Cum sa slabesti sanatos. Sigina Pop, specialista in nutritie, dezvaluie cateva trucuri eficiente

Un articol in care dezvaluie metode de reducere a kilogramelor in plus incercate pe propria piele face furori pe blogul clujencei Sigina Pop, nutritionist dietetician. Mai exact, sunt dezvaluite “cateva inside-uri de la cineva care stie ce inseamna sa scapi de 20-25 kg, pe care sa nu le mai iei inapoi”.

Stiti care e asemanarea intre mine si Newton? Marul. In rest, cred ca suntem cat se poate de diferiti, iar la capitolul stiinta, nu ma pot lauda atat de tare. Ideea acestei postari mi-a venit in Sheffield, dupa ce am muscat dintr-un mar. Si se face ca avantajul meu ca nutritionist-dietetician e ca pot consilia atat ca specialist, intr-o continua evolutie, cat si ca pacient (propriul meu pacient), pentru a facilita drumul catre echilibrul ponderal al acelora care au nevoie de asta. In lupta cu kilogramele este nevoie de multa psihologie, poate mai multa decat in alte patologii. Zic asta pentru ca un bolnav caruia ii e amenintata viata de o recidiva canceroasa sau de un nou infarct, sau de a intra pe medicatie antidiabetica este, de regula, motivat si mai disciplinat din start decat o persoana pe care o arde, aparent, doar estetica – si asta fara a diminua importanta sustinerii psihologice in alte patologii. Pentru ca e posibil sa fii supraponderal si cu analizele in regula sau un obez paradoxal, fara patologii asociate inca, iar sustinerea motivatiei aici este foarte importanta. Astfel ca m-am gandit ca ar fi utile cateva inside-uri de la cineva care stie ce inseamna sa scapi de 20-25 kg, pe care sa nu le mai iei inapoi.

1. Lucreaza la imaginea de sine. Majoritatea persoanelor care slabesc se vad tot grasute. Vad ca au slabit, insa tot mentalitate de grasut au, si uneori, recad. Poti reusi si singur, dar cu ajutorul unui specialist rezultatele sunt mult mai sigure. incearca vreo cateva sedinte. Dintre specialistii din Cluj, iti recomand psiholog clinician Andreea Peca (tel. 0742019045) si Ligia Suciu (tel 0757283120 si fanpage).

Imaginea de sine

2. NU curelor de slabire. Dietele (cu sau fara pilule asociate) ofera adesea pierderi spectaculoase in greutate. Nu vrem asa ceva. Scaderea in greutate trebuie sa fie graduala, nu brusca. De ce? Pentru a avea controlul asupra mecanismului care te duce acolo unde vrei. O dieta care te ajuta sa scapi de ”15 kg in 2 saptamani” nu iti ofera controlul, te tine sclav. Sclav al dietelor. Pentru ca nu vei sti cum sa-ti mentii efectul sau mentinerea cu acea dieta nu este realizabila pe termen lung. Vestea buna e ca, daca adopti o alimentatie sanatoasa, poti ajunge la greutatea ravnita, scazand treptat, si te ajuta sa-ti cunosti corpul, sa vezi ce te pune-n miscare, si ce te franeaza. Cu cat ai tinut mai multe diete pentru a slabi, cu atat dezvolti rezistenta mai mare la slabit si parcursul este mai dificil. Dintre persoanele sub observatia mea, scaderea merge undeva intre 6-10 kg/luna, la varste intre cuprinse intre 16-65 ani, femei si barbati deopotriva. Numarul de kg pierdute difera, in functie de persoana si istoric.

3. Mananca destept.

A. Daca ai luat o imbucatura dintr-un aliment care nu te incanta, lasa-l deoparte. Salveaza caloriile respective pentru ceva ce iti place cu adevarat sa mananci. Aici isi face aparitia marul meu. Am luat din cosul cu fructe un mar ce ma asteptam sa fie tare, acrisor si aromat, in schimb am dat peste unul cam moale si zaharisit. L-am aruncat, asa, aproape intreg, nu mi-am irosit ratia de fructe pe ziua respectiva cu el. A manca de complezenta sau sa termini un aliment doar pentru ca l-ai inceput, chiar daca nu iti face placere, este o greseala. Ca o scurta paranteza, experienta la Cosmo a fost una geniala, in acord cu recomandarea mea. Daca tot trebuie sa mananci, alege ceva sanatos, care sa-ti placa!

B. Nu sa mananci mai putin este secretul, ci sa mananci corect. Daca mananci cum trebuie, stomacul isi va reduce capacitatea si fara sa faci foame. Acest aspect il detaliez in consilierea personalizata, la cabinet.

C. Cand iti vine sa bagi ceva in gura, intreaba-te: de ce-mi trebuie? Mi-e foame? Ma plictisesc? Mi-e pofta? Sau pentru ca si cei din jurul meu mananca? Intreaba-te asta, oricat de ciudat ti s-ar parea. Te va ajuta sa mananci responsabil. Daca ti-e foame, probabil se apropie ora mesei. Ai grija sa ai mese regulate, nu rontai aiurea. Daca e vorba de mancat social sau de plictiseala, gaseste un substitut. Sportul regleaza foarte bine satietatea si poftele.

4. Cauta o forma de miscare care sa iti placa. Preferabil una cardio si alta care sa te tonifieze. Sau 2 in 1. Eu cred ca cel mai usor este sa gasesti o sala de sport care ofera o diversitate de cursuri atragatoare. De exemplu, la Gimmy ai o locatie intotdeauna impecabila (curatenie&miros frumos), cu doua etaje pentru fitness si o sala pentru cursuri de aerobice, cu instructori pasionati si pregatiti: Cipri si Ildi la Kangoo Jumps, Irina, Alexandra sau Adi, la Zumba. La fitness ai in permanenta cate un instructor la fiecare etaj, care te poate ajuta. Desigur, ai si optiunea de a-ti alege personal trainer. Se lucreaza foarte bine la Gimmy, in definitiv, acolo am si scapat de 20 kg, este o atmosfera foarte motivanta.

5. Ia-ti haine si accesorii care sa te motiveze, pe care sa astepti cu nerabdare sa le imbraci – de la croi, la culori si imprimeuri sau pantofi sport adecvati formei de miscare. Sa isi placa ce vezi in oglinda la sala si sa faci din asta o experienta pozitiva! Nu lua haine mai mici, ia haine potrivite pentru tine ACUM. In primii ani, astea au contat mai putin pentru mine, a contat mai mult sa fiu sanatoasa si capabila fizic de sala, pentru ca am trecut prin niste perioade foarte grele. Insa acum conteaza si pentru mine ”outfit-ul”. :)

6. Seteaza-ti un target si ai incredere ca poti ajunge acolo. Faptul ca ai vrea, dar in adancul tau nu crezi ca poti ajunge acolo, te franeaza. Corpul nu te poate duce unde mintea nu te poate duce. Ai incredere in tine!  Cand iti e sabotata motivatia (incalcarea programului alimentar, pofte alimentare nepotrivite SAU lene, lipsa de chef), detaseaza-te, aminteste-ti de ce ai inceput si unde vrei sa ajungi, si du-te mai departe! Daca totusi aluneci, nu-i nimic, treci peste si revino. Nu da timp descurajarii sa-si faca loc, mergi mai departe.

7. Automotivare constanta. Cauta citate motivationale, creeaza-ti unele proprii, actioneaza conform lor. Te poate ajuta sa urmaresti pe facebook sau instagram persoane pasionate de sport si/sau stil de viata sanatos, care arata motivant pentru tine. Schimba-ti strategia de automotivare cand cea prezenta nu mai da rezultate. Nici tie nu-ti place sa mananci aceeasi mancare mereu — si creierul se plictiseste de aceleasi strategii. Abordeaza-te din alt unghi, cauta provocari periodice, pentru a-ti improspata entuziasmul! Pe mine m-au ajutat Facebook si Ig sa ma monitorizez, prin postari si poze. Daca vreti, dati-mi tag cand faceti asta, sa va sustin moral! 

Adauga comentariu