Emil Boc e noul Radu Mazare de Cluj! Imparte spaga preelectorala la amaratii din oras, folosindu-se de bani publici! Pungi cu malai, cozonac, ulei, zahar si Vegeta!

Emil Boc pozeaza in primarul fara niciun interes pecuniar, in liderul orasului care nu se coboara sa faca mismasuri. Totusi, el are acelasi comportament de baron local ca si Radu Mazare sau Marian Oprisan: imparte oamenilor amarati din Cluj-Napoca zeci de mii de pungi cu alimente (zahar, ulei, macaroane, faina, vegeta, cozonaci) si, cel mai rau, o face din bani publici. Sub aparenta unor programe de asistenta sociala, Boc imparte aceasta mita electorala de peste 3 ani de zile saracilor Clujului, cate 30 000 de pachete de doua ori pe an: de Paste si de Craciun. Practic, prin aceasta mita constanta, el ii conditioneaza pe cei mai napastuiti dintre noi sa il voteze si in iunie 2016. Cum sa fie batalia pentru Primarie corecta cand Boc aliniaza o armata de 30 000 de infometati carora le imparte, ca baronul Mazare, pungi cu alimente?

Ziar de Cluj va prezinta in exclusivitate o ancheta pornita de la un cititor al Ziar de Cluj care i-a filmat pe niste baieti din Arges cum impacheteaza "la tot Cluju'" spaga preelectorala, frumos etichetata in pungi cu insemnele Primariei si Consiliului Local Cluj-Napoca. Un sfert de milion de euro din banii dumneavoastra, dragi clujeni, alimenteaza campania electorala mascata a lui Boc.

O masina de Arges condusa de un domn pe nume Floricel Stefan a facut ca "totul sa fie bine"

 

 

Din intamplare, in flagrant... electoral 

 

Pentru Emil Boc, clujenii sunt ca babele lui Mazăre. Adică pot fi mituiți electoral cu un litru de ulei, un kilogram de zahăr și ce alte produse ar avea voie să dea la pachețel, sub auspiciile aparente ale unui program legitim care dubleaza Programul POAD 2015 al Direcției municipalității de Asistență Socială și Medicală, program guvernamental.

Luni seara, un cititor al Ziar de Cluj a nimerit din greșeală într-o hală de pe strada Vidrei nr. 6 – 8 din Someșeni, despre care știa că e fabrică de făcut papuci.

Când colo, în hală, trebăluiau de zor niște flăcăi cu accent sudist care transpirau să pună diverse alimente în pungi inscripționate cu Consiliul Local Cluj.

Motiv pentru care cititorul nostru, gandindu-se ca e prea misterioasa atmosfera si ca ceva nu e coser, s-a apucat să filmeze și să pună întrebări în timp ce filma. Așa a aflat că flăcăii sunt din Argeș și că încarcă alimente în pungi în numele celui inscripționat pe ele.

Operațiunea, conform discuției purtate, era făcută dosnic, cu fereală și mare grijă “să nu se afle” – deși, din investigațiile făcute ulterior de către Ziar de Cluj, a rezultat că atât contractul cu firma din Argeș care dădea alimentele, cât și cu firma CD BONS SRL, fosta fabrică de mobilă, devenită depozit, erau cât se poate de legal licitate și de câștigate.

De fapt, ce l-a făcut suspicios pe cititorul nostru, în afară de inscripțiile de pe pungi și conținutul extrem de electoral (la apucăturile de campanie ale PDL-PNL-PSD), a fost faptul că diverși cetățeni de etnie rromă se pierdeau regulat în noapte cu câte o pungă, două. Nu am mai apucat să-l întrebăm pe Paul Câmpeanu, seful Directiei de Asistenta Sociala, dacă și aceste pierderi au fost votate de către Consiliul local Cluj-Napoca, dar totusi am vorbit cu el si, dupa buimaceala inerenta unui apel de la jurnalisti, dupa ce ne-a spus ca nu stie de ce se impacheteaza in incinta unei fabrici de incaltaminte din Someseni, el si-a revenit si ne-a spus ca este o actiune legitima, votata in Consiliul local Cluj-Napoca.

 

Nu votati cu Boc, nu primiti punga!

 

Deci, în precampanie, la adăpostul întunericului, se executa un program aprobat de către Consiliul Local Cluj-Napoca. Interesant, nu?

Vorbim despre furnizarea de cutii cu ajutoare (în cazul nostru, pungi) în cadrul unui program local ce dubleaza Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate organizat prin Ministerul Fondurilor Europene și ale căror licitații s-au desfășurat în 2015 din banii Fondul European de Ajutor, cu o valabilitate de 185 de zile de la data semnării contractului (în cazul nostru, contractul a fost postat on-line în data de 06.11.2015), din al carui Caiet de sarcini am aflat că un astfel de pachet (în cazul nostru o pungă) conține:

3 kg de făină albă, 3 kg de mălai, 800 grame paste făinoase, 3 litri de ulei, 2 kg de zahăr, 300 grame de conservă carne de vită, 2 kg orez, 1 kg paste de tomate, 1 kg fasole boabe.

Deci o pungă inscripționată în pre-campanie cu “Consiliul Local Cluj-Napoca și Primăria Cluj-Napoca” trebuie să suporte 16, 1 kg. Ori din poze se vede clar că punga conține si „cozonac” și „vegeta”, si chestii neaprobate de către Caietul de sarcini al programului guvernamental.

În plus,  conform directivelor din caietul de sarcini, zahărul, făina, mălaiul, orezul, obligatoriu trebuie să fie puse în pungi de hârtie inscripționate strict cu “Guvernul României”, „Nu este de vânzare”, sigla Uniunii Europene și alte chestii de genul pe care nu le vedem pe nici un produs dintre cele fotografiate.

De asemenea, conform aceluiași Caiet de sarcini, cutiile (în nici un caz pungile) în care se vor transporta aceste ajutoare către destinatarul lor (persoana defavorizată), conțin cu totul și cu totul alte inscripționări decât “Consiliul Local Cluj-Napoca” și “Primăria Municipiului Cluj-Napoca”. 

În apărarea municipalității, se poate invoca existența unei Hotărâri de CL nr 76 din data de 11.03.2016, votată unanim de către toți cei 24 de consilieri prezenți, prin care se alocă suma de 1.300.000 lei din bugetul pe 2016 al Direcției pentru Asistență Socială și Medicală, în vederea achiziționării de produse alimentare și acordarea acestora unor categorii de persoane defavorizate.

Am descoperit cel puțin încă 3 astfel de alocări în anii anteriori cu fix aceeași sumă, ceea ce “justifică” de ce documentul din 2016 este identic cu cel din 2015, inclusiv la indicarea unui referat de specialitate cu numărul 69400 din 19.02.2016 al DASM, care, cu un an înainte, poartă același număr de înregistrare 69400, dar este din data de 19.02.2015! 

Noi nu suntem procurori, ci jurnaliști. Din punctul nostru de vedere este o batjocură atât faptul că un document care face referire la 1.300.000 de lei din buzunarele clujenilor este perpetuat prin copy-paste de ani de zile, cât și faptul că cei care ridică mâna în Consiliul local Cluj-Napoca sunt niște simpli roboței la dispoziția primarului. Ei voteză, nu citesc și nici, Doamne ferește, nu gândesc, nu-și pun întrebări.

Dubiile noastre sunt legitime. E imoral ce face Boc!

 

Oricum, acest document nu justifică cu nimic de ce operațiunea se făcea într-un spațiu a cărui chirie s-a licitat în cadrul unui alt program și cu o firmă ale cărei servicii s-au licitat tot pentru un alt program (cel ale căror aplicații le-am descris mai sus). Și nici de ce programul municipalității clujene dublează un program guvernamental – fără caiet de sarcini, fără stabilirea unor norme elementare de inscripționare în așa fel încât să nu existe dubiul că ajutorul din bani publici nu este de fap o mită electorală. Totusi, e vorba de UN SFERT DE MILION DE EURO!

Mai ales că împărțitul acestor “ajutoare” se face, conform, HCL de Sărbătorile de Paște. Fix la debutul campaniei electorale, 28.800 de clujeni primesc niște pungi inscripționate “Primăria Cluj-Napoca” și “Consiliul Local Cluj-Napoca”.

Au să mănânce și-au să-și zică că musai Dumnezeu trebuie să-i dea sănătate lui Emil Boc și alor lui.

Cum ziceam, noi nu suntem procurori, ci jurnaliști. Așa că, din punctul nostru de vedere, Emil Boc a pus de-o tentativă de mită electorală pe spinarea unor amărâți.

Si asta justifica de ce, potrivit sondajelor, Emil Boc ar fi votat, chiar daca ar fi arestat, de catre un procent "dur" echivalent cu 30 000 de clujeni. Fiindca el nu are nevoie sa isi mai faca campanie electorala ca fraierii de contracandidati ai sai in aceste momente. El si-a "motivat" electoral prin foame stamparata electorii.

Adauga comentariu