Rautacisme

DNA Cluj își face divizie de afișaj outdoor

Titlul este o glumă, dar nu e de glumit cu faptul că procurorii DNA s-au apucat de treabă. Cică s-ar lucra la un dosar mărișor de verificare a ciordelii imense care drenează, de zece ani, sub regimul Boc, bugetul local prin afacerea panourilor publicitare legale din municipiu.

Procurorii încă nu știu cum să apuce problema, dar suntem amabili să-i ajutăm cu niște detalii.

În acest moment, pe raza municipiului Cluj-Napoca sunt sute de mesh-uri și panouri publicitare fără autorizație, care produc, dar nu chiar pentru bugetul local.

Există o legendă locală foarte bine pusă la punct: să zicem că ar fi 300 de “fețe” pe care agențiile de publicitate le-ar vinde în acest moment cu o medie de 200 de euro/”față”/lună; asta înseamnă un “brut” de 60 de mii de euro pe lună. Dar, îi asigurăm pe procurori că sumele sunt cu mult mai mari.

Acum, să-și imagineze domnii procurori că există doar 2 sau 3 agenții de publicitate care gestionează aceste panouri de publicitate cu voie de la stăpânirea lui Boc.

Dacă ești fraierică, nu ai acces la sistem. Dacă eși șmecher și ungi laba stăpânului, primeșt și tu o “neautorizată” sau poate chiar trei.

Primul motiv pentru care ar trebui făcute niște arestări este că bugetul local este văduvit de o grămadă de venituri. Al doilea motiv pentru care pot fi oricând operate arestări, dacă tot este să discută despre finanțări ilegale electorale, este felul în care anumite partide și anumiți candidați la primărie beneficiază de tot afișașjul posibil în perioada campaniei electorale. Șpaga este ascunsă sub forma unor contracte între partide și agenții în care prețurile de afișare sunt extrem de mult reduse. Că se regularizează totul ulterior, între campanii, prin aceste panouri ilegale.

Așa se poate ca, de exemplu, un tip ca Mircea Buteanu să mânjească orașul cu cuburile lui ce fac reclamă la evenimentele organizate de el.

Este greșit să spui că nu există lege și ordine în industria de afișaj. Corect este să spui nu se dorește ordine și disciplină în industria publicitară de afișaj.

Domnilor procurori, șo pe ei!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *