De ce a picat elicopterul de la Siutghiol? Pentru ca pilotul "se dadea" cu elicopterul ca sa faca valuri. La propriu.

Nu trebuia sa vina niciun raport de expertiza care sa constate, ca si expertii de la Airbus Helicopters Germania, ca "nu exista indicii care sa suspecteze vreo cauza tehnica generatoare sau contributoare la producerea accidentului".

Ati fi aflat acest lucru chiar la cateva zile dupa accident daca erati jurnalist sau ofiter in serviciile secrete sau membru al Guvernului, facand doar o simpla investigatie la Constanta in randul colegilor pilotului Petre Catuneanu si discutand macar 5 minute cu oamenii de la ROMATSA. Ati fi aflat acelasi lucru: ca aparatul a functionat bine, ca, in momentul decolării, conditiile meteo erau bune, vizibilitatea era de peste şase kilometri, iar elicopterul SMURD efectua un zbor cu vizibilitatea solului, ceea ce inseamna ca zbura sub 3.000 de metri altitudine.

Si ati mai fi aflat ceva. Ceva grav. Si care nu o sa apara in niciun raport de expertiza public, dar care apare deja in raportul secretizat furnizat premierului Victor Ponta si ministrului de Interne Gabriel Oprea. 

Ca pilotul comandor Petre Catuneanu s-a jucat efectiv cu elicopterul, practica des intalnita la Constanta. Mai pe sleau, ajuns deasupra luciului de apa de la Siutghiol, Catuneanu, cu 2000 de ore de experienta pe acel elicopter, a vrut sa ii amuze pe colegii de echipaj si, prin manevre pe care le mai incercase deja, facute prin balansarea elicopterului foarte aproape de luciul lacului, sa ridice apa si sa faca valuri spectaculoase, "cascadorie" impresionanta pe care, iar asta e un alt adevar trist, au mai incercat-o si altii in trecut. Au trecut atatea zile si nimeni nu s-a intrebat de ce, cu vizibilitate perfecta si cu aparat functional, oamenii aia au cazut in lac. Uite, de aia. In spatele lui Catuneanu, se afla Ginel Cracanel, cu mai putine ore de zbor, si pe care Catuneanu vroia sa il impresioneze.

Surse foarte serioase din SMURD Constanta si ROMATSA m-au asigurat ca asta e purul adevar. Pe care nu o sa il vedeti niciodata rostit public, fiindca noi, astia, pulimea, trebuie sa credem ca ei sunt niste eroi si sa ramanem cu aceasta imagine.

Eu refuz sa raman cu aceasta imagine, e treaba voastra, dragi cititori, daca va place sa trageti pe nas cocaina manipularii.

Cred ca trebuie sa trecem la alt nivel de transparenta si, in calitate de cetateni ce contribuie cu cash la intretinerea acestui sistem de urgenta, sa cerem adevarul si eliminarea din sistem a celor ce l-au ascuns. Aura Ion nu avea ce sa caute in avionul pilotat de Adrian Iovan. Pilotul SMURD de la Constanta nu avea voie sa faca manevre de David Copperfield deasupra lacului. Stiti ce inseamna aceste doua realitati? Inseamna indisciplina crasa. Inseamna ca procedurile implementate de marele dumnezeu al medicinei de urgenta Raed Arafat nu sunt respectate, ba chiar sunt ignorate. Domnul Raed Arafat stie si el ce stiu si eu. Ca la Constanta a fost indisciplina. Ca oamenii sai nu i-au respectat regulamentul. Din pacate, una e indisciplina de a nu spala o ambulanta SMURD odata la 4 zile si alta e indisciplina care are ca si consecinta cosciuge.

Cine e vinovat ca pilotii de la Constanta aveau obiceiul sa se "dea" cu elicopterul deasupra lacului ca sa impresioneze doamnele cu "valurile" create de elice? Se pare ca nimeni. E Craciunul, timingul a fost perfect, ni s-a bagat sub botic, intre doua sarmale si o palinca, raportul de expertiza, in ianuarie nu vom mai tine minte mai nimic din acest accident si "asta e, mergem inainte" - sloganul romanilor care considera ca minciuna sau abuzul au ajuns mestecabile si ingurgitabile, a romanilor ce stiu ca nu mai e cazul sa se revolte. Unde e raportul de la prabusirea avionului condus de Adrian Iovan? Asa ca i-ati uitat deja pe militarii morti la Sibiu abia acum o luna? Unde dracu' e raportul cu concluziile accidentului?

Daca tot am inceput o noua era, dupa 25 de ani de minciunele si gogosele de tranzitie si post tranzitie, haideti sa nu mai mancam si acest rahat. Adevaratul raport ar trebui publicat, romanii ar trebui sa afle ca pilotul ala de la Constanta nu a fost erou, ci un inconstient, iar asteptarile romanilor ar trebui resetate. Sistemul SMURD trebuie reformat, procedurile trebuie intarite, iar cei vinovati de tolerarea acestor acte de indisciplina trebuie scuturati bine de tot, astfel incat niciun pilot de acum inainte sa nu mai creada ca aparatele de zbor dedicate salvarii de vieti omenesti sunt pentru distractie.

Mi-e greata de tacerea lui Ponta, de faptul ca se face scut pentru a-l apara pe Arafat care l-a endorsat in campania electorala. 

Daca vrea sa il bata pe Iohannis, daca vrea si el, Ponta, sa castige increderea romanilor, trebuie sa isi tatueze pe minte cuvantul ADEVAR. Nu e un cuvant usor, doare, dar ne vindeca de adevaratul flagel care sugruma constiinta poporului roman: coruptia ratiunii - cea care, timp de 25 de ani, ne-a facut sa credem ca minciunile sunt adevar. 

 
 
PS: Un mic update - declaratia unei vecine de-a pilotului, data pentru Romania Libera. Cred ca e foarte relevanta:
 
O altă vecină povestește cum pilotul îi saluta de la manșa elicopterului atunci când trecea pe deasupra caselor lor, situate pe o stradă de la ieșirea din orașul Buzău. „Zborul era viața lui, era un om deosebit, o bunătate de om. Se lăsa cu aparatul când trecea prin zonă și ne făcea cu mâna. Ne făcea grădina praf, ne răvășea toate florile, era plăcerea lui să se lase în jos cu aparatul și să ne salute. Îl salutam și noi. Uite acum ce s-a întâmplat”, a povestit femeia. vezi AICI articolul intreg

Comentarii

Mariana

26.12.2014 10:58

Liviu,Ce spui tu in acest articol suna groaznic, insa si eu m-am intrebat de ce s-a prabusit, cand circumstantele pareau bune. Mai ales m-am intrebat ce cauta elicopterul deasupra lacului cand traseul lui era prin alta parte... Asa cum spui, niciun raport oficial nu ne va spune adevarul. Doar daca, dupa ce a fost votat 'lucrul bine facut', nu se vor decide sa il faca bine, in sfarsit. Eu nu cred asta, desi e timpul pentru constiinta si adevar, de mult deja...

Sfarsitorul

26.12.2014 12:10

Nu o sa spuna nimeni nici ce s-a intamplat in Apuseni. Cu un ”erou” de 140 kg cu certificat medical pentru zbor luat pe naspa, cu o eroina care era acolo doar ca se cordea cu alt erou, cu un lant de evenimente care implica si trafic de organe. Avem nevoie de eroi... Si daca nu avem, ne construim singuri. Din ce avem... un pic de noroi, un pic de scuipat, amestecam bine si iese EROUL. Nasol la prima ploaie, cand totul se topeste :(

ducu vergil

26.12.2014 21:45

Esti un cretin.

Sara

27.12.2014 10:34

Cretin sadea! 

joni_cv

27.12.2014 20:33

Va doare adevarul? Nu mai jigniti oamenii cate nu au parerile voastre!

Regina

28.12.2014 15:56

Corect! Cred ca daca am cunoaste purul adevar despre toate situatiile din tara (nu ce ne baga pe gat mass-media), nu ne-ar ajunge toate lamaile din lume...

vasilasm

10.01.2015 19:36

Sigur ca doare adevarul ....multi prefera sa fie mintiti frumos decat sa afle adevarul ....problema este a lor ....doar ca nu trebuie sa-i jigneasca pe cei care spun adevarul....

andre

31.12.2014 12:34

Nu e cretin esti tu prea prost. Chiar asa s a intamplat !!!!

BOGDAN

24.01.2015 17:43

Ai fost acolo ? comentezi in necunostinta. Hai sa facem comentarii, sa fim pe net !! De ce daca ai un accident, ajunge salvarea dupa 2 ore, romatsa nu vede avioane? Daca un terorist venea in bucuresti cu avionul si lansa ceva, il cauta dupa 2 ore, ajungea in germania si mai departe

eu

26.12.2014 22:58

roaga-te sa nu ajungi sa te rogi sa ajunga cineva in moarte cerebrala ca sa beneficiezi si tu de ”traficul ”ala de organe...cati inteligenti mai sunt in tara asta.......

cornel

27.12.2014 21:22

sau.....roaga-te tu sa nu ajungi sa fii declarat in moarte cerebrala care de fapt inseamna ca NU esti mort !!! si sa vina doctorii care salveazavieti, sa te OMOARE  pentru traficul de organe de care era vorba !!!! atentie daca vreti sa fiti donatori pe cardul de sanatate !

ionionion

30.12.2014 11:45

Stii ce e funny ? Omul ala chiar era in moarte cerebrala. O ruda apropiata mie a asistat la prelevare. Restul ... nu pot garanta. You die as a hero or live long enough to become the villan. Teribilismul se intalneste si la cei mai intelepti si experimentati oameni in orice domeniu.  

Maria

27.12.2014 00:42

Nu cred ca aveti dreptul sa-i criticati pe cei ce salveaza vieti. Decat sa carcotiti atat mai bine v-ati vedea de treaba asta daca treaba voastra nu este sa discreditati niste oameni care fac multe pentru semenii lor

Mos Craciun

27.12.2014 15:37

Chiar daca se joaca cu viata altora?

o romanca

27.12.2014 16:58

(y)

ada

27.12.2014 16:50

Si daca in elicopter era un membru al familiei tale in momentul respectiv, la fel ai fi gandit??

PEACEMAKER

12.09.2016 13:29

Este adevărat! Mentalitatea unor piloți(majoritatea proveniți din mediul militar) este una teribilistă și nonconformistă, mai ales dacă ajung înt-un mediu ,,civil,, unde sunt rapid idolatrizați pentru abilitățile lor. Păcatul trufiei mușcă rău! am întâlnit asemenea feniomene deseori în cariera mea de inginer în aeronautica militară, unde am participat de câteva ori la anchete privind catastrofele de aviație. Adevărul se afla întotdeauna dar nu era comunicat, nici chiar în mediul militar(atunci când era vorba de o greșeală de pilotaj), decât într-un cerc restrâns de persoane interesate. În rest se vehicula o versiune care dădea vina pe condițiile meteorologice, pe starea de sănătate sau pe starea tehnică a aeronavei. Rezonul era că dacă se spunea explicit că pilotul este singurul vinovat, ar fi urmat ca familia decedatului pilot să nu beneficieze de pensie de urmaș etc... așa că deși mulți cunoșteau adevărul nimeni nu se revolota împotriva versiunii ,,oficiale,, lucru relativ de înțeles... Totuși deși se mergea deseori pe versiunea unei deficiențe tehnice, nu se luau măsuri împotriva personalului tehnic deoarece se știa în mod tacit că acesta nu este vinovat, aspect destul de grăitor asupra concluziei finale. Se invocau condițiile meteorologice atunci când situația meteo variabilă o permitea... Totul depindea de șeful comisiei de anchetă și de modul în care acesta considera că trebuie comunicat rezultatul. Se urmărea totuși disculparea pilotului(echipajului) în măsura în care să nu fie afectate legal drepturile urmașilor.

mihaitza

28.12.2014 20:13
De ce? Doar pentru ca tu faci parte din cei ce-si vad de "treaba" lor fara sa le pese de vre-un adevar,trebuie ca toti ceilalti sa faca la fel??? Din d-alde tine prolifereaza misticismul religios,ca tu nu-ti pui intrebari!! Lasa-i pe cei care isi pun intrebari sa o faca in continuare,asa apar si raspunsuri! Chiar daca ele,raspunsurile,sunt neplacute pentru tine!!

doar eu

29.12.2014 09:03

Din cauza unor oameni c​a tine Maria se minte atât. Va este frica sa aflati adevărul.

Gostia

27.12.2014 02:41

Esti un idiot.

Dan

27.12.2014 10:06

cine avea 140 kg ?  Adi Iovan ???? Vorbesti in necunostinta de cauza si ca multi altii, imprastii cu kkt pe altcineva, dar in primul rand ar trebui sa te uiti in oglinda si sa mergi sa faci un dus !!!

Inviolenceviolet

27.12.2014 10:27

Subliniez si adaug, esti un cretin si un bou cat casa! 

G

27.12.2014 15:14

Perfect de acord cu tine!

dumitrescu

29.12.2014 12:19

purul adevar in ambele cazuri

Michel

04.01.2015 12:51

Ba cretinule !sunt foarte curios cu ce te ocupi....dupa iq pari traficant de masini la mana a doua eventual inmatriculate pe Bulgaria ...retardatule !

Darius Popa

13.01.2015 16:36

Greutatea nu are legatura cu aptitudinea medicala de a zbura! Poti sa ai 200 de kg si sa treci testele medicale.

Ciprian Birtea

06.07.2015 23:16

Ba are! Dacă ești gras, ești și hipertensiv, ar dacă ești hipertensiv NU EȘTI ÎN NICI UN CAZ apt de zbor. Trebuie să ai tensiune 120/70 mmHg ca să fii aviator, ori dacă ești gras nu ai cum să ai o asemenea tensiune.

Vasile

26.12.2014 15:03

Dacă ar fi și probe materiale ,o înregistrare video ceva ca să nu mai avem dubii !

sali negiat

26.12.2014 18:52

... aceste modalități de a folosi elicopterul se confirmă : dovezile sunt date de martorii oculari care au văzut că elicopterul zbura foarte jos şi şi pur şi simplu a aterizat în apă ... e posibil că zbura foarte jos să facă valuri impresionante ... şi fiind foarte jos nu s-a mai putut ridica şi a intrat în apă ...

Clubul cretinilor

27.12.2014 12:37
Esti mare bou sali negiat "fiind foarte jos nu s-a mai putut ridica şi a intrat în apă". Nu trebuie sa ai conustinte aeronautice ca sa-ti dai seama ca ce ai spus tu e o aberatie si ca te-ai facut de tot rahatul. Dute si mai studiaza un pic trecerea de pietoni si lasa aviatia pe seama altora. 

Adauga comentariu