiei Share, insemnele Capitalei Culturale a Tineretului 2015. Cei de la Share chiar au avut stand acolo. Noi la asta ne-am gandit la promovare si spatiu alocat, cand am gandit productia efectiva a festivalului. Imi pare rau ca s-a produs nemultumirea asta, nu din grija banilor, ci din simplul fapt ca pe mine ma bucura acest parteneriat. Exista, in Primarie, oameni cu care lucrez pe tot parcursul anului si care ne-au ajutat foarte mult”, a mai spus Alin Vaida.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *