După ce a fost modernizat la nesfârșit, Podul de pe Calea Baciului intră din nou în reparații: lucrări de întreținere de peste 900.000 lei

După amânări repetate și lucrări de modernizare executate pe repede înainte, podul de pe Calea Baciului, care a fost extins la 3 benzi de circulație la finele anului trecut, urmează să intre în noi lucrări de reparație și întreținere de aproape 1 milion de lei. 

În noiembrie 2019, DRDP Cluj demara lucrări de îmbunătățire a condițiilor de trafic, prin înlocuirea bordurilor și extinderea carosabilului, chiar înainte să demareze lucrările de lărgire și modernizare a podului de pe Calea Baciului.

Practic, după cum nota Ziar de Cluj, era vorba de o lucrare ce urma ulterior să fie refăcută îndată după demararea extinderii și modernizării podului. DRDP susținea atunci că a realizat și lărgirea părții carosabile la trei benzi. 

CITEȘTE ȘI: Bani publici irosiți: Podul de pe Calea Baciului este mai întâi reparat și renovat și apoi modernizat. Traficul tot un calvar

Recent, prin intermediul DRDP Cluj, Compania Națională de Administrare a Insfrastructurii Rutiere a lansat o licitație pentru „proiectarea și execuția lucrărilor de întreținere în vederea fluidizării traficului rutier la Podul de pe DN1F km 4+918 peste Valea Seacă”.

Valoarea contractului este estimată la suma de 947.890 lei, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 29 mai 2020. 

„Efectul modificărilor condițiilor de exploatare de la 2 benzi de circulație de lățime totală de 7,80 m la 3 benzi de circulație de lățime totală de 9 m s-a materializat pe teren în februarie 2020 prin dislocarea betonului din zona marginală amonte a dalei, pe care înainte de 2019 nu se circula. (…).

Pe fâșia marginală amonte, pe o zonă de lățime de 70-100 cm au apărut fisuri longitudinale, desprinderi ale stratului de acoprire și dislocări de beton mai grave în amonte decât în aval, deoarece tot traficul de ieșire din Cluj-Napoca tranzitează banda amonte a podului”, se arată în expertiza ce a stat la baza caietului de sarcini. 

Astfel, după ce podul a fost supus lucrărilor de reabilitare și extindere la 3 benzi de circulație în noiembrie 2019, execuția improprie a lucrărilor a dus la degradarea pe zone întinse a acestuia, iar degradările au apărut pe sensul de ieșire din Cluj.

Iată ce anunța DRDP Cluj în noiembrie anul trecut:

„La podul de pe DN 1F, km 4+918, peste Valea Seacă, pe Calea Baciului, DRDP Cluj a efectuat, în regie, lucrări de sistematizare și îmbunătățire a condițiilor de trafic prin înlocuirea și repoziționarea bordurilor degradate, rezultând lărgirea părții carosabile în zona podului, la 3 benzi, scopul fiind acela de a fluidiza traficul rutier. 

În perioada imediat următoare se vor executa lucrări de marcaje rutiere provizorii, precum și relocarea și amenajarea trecerii de pietoni de la km 5+064 și a stației de autobuz de la km 5+010”, notau reprezentanții DRDP Cluj.

Conducătorii auto care circulă zilnic prin zonă au solicitat lărgirea și modernizarea podului încă din 2017. Solicitările acestora au rămas însă nebăgate în seamă. 

CITEȘTE ȘIPodul de pe Calea Baciului va fi în sfârșit lărgit, după trei ani de așteptări

Adauga comentariu