După ce a minţit că stâlpişorii vor fi înlocuiţi gratuit, primăria cheltuie 50.000 de euro din banii clujenilor pentru schimbarea acestora

Ziar de Cluj a atras atenţia cu privire la problema stâlpişorilor care delimitează pistele de biciclete din cadrul proiectului de bike sharing, finanţat din fonduri europene. Încă de acum un an Ziar de Cluj a anticipat că primăria va plăti din bugetul local înlocuirea acestora, deşi reprezentanţii primăriei încercau să ne convingă de faptul că acest lucru nu se va întâmpla. În prezent, primăria are în desfăşurare o procedură de licitaţie simplificată privind achiziţionarea a 4.500 de stâlpişori de plastic, fiind în prezent contestată de participanţi. 

Primăria intenţionează să achiziţioneze 4.500 de stâlpişori de plastic care delimitează pistele de biciclete din Cluj-Napoca pentru înlocuirea celor distruşi. Această obligaţie revenea firmei care s-a ocupat de montarea stâlpişorilor în cadrul proiectului finanţat din fonduri europene “Reţea de staţii self-service de închiriere biciclete”. Anunţul a fost postat pe site-ul e-licitaţie.ro la categoria procedurii:  Cerere de oferta / Procedura simplificata - Intr-o singura etapa. 

“Furnizare stâlpişori de separaţie din cauciuc a pistelor de biciclete trasate pe raza municipiului Cluj-Napoca prin proiectul "Reţea de staţii self-service de închiriere biciclete”. Valoare estimată: 222,750 RON, se regăseşte anunţul pe site-ul e-licitaţie.ro

Conform descrierilor din Caietul de sarcini, cantitatea de stâlpişori de cauciuc necesară pentru înlocuirea celor deterioraţi este de 4.500 bucăţi. În cadrul  procedurii de achiziţie directă, termenul de transmitere a ofertelor a fost 24.03.2017 ora 15:00. De aproape o lună ofertele transmise sunt în evaluare mai mult decât atât, potrivit unoro surse Ziar de Cluj,  procedura a fost contestată de către unul dintre participanţi motiv pentru care nu a fost anunţat nici până azi câştigătorul.

În urmă cu un an de zile (iunie 2016) reprezentanţii primăriei afirmau că stâlpişorii care delimitează pistele de biciclete vor fi înlocuiţi GRATUIT  de către firma care i-a montant în cadrul implementării proiectului bike sharing. În iunie 2016 înlocuirea stâlpişorilor era necesară ca urmare a deteriorării acestora, motivul invocat la acea vreme de către repezentanţii primăriei fiind acela că  materialul din care erau confecţionaţi era de slabă calitate. 

Stâlpişorii care delimitează pista de biciclete au fost deteriorați pentru că nu erau suficient de rezistenţi. Constructorul are obligaţia să înlocuiască aceşti stâlpişori pe cheltuiala sa, lucru care se va realiza în perioada următoare şi numai cu această condiţie li se va recepţiona lucrarea şi li se vor face plăţile la finalul contractului. Stâlpişorii sunt ceea ce a fost recomandat de instituţiile abilitate, prin urmare aceasta a fost soluţia tehnică pe care Serviciul Circulaţie al Poliţiei a impus-o şi soluţia care a fost implementată prin proiectare” a declarat Oana Buzatu în 15 iunie 2016. 

Lucrarea a fost recepţionată la sfârşitul anului trecut, însă fără ca stâlpişorii să fie înlocuiţi potrivit clauzelor prevăzute în contract şi aşa cum arată situaţia în teren. Mai mult decât atât, potrivit procedurii de licitţie aflată în soluţionare, din banii clujenilor se vor cheltui alţi 50.000 de euro, deşi potrivit declaraţiilor de acum un an de zile stâlpisorii trebuiau schimbaţi de către firma declarată câştigătoare la demararea proiectului "Reţea de staţii self-service de închiriere biciclete. După modelul banul public e banul nimănui. nu mai este de mirare că la primăria Cluj-Napoca una se spune alta se face iar în acest caz plăteşte de două ori pentru acelaşi serviciu. 

Ziar de Cluj adresează o întrebare city managerului Gheorghe Şurubaru şi echipei de implementare a proiectului “Reţea de staţii self-service de închiriere biciclete”: Cum aţi reuşit să faceţi recepţia lucrărilor din moment ce stâlpişorii nu au fost înlocuiţi conform contractului de finanţare europeană? 

 

Comentarii

Cineva

18.04.2017 13:24

Asta e caz penal. Multi stalpisori sunt rupti accidental de catre masini. Stalpisorii sunt murdari si seara/noaptea sau pe ploaie, acestia nu pot fi observati. Soferii trec peste ei si ii rup, totodata avariind si autoturismele. In toate tarile civilizate, acesti stalpisori si nu numai (indicatoare de circulatrie, etc), sunt spalati ca sa poata fi observati. La noi nu sunt spalati, soferii ii distrug accidental, iar primaria da banii pe altii. Administratorul drumului trebuie sa fie sanctionat fiindca nu sanctioneaza la randul lui firma care se ocupa de curatenie si care ar trebui sa spele stalpisorii. Si uite asa soferii isi avariaza masinile, iar primaria cheltuie bani din nou. Aici e vorba despre incompetenta primariei si neglijenta in serviciu a functionarilor. La noi atat de usor se incalca legea, voit sau prin omisiune/pasivitate (ca in cazul de fata) si tuturor si le par niste chestii atat de banale (inclusiv militienilor/procurorilor/judecatorilor) incat nici nu se sinchisesc. Frapant e faptul ca daca un cetatean calca linia alba (marcajul) sar militienii sa-l amendeze desi e doar "o banala linie alba", dar cand ei prin pasivitatea lor incalca legea, nimanui nu-i pasa.

phantom

18.04.2017 14:17

stalpisorii nu apartin primariei..sunt proprietatea fundatiei pt biciclete..primaria poate doar sa ii scoata pe cei deteriorati

Cineva

19.04.2017 13:17

Nu conteaza ai cui sunt stalpisorii. Sunt pe domeniul public, pe drum, iar administratorul drumului e primaria. Primaria trebuie sa ia masuri. Functionarii primariei sunt raspunzatori.

C.U.

18.04.2017 21:50
Oare nu ar fi mai bine sa fie pusi stalpisori flexibili? https://www.youtube.com/watch?v=fiZXaYd4mYY

Adauga comentariu