Din oras

De la Cluj in Africa: o a doua echipa din oras s-a inscris la raliul Budapesta-Bamako

Clujul trimite doua echipe la raliul Budapesta-Bamako. In cursa transsahariana s-au inscris inca doi indrazneti, dar unii aparte – administratorul unei companii internationale si coechipierul sau, angajat la aceeasi firma. Cei doi vor sa traverseze Africa intr-o masina care a fost, pana de curand, utilizata pentru deszapezire.

Africa ii asteapta si pe Thomas Emmerling, administratorul companiei Simacek in centrul si estul Europei, si pe Tamás Horváth. Mica lor echipa va purta numele firmei in numele careia vor traversa Africa – Simacek. Spre deosebire de prima echipa de transilvaneni care si-a anuntat demult participarea la raliu, Transilvania 4 Africa, membrii echipei Simacek nu au in spate experiente deosebite in materie de sporturi extreme. In timp ce adversarii lor sunt uniti de pasiunea pentru sporturi extreme, adrenalina, aventura si se lauda cu un palmares in concursuri internationale de rally cross si orientare in munti, cei doi membri ai echipei Simacek au bifat doar experiente cu bicicleta prin Europa.

“Sunt oameni destepti, cu experienta de viata si foarte determinati”, spune Ervin Deak, reprezentantul companiei in Cluj.

In plus, masina cu care vor intra in cursa are o poveste aparte – a fost folosita pe post de utilaj de deszapezire pana de curand. In ultimele patru luni, ea s-a transformat complet. Pilotul Thomas Emmerling a contribuit, pe langa sponsorizarea de la firma, cu bani din buzunarul propriu pentru imbunatatirile autoturismului.

“A fost remodelata aproape in totalitate. I-au fost schimbate scaunele, rotile, suspensia, farurile”, explica  Ervin Deak.

Motivul calatoriei lor e insa altul. Raliul are si un scop caritabil, iar echipa din Cluj va duce ajutoare si donatii catre trei scoli africane ale caror elevi se vor bucura de medicamente, rechizite scolare, haine si jucarii. Totodata, fondul bibliotecii din Banjul va fi imbogatit cu carti in limbile franceza, engleza, romana si maghiara, promit cei de la Simacek.

“Toate au fost cumparate din donatiile primite de la clientii, furnizorii si partenerii companiei”, mai spune Deak.

„Rivalii” lor, care vor pleca din Cluj-Napoca in 23 ianuarie, membrii echipei Transilvania 4 Africa, spun ca ii bucura vestea inscrierii unei noi echipe de la Cluj in cursa transsahariana. Scopul acestui traseu este, in final, unul caritabil, subliniaza ei, iar orice ajutor care porneste de la Cluj catre Africa merita laudat.

“I-am cunoscut deja si cred ca acolo o sa ne imprietenim si mai mult. Pana la urma, e un concurs in care castigi cunostinte noi, cunosti oameni noi. S-ar putea ca acolo sa avem nevoie de ajutor – noi de ei, ei de noi, pentru ca organizatorii nu ne ajuta decat cu informatii, nu si cu tractari”, spune Bakos Norbert Istvan, unul dintre pilotii Transilvania 4 Africa.

Un raliu in care nimic nu e sigur

Budapesta-Bamako este un concurs de orientare, plin de aventura, care implica in acelasi timp numeroase primejdii. Calatoria fara ghid avizat, lipsa medicilor dar si diferentele culturale sunt doar cateva dintre acestea. Itinerarul competitiei cuprinde tari precum Maroc, Mauritania, Senegal si Gambia. Unele dintre aceste tari ocupa locurile 5 si 6 printre cele mai sarace tari din lume, altele sunt cunoscute ca tari in care incidenta conflictelor este foarte ridicata.

Echipele concurente pornesc din Budapesta urmand sa ajunga in Banjul, traseu pe parcursul caruia concurentii vor intampina o serie de dificultati si pericole. In aceasta calatorie caritabila, concurentii nu se pot baza decat pe ei insisi, asadar expeditia ii va demonstra fiecaruia cat este de pregatit si care sunt abilitatile de care dispune in conditii extreme. Un singur lucru e cert: nimic nu e sigur in acest concurs, insa in asta consta si toata aventura. An de an, competitia este un eveniment mult asteptat in tarile africane deoarece participantii merg cu donatii, cadouri si alte surprize pentru localnici.

De fapt, Budapesta – Bamako este o alternativa mai ieftina si mai putin stricta a celebrului raliu Paris –Dakar. Insa, la fel ca si acesta din urma, raliul pe care vor porni echipele care pleaca de la Cluj are un traseu variabil. Daca in 2005 a pornit din capitala Ungariei pentru a ajunge in capitala statului Mali, de atunci raliul si-a schimbat de mai multe ori locul liniei de finis. Editia de anul acesta se va sfarsi la Banjul, capitala Gambiei; ruta presupune 10.000 de kilometri la dus, si tot atatia la intors. Mare parte din traseu va fi, insa, off-road – peste 60%.

sursa foto: simacek-bamako.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *