Cum inteleg programatorii si capsunarii Romania lucrului bine facut

De cateva zile, au inceput sa vina acasa romanii din strainatate. Vin sa isi petreaca sarbatorile in sanul familiei ramase in tara. Unii vin cu portbagajele pline de alimente si genti, incat ai impresia ca sunt din asociatiile de ajutor pentru Uganda. Coboara din masini cu aerul de om realizat si pe care nu il mai poti invata prea multe pentru ca le-a cam trait pe toate, vorbind tare si cu accent italian si salutand pe toata lumea cu „ciao” si „ola”.

Anul acesta, mai mult ca si in alti ani chiar, au senzatia ca vin ca si niste trupe eliberatoare. Trupe care, in opinia lor, au reusit sa ne redea tara inapoi. Ii auzi impaunandu-se cu faptul ca ne-au eliberat de comunism si ca ne-au redat demnitatea. Toti cei cu care m-am intalnit au tinut sa imi spuna lucrurile acestea. Ma uitam mirat cum niste oameni simpli, care de mult nu mai inteleg nimic din tot ce se intampla in tara, isi aroga statutul de revolutionari in slujba binelui. Aceiasi oameni care pana mai ieri se numeau capsunari si ingrijitori de mosi si babe acum se autointituleaza „diaspora”. Toate povestile lor incep cu amintirea alegerilor si negresit cu sintagma atat de draga lor „noi, diaspora”. E un fel de mangaiere a lor dupa toti anii astia in care cei de acasa ii numeau „capsunari” si „spalatori de cururi”.

Am incercat sa ii fac sa inteleaga pe toti cei cu care am vorbit despre asta, ca au pierdut esenta mesajului electoral. Romania lucrului bine facut este un mesaj greu care ne trimite la munca si ne indeamna la seriozitate. Un mesaj care, daca esti cinstit cu tine, nu face altceva decat sa te faca sa te rusinezi pentru felul in care arata Romania acum.

Am senzatia ca diaspora nu intelege ca nu de felul asta de ajutor aveam nevoie, ci de actiuni coerente si responsabile. Multi dintre cei care se bateau cu politia prin Franta si Italia in ziua alegerilor dorindu-si sa voteze impotriva comunismului au uitat ca ne-au lasat noua copiii sa ii crestem. Eu cred ca nu s-au gandit niciun moment la faptul ca progeniturile lor sunt educate pe banii contribuabililor din Romania. Nu s-au gandit ca ei nu au participat cu niciun leu la pensia parintilor lor. Au lasat totul in seama platitorilor de impozite din tara si au plecat sa isi caute norocul prin lume, iar acum isi aroga dreptul de a face revolutie de la distanta.

 

Asa ca, draga diaspora, cum iti place sa te numesti acum, te asteptam acasa. Te asteptam sa construim Romania lucrului bine facut. Unul dintre lucrurile bine facute ar fi sa participi la sistemul de sanatate cu impozite pentru a putea avea grija de parintii tai. Un alt lucru bine facut ar fi sa platesi impozite in tara pentru a putea sa iti educam copiii corect. Nu este suficient sa comentezi despre faptul ca in tara asta nu se face nimic bine, ar trebui sa cotizezi, pentru ca nu poti face educatie, sanatate si protectie sociala fara bani. Nu este corect sa iti rupi spatele te miri pe unde dupa care sa vii sa te tratezi in Romania in sistemul de stat. Nu este corect sa critici invatamantul cand tu nu dai niciun ban acolo. Nu este corect sa ceri ceva de unde tu nu ai pus nimic.

Acestea sunt cateva din lucrurile care le poti face bine pentru tara. Nu mai folositi slogane si nu mai faceti atata caz de marea voastra realizare din ziua alegerilor. Nu va mai cramponati de dreptul cetatenilor la vot si nu mai faceti atata tevatura. Aveti o viata inainte sa votati insa lucrul bine facut il puteti face incepand de azi.

O alta clasa care poate fi numita diaspora si care actioneaza si se comporta la fel sunt programatorii. Ii poti numi diaspora pentru ca si ei sunt un fel de capsunari care muncesc pentru alte piete si nu platesc aproape nimic in Romania. Acesti truditori care au senzatia ca muncesc in Romania, dar, de fapt, nu este asa. Un alt fel de capsunari, dar care isi permit luxul sa faca munca din tara. O alta clasa devenita peste noapte revolutionara, dar care nu are nicio treaba cu tara.

 

Am urmarit in ziua alegerilor cum dragii si minunatii programatori, care fie vorba intre noi au devenit o clasa sociala in Romania, isi afisau pe pagina de Facebook sloganul „ne-am luat tara inapoi”. Foarte simpatici cu totii si plini de spume la gura cand vorbeau despre comunism si cum putem sa il inlaturam votand corect. Spun simpatici pentru ca aproape niciunul nu era nascut la Revolutie si, dupa mai multe discutii avute cu ei de-a lungul timpului, sunt si fara cunostinte elementare de economie. Altfel oameni buni si muncitori ca si capsunarii, dar care nu vor sa vada adevarul. Aceeasi atitudine de oameni carora li se cuvine totul din partea tarii dar care nu inteleg ca nici ei si nici firmele unde lucreaza ei nu platesc impozite statului roman pentru ca sunt scutite.

 

La fel cum am spus si in cazul capsunarilor, dragi programatori, nu mai cereti nimic de unde nu puneti si incepand de maine faceti o adevarat revolutie in Romania boicotandu-i pe patronii vostri si obligandu-i sa plateasca impozite de 16% pe profit. Ah, si inca ceva: sa ii fortati sa isi declare profitul. Uitandu-ne pe cifrele de afaceri ale marilor firme de soft clujene, profitul declarat este minuscul. 

Cu banii aia, putem face Romania lucrului bine facut. De maine incetati sa mai primiti banii pe PFA unde platiti un impozit de 3 % si cereti sa platiti impozite reale asa cum platesc toti cei care trudesc in Romania lucrului bine facut. Nu va mai fofilati aidoma capsunarilor pentru ca tara nu este un izvor nesecat asa cum va imaginati voi.

Nu poate construi autostrazi pentru masinutele voastre scumpe si nu are de unde plati pensii parintilor vostri daca voi continuati sa faceti acest fel de evaziune care o mai si numiti ”legala”. Ganditi-va ca pentru fiecare salariu de 2000 de euro pe care il primiti ar trebui sa platiti doar voi, fara impozitele firmei statul ar trebui sa primeasca cel putin 577 euro. Vi se pare mult? Ei bine asta plateste fiecare angajat din Romania lucrului bine facut. Daca de maine 20 000 de programatori si firmele unde lucreaza ar plati impozite Romaniei lucrului bine facut, statul ar incasa pentru fiecare angajat 1137 euro. Stiti cati kilometri de autostrada se pot face cu banii pe care voi ii evazionati intr-un an? Stiti ce pensii ar putea sa plateasca statul avand banii astia? Stiti cum ar arata spitalele romanesti?

 

Stiti cum se numeste facilitatea de care beneficiati voi intr-o lume civilizata? Discriminare! Daca veti continua sa beneficiati de pe urmele discriminarii in detrimentul celor care platesc corect impozite in tara asta atunci nu va diferentiati cu nimic de clasa care conducea regimul comunist iar revolutia voastra devine nelegitima si de suprafata.

 

Asa ca, dragi programatori si dragi capsunari din diaspora, mai ganditi-va cand vorbiti despre Romania lucrului bine facut, pentru ca tara voastra are nevoie de actiune, nu de slogane si votand un presedinte fara sa il sprijini cu fapte nu faci altceva decat sa fii un adevarat comunist care viseaza la un tatuc care sa ii conduca destinul si care de dragul puterii se face ca nu observa o clasa privilegiata. Iar presedintele Iohannis nu pare unul.

Comentarii

H2SO4

29.12.2014 17:13

Claudiu Mocan, habar n-ai despre ce vorbesti. Habar n-ai ca romanii, chiar daca n-au studii, au inteligenta nativa. Ti-as aduce multe argumente, dar imi racesc gura cu tine. Daca ai fi avut un pic de creier n-ai fi scris astfel de lucruri la adresa semenilor tai. "Capsunarii" trimit bani in tara, capsunarii stiu ce e lucru bine facut, spre deosebire de tine si de alti gura casca de la antenele unui turnator si infractor care stau doar cu mana intinsa. Capsunarii nu sunt bugetarii care danseaza pinguinul prin pietele publice. Sunt oameni care muncesc, chiar daca fac si munci necalificate. Muncesc si trimit bani acasa. Ma opresc aici pt ca tu n-ai cum sa intelegi ceva. Esti doar un mizerabil sau un om fara prea mult creier. 

Kathi

29.12.2014 18:26

Mai mare ineptie ca acest mesaj, zau ca nu am intalnit. Cum adica, doar din patriotism sa nu ne fie rusine de o tara unde oamenii mor cu zile prin spitale sau prin salvari sau mai rau, pe unde ii prind bolile si accidentele? In plus, ar fi bine sa mai fie si romanii din tara spalatori de «babe si mosi», ca sunt saracii destui in Romania care ar avea nevoie. Dar unii romani, de acasa, sunt prea mandri ca sa faca asa munca. Doar ei au diplome ( cumparate) si nu se injosesc. Ia uitati-va putin la procentele din PIB, aduse de capsunari in tara! A, dar cea mai mare ineptie: sa se creasca impozitele! Ha ha ha! Pai, asa e cand nu circuli prin lumea larga! In alte parti sun impozite 0 (zero) pentru perioade limitate, tocmai pentru a incuraja dezvoltarea intreprinderilor mici, care mai si dau de lucru unor ingamfati care nu vor sa faca decat munca de birou. Nici macar nu pot sa ma supar, doar ca acest gen de interventie ma face sa nu imi grabesc intoarcerea acasa. Nu pentru ca nu as fi capabila sa fac ceva semnificativ in tara, ci pentru ca, din cauza acestei mentalitati, voi munci in zadar in Romania. Totusi, romanii din diaspora isi vor exercita mereu acest drept, de a alege, pentru ca ei spera sa revina la familiile, pe care nu statul roman le salveaza, ci banii adunati mai usor sau mai greu si cu multe lacrimi de dor. Un drept pe care eu am ales sa nu-l revendic, tocmai pentru a nu va auzi lamentatiile. Pacat ca in 25 de ani, unii dintre cei de acasa, printre care si acest asa-zis jurnalist, nu ati invatat decat ura, invrajbire, in loc sa invatati sa ganditi inainte sa va varsati veninul. Noi, cei plecati, am invatat cate ceva din democratiile bune sau rele dein lumea larga. Si prima lectie a democratiei, pentru ca nu a descoperit inca nimeni un sistem politic mai bun, este sa ne supunem majoritatii. Care era deja suficienta cu cei care au votat in tara. Uneori, cand vad ca studentii mei nu vor sa invete, imi spun, nu e nimic, in lume e nevoie si de oameni care sa faca menajul dupa cei care trebuie sa duca umanitatea cu un pas inainte!

alexandru

29.12.2014 20:17

ce fata de bulangiu are,,,cum naiba poate unu ca asta sa scrie si sa i se permita sa publice articole? offfff ce fata de linge curul lui ponta are

Capsunata....

29.12.2014 20:22

Baaaaaaaaaa!!Claudiu  Mocan! Esti la fel precum numele tau!!  De ce mi jignesti copiii??!! **Progenitura** esti tuuuu cu tot neamul tau de lingai,  nu nepotii mei,,baaaaa...pupicincuristule!! **CAPSUNARII**???!!! PROSTACHE!! In Spania nu toti culeg capsuni, baaaaaaaaa , limba romana este grea pt. unii idioti!Unii culeg masline,,,sunt **maslinari**??!! Baaaaaaaa??!! Altii culeg citrice... aia s **citricari**??!!! Sa va fie **RUSINE**!! Sa te vad baaaaaa , daca te da afara de unde mai pupi in **CURSUL SAPTAMANII** CAPSUNARII.... ce faci atunci??!! Mergi si tu  in Spania si devii....capsunar...!! Ca nu stii face nimic!!Doar jigni!! Sa va fie rusine cu asa postari!!***RUSINE SA TI FIE BAAAAAAAA!!!!**RUSINE**!! 

capsunaru 11

29.12.2014 20:49

Prietene.......daca ma pun sa-ti dau replica la mizeria asta de articol s-ar putea sa te lasi de jurnalism

capsunaru 11

29.12.2014 20:51

Jeg impertinent si nesimtit

gogu

29.12.2014 21:22

mocane , esti atat de prost incat nici nu pot sa ma supar pe tine ! 

sas angela

29.12.2014 21:36

Ce probleme ai matale, ca vin acasa oameni cu portbagajele pline? Ca si cum nu ai stii ca mai toate produsele din tara sunt mai scumpe ca cele din afara, ca sa nu mai zic de faptul ca pe unde mergi pe unde te intorci e nevoie de o mica "atentie" ca deh esti venit din strainatate! Te doare capul ca se saluta oameni cu "ciao" si "ola" cand in Romania lumea nu mai cauta de munca ci isi cauta "job", dar asta nu se stie de ce nu te deranjeaza!Zau ca mi-e rusine ca esti clujean de-al meu si ca gandesti cu ura si invidie uitand ca e mult mai cinstit sa culegi capsuni decat sa furi voturi si bani din bugetul statului!Dar ce-i drept ii drept ,dai si tu in cei de jos ca ti-e frica sa te iei de hoti ai mari care te lasa fara servici in doi timpi si trei miscari si te trezesti ca o sa cauti si tu de munca la cules de capsuni! 

ciao olaaaa

29.12.2014 22:18

samanta de scandal, iscoada patetica platita dupa numarul de ,, comenturi" si vizualizari. piei satana!!

Cristian Ivascu

29.12.2014 22:32

Nici nu stiu cum sa-i raspund individului acestuia si multor alti frustrati de pe aici doar le spun ca cei mai multi am plecat datorita parintilor vostri probabil care de acolo din functile lor nu au stiut sa gestioneze corect situatia din tara si nu au stiut sa promoveze pe cei ce meritau petru ca nu erau interesati sa aiba oameni valorosi prin preajma sau le erau frica ,da domnule platesc pensii pentru parintii celor care mi-au facut un loc in societatea lor si nu este mica poate cumulul salarilor tale pentru 2 ani ,dar platesc impozite si acasa in urma proprietatilor care le-am dobindid de cind sunt plecat si credema is mai mari decit impozitul dupa salariul care mi l-ar fii dat ei fara sa   vorbesc de micile mele investitii care le fac an de an ca pentru noi sa stii vacanta aia inseamna sa mergem acasa si sa ne odihnim-muncind si da domnule noi stim ce inseamna Romania lucrului bine facut pentru ca noi in comparatie cu tine stiim cum arata un lucru bine facut si nu-i usor sal faci ,nu se face asa din gura cum crezi tu ,o sa-ti dau reteta ca sa inveti si tu si apoi poate o sa te gindesti un pic inainte ca sa improsti cu noroi din frustrare ca nu t-ia iesit pasenta cu Ponta ,deci fii antena aici si dupa aceea sa te pui pe scris:se vine in occident se chinuie cam de la 6 luni la 1 an ca sa-ti gaseti locul sa inveti limba sa-ti platesti vesnicele datorii de acasa ,sa inveti o meserie noua (dupa caz) timpul asta nu platesti impozite ca nu prea ai ce plati , urmatoarea etapa incepi sa lucrii sa rupi limba tarii respective si sa te descurci dar incepi sa sii visezi la propri-ti casa in Romania dar nu ai suficienti bani ,dar incepi oricum si acolo unde te pricepi faci tu ,unde nu sau nu ai timp platesti! Si cum  stii cit de greu se castiga banul cita seriozitate se cere ai pretentii la "Lucrul bine facut" si credema asta iti intra in singe si nu-ti da pace,urmatoarele multe etape continua de la sine pina cind  te trezesti ca vorbesti bine limba ca in ciuda multor impedimente ai relatii pe ici pe colo si i-ti faci o firma si platesti o gramada de taxe dar continui sa dezvolti si aici si acolo unde te-ai nascut si ai crescut . De multe ori ma intreb cine-s capsunarii noi emigranti (ca diaspora nu-ti place) sau voi care faceti o virtute din faptul ca va-ti multumit sa furati alocatiile copilor vostrii si pensiile parintilor vostrii prin prostia si lenea voastra. Da domnule m-as duce sa construiesc Romania lucrului bine facut si poate ca am sa merg dar aia nu se construieste cu indivizi care dumneata aia se constuieste cu indivizi care au gustat din reteta aia de mai sus ei stiu ce inseamna un "Lucru bine facut" de altfel  noi am aratat si in 16 noiembrie cum stiim sa facem un lucru bine facut !Voi a-ti stiut ? 

Alina

30.12.2014 04:51

Doamne, cit esti de frustrata, femeie.... Iar n-ai bani de rata, nu-i asa? Doar ca sa stii si tu: in UK chiar daca lucrezi la o fabrica, la ambalat struguri de ex., (adica cu salariul minim) tot iti permiti o pereche de pantaloni pe zi. Tu erai gata sa te prostituezi pt asa ceva?? 

Alina

30.12.2014 05:08

Mocane: eu mi-am luat copiii cu mine, nu ti i-am lasat sa le platesti tu pretioasa educatie romaneasca, si mi-am luat si mama cu mine, singura ruda care mai ramasese in tara, pentru ca din pensia ei de 100 de euro nu isi permitea sa traiasca. Asa ca nu iti datorez nimic. Scoala romaneasca mi-a dat un cacat de diploma pe care strainatatea mi-o ignora, nici macar educatia nu i-o datorez Romaniei. A trebuit sa reiau studiile in strainatate, pe banii statului britanic de data asta. Si spre deosebire de statul roman care imi lu si pielea de pe mine fara sa imi ofere nimic in schimb, statul britanic imi da inapoi impozitul daca cistig prea putin,in opinia lor, imi ofera ingrijire medicala gratis, scoala gratis pt copiii mei si niste ajutoare finnciare ca sa ma ajute sa traiesc decent, pentru ca in opinia lor cistig presa putin, desi am un salariu de 5 ori mai mare ca in tara. A, si imi plateste si 60 la suta din chirie. Ca sa ajung aici insa a trebuit sa ma rup complet de mentalitatea romaneasca ''lasa ca merge si asa'' si ''ba sa moara si capra vecinului''. Altfel nu m-as fi integrat. Si, ca sa revin la ideea initiala: am votat cu neamtul, nu neparat din convingere, ci ca sa ajut la indepartarea comunistului. Tie ti-a fost bine pe vremea impuscatului?? Esti nostalgic cumva??? Mie nu mi-a fost bine: am rabdat frig si foame pentru ca, desi aveai o slujba asigurata si locuinta, cum multi tin sa ne reaminteasca fostii comunisti, mureai de foame cu banii in mina si inghetai de frig in apartamente iarna. Daca tie ti-a fost bine, inseamna ca erai si tu un imputit de comunist, si din cauza gunoaielor ca voi au murit degeaba atitia oameni la Revolutie. Din cauza voastra au murit mii de mame pentru ca nu aveau dreptul de a decide citi copii au voie sa faca, din cauza voastra s-au umplut casele de copii de decretei, copii distrusi din cauza ideilor voastre marete. Ponta si sleahta ar fi facut din tara asta Romania lucrului bine facut, sau furat?? Iti regreti maestrul criminal Iliescu?? Pune tu mina si lucreaza, nu scrie articole tembele, eu am facut ce am stiut eu mai bine pt tara care nu mi-a dat nimic: am scapat-o de comunism. Sper ca asa va ramine.

Rodica

30.12.2014 05:15

Bravo domnule!Ai iesit din anonimat!Ce impozite doresti sa platim?Noi suntem diaspora?Nu draga ,suntem inca cetateni romani si sper cat de curand cu dubla cetatenie.Ca daca ar fi sa ma iau dupa oameni ca tine nici macar nu m-as uita la un buletin de vot scris in romaneste.Ce daca suntem oameni ...simpli scoliti prin facultatile din Iasi sau Brasov?Este vreo problema pentru cei care au cules capsuni sau au spalat sezuturi?De ce ,in momentul in care a cazut Ceausescu ,studentii au fost facuti praf in Bucuresti si tot personalul TESA a fost facut carpa de sters pe jos ,nu a-ti luat masuri?Ca sa nu fie nevoiti sa-si schimbe statutul din oameni scoliti in capsunari sau spalatori de c...Cum i-ti permiti sa judeci persoane pe care nu le cunosti ?Ok !Ce au facut politicienii ca sa aduca inapoi cetatenii romani?Crezi ca noi nu vedem ce patesc toti cei scoliti sa zicem asa.Fac masterate in Anglia ,Franta si se intorc acasa plini de speranta si...nimeni nu are un mic locusor pentru acestia.Este ca pe vremea raposatului.Ai parinti sau neamuri sus puse esti realizat.Eu nu mi-am luat tara inapoi.Tara nu este a mea .Incep sa-i dau dreptate unui fost coleg de liceu cu dubla cetatenie stabilit in Germania .Inainte de vot a zis ca pe el il lasa rece...Asa ca tine-ti tara ,fii fericit in ea si fa din cand in cand vreo doua comentarii de genul asta ca sa-ti faci parintii mandriisi sa simti ca esti roman!Ca noi ne vedem de ale noastre si...sa traiti bine! 

Adrian

30.12.2014 09:29

bai Claudiu Mocan esti un accident genetic ! Ce nu stii tu e faptul ca cei care vin in tara de sarbatori fac sacrificii imense sa fie impreuna cu familiile lor ... Dar unui idiot ca tine ii este destul de greu sa inteleaga chestiile astea... Asa ca du-te dracului din partea mea !!! Avortonule !!!

Pietro

30.12.2014 16:16

Mai bine spalator de cururi decat pupator de cururi.

Comment

30.12.2014 16:23

@gogu super instruitToata stima pentru toti bugetarii. Cei instruiti trebuie sa stie ca-si platesc impozitul pe salar tot din bugetul statului, care are ca sursa impozitele si taxele pe care le platesc in cea mai mare parte (ghici...) nebugetarii :D.

Comment 2

30.12.2014 19:21

~~Domnule Mocanu, va marturisesc ca nu am inteles de la inceput care este subiectul articolului. Mi-am pus intrebarile:- Sa fie vorba de evaziunea fiscala in IT ? Si mi-am raspuns ca nu acesta e subiectul. De altfel sunt prea multe postarile cu contraargumente, nemaivorbind de datele raportate la ANAF de firmele de software care sunt disponibile si care va contrazic- Sa fie vorba de problemele pe care le au cei care fac parte din diaspora romaneasca ? Nu cred, pentru simplul fapt ca nu folositi nici o data statistica legata de sumele trimise in tara, numarul de copii „abandonati”, dubla impozitare in UE, problema tiganilor, cheltuielile cu invatamantul, etc.- Sa fie vorba de sintagma „Ne-am luat tara inapoi" ? Nu cred. Nu ati avut curiozitatea sa intrebati pe nimeni ce vrea sa zica cu asta.Si atunci, singurul raspuns pe care mi l-am dat a fost ca intreg articolul se doreste a fi o discreditare, o compromitere a unor categorii de persoane care au votat „altfel”. Adica nu cum isi dorea autorul.Faptul este deosebit de periculos si contrar unei minime cunoasteri a ceea ce inseamna democratie. Este, in fapt, o incercare de scindare a unor grupuri sociale pe principiile, de acum arhicunoscute: „Numai noi detinem adevarul”, „Cine nu-i cu noi e impotriva noastra (a Tarii)”, „ Ei habar n-au. N-au mancat salam cu soia”, etc.Mai ramane sa asmutiti o categorie asupra alteia, potrivit modelului de trista amintire a lui Iliescu si, mai aproape, al lui Basescu, in pur spirit comunist.Gresiti flagrant domnule Mocanu. Si am sa va spun si de ce:1. Intr-o democratie fiecare e liber sa voteze cum vrea. Daca nu e lasat sa voteze, nu i se asigura conditiile de exercitare a votului, nu mai vorbim de democratie.2. Ce faceti cu cei 10% din diaspora care au votat cu Ponta. Dar cu cei 10% din IT care au votat cu Ponta ?3. Intr-o democratie nu poti scinda populatia in baza unui vot. Este criminal si comunist sa o faci.4. Intotdeauna cei care sunt “iesiti din padure” vad mai bine padurea decat cei care traiesc „printre copaci”, au detasarea necesara.5. Si nu in ultimul rand, ati uitat spusele lui Ratiu legate de democratie: „Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange ca tu sa ai dreptul sa nu fii de acord cu mine”.Aveti dreptul la o parere proprie. Nu aveti dreptul, intr-o democratie, sa incriminati pe cineva care are alta parere decat parerea dumneavoastra.Astept de la dumneavostra ceva mai putin patizan, mai putin comunist, mai profesionist.

CURCUBET IULIA

30.12.2014 23:01

 SUNT SPALATOR DE CUR; IN ITALIA,  CUM SPUI TU DAR TE INTREB PE TINE,,CINE ESTI TU SA JUDECI???  CREZI CA DACA ESTI UN JURNALIST AI DREPTUL??EU  NU AM ATATA CARTE CAT CREZI CA AI TU  ,,,,,ITI ARUC MANUSA,,,,VINA SI STAI IN LOCUL MEU DE MUNCA,,,ITI DAU SALARIUL MEU ...TOATE DREPTURILE MELE PENTRU O LUNA SI FA CEEA CE FAC EUSI DUPA AIA MAI VORBIM.AI DREPTATE CA AVEM UN SALARIU MAI MARE CA IN TARA  DAR ITI DAI SEAMA PRETUL PE CARE IL PLATIM???   STII CATE DIN NOI MERG INAINTE CU MEDICAMENTE???STII CUM ESTE SA NU DORMI NOPTII LA RAND???  STII CE INSEAMNA SA FII UMILIT??'  NU NUMAI LA POSTIL DE MUNCA DAR SI IN ACEELE ORE LIBERE???  SA AUZI CA ROMANII SUNT HOTI TOTI??   SI ASTA NUMAI PENTRU ACEEA MICA PARTE DE ROMANI CARE FAC   RAVAGII IN AFARA TARII??      STII TU DRAGA JURNALIST CAT COSTA IN ROMANIA  SA-TI FACI UN VIITOR???  STII CAT COSTA TAXELE LA FACULTATE?????STII CAT COSTA UN EXAMEN CHIAR DACA ESTE CAPABIL???  STII CA TOATE MATERIALELE DIDACTICE SE PLATESC??  SI DACA STII SI PRETUL???   SUNT CURIOASA SA STIU DIN CE GENERATIE FACI PARTE????  AM  UITAT SA-TI SPUN CA SUNT O SPALATOARE DE CUR CARE ARE O FIICA CARE A FACUT FACULTATEA DE JURNALIZM LA SIBIU.....SI UNA CARE FACE MEDICINA LA IASI    SI TE ASSIGUR CA  STIU DESPRE CE VORBESC,.   DIASPORA SAU NU   FAC PARTE DIN 99% DIN ROMANI CARE VIN ACASA CU BAGAJE,,,,ALIMENTE SAU CUM ZICI TU,,,,DAR SUNT MANDRA DE CEEA CE FAC ....SI DE TOTI ROMANII NOSTRI HARNICI SI NEOBOSITI CARE STIU CE INSEAMNA DEMNITATE OMENEASCA SI NU POLITICA..   STII TU  CA UNICUL NOSTRU  SCOP ESTE SA  O DUCA FAMILIA BINE????STII TU CATI PARINTI AU POSIBILITATEA SA SE TRATEZE CU BANII CARE SUNT TRIMISI DE LA ..SPALATORII DE CUR.;,????STII TU CATI NEPOTI POT SA MEARGA LA O GRADINA ZOOLOGICA???   STII TU CATE LUCRURI MARUNTE DAR UTILE SE FAC CU SACRIFIICELE ACELOR CARE TU ,,,FARA NICI UN DREPT....FARA BUN SIMT....FARA EDUCATIE......NUMESTI DIASPORA,......................................DIASPORA SUNTEM ACEEA GENERATIE CARE LUPTA PENTRU   TRAIUL ZI DE ZI SI SUNTEM MANDRI......,,SUNTEM SPALATORI DE CUR;;  DAR NU ACEEI CE LINGEM CURURI  CA TINE,,,,,,,,                                                   TIN SA-TI SPUN CA NU AM VOTAT NICI ODATA SI NICI NU VOI VOTA IN VIATA MEA.....POLITICA PENTRU MINE ESTE CURVA SI NU MA INTELEG CU EA.......NU MI-A DAT NIMIC SI NU VREAU NIMIC,,,,,SA MA LASE IN PACE SA MA DESCURC CUM AM FACUT PANA ACUM....FARA PATRIOTI CA TINE.....CAT MI-AR PLACEA SA AM UN DIALOG CU UNU CA TINE!!!!!!!!!!!!!SA VAD CATA EXPERENZA DE VIATA ARE DE AJUNGE SA JUDECE SITUATII DESPRE CARE HABAR NU ARE...   ESTI PENIBIL CA JURNALIST...CA OM ...CA ROMAN....SI ITI SPUN SI DE CE,,,,NU POTI JUDECA FARA SA TRAIETI ANUMITE SITUATII,,,,FARA SA TRECI PESTE PERSOANE  SI MODUL LOR DE VIATA,,,,STIU ORICUM CA NU VEI RASPUNDE DAR PROVOCAREA RAMANE VALABILA....   

Ștefan Stănescu

31.12.2014 00:07

Aș vrea să fac următorul comentariu asupra erorilor din articolul d-lui Claudiu Mocan:1.În ceea ce-i privește pe românii din Diaspora, ar trebui să nu se mai lege nimeni de ei deoarece acești oameni muncesc în alte țări și își plătesc acolo impozitele conform legislației țării unde ăși au reședința și unde muncesc. România are acorduri de evitarea dublei impozitări cu toate statele din Uniunea Europeană. Așa că să văfie rușine domnule Mocan fiindcă ați scris astfel de tâmpenii!!!2. Acești oameni nu au ales să plece în alte țări dintro fantezie a lor. Au plecat fiindcă în România nu aveau unde să muncească sau erau prost plătiți și batjocoriți de alții. Nu vreau să intri în detalii. N-aș vrea să vă fac proces de intenție dar ar trebui să vă mai gândiți înainte de a scrie și de a judeca greșit sstarea altor persoane. Totuși țineți minte că am fost destul de rezonabil în acest comentariu. Pentru starea acestor oameni și pentru motivele lor ar trebui să căutați vinovați în alte zone mai înalte ale societății românești.Să auzim numai de bine!!!

adi

31.12.2014 01:35

@Claudiu Mocan: in cuvintele lui Caragiale (altu' care a taiat-o la Berlin cu prima ocazie, ia sa vad cum te dezici si de el), "amice, esti idiot".1. "Diaspora" (adica romanii plecati in strainatate, daca iti pute termenul) aduce Romaniei, prin remitente dire'cte (adica bani adusi cash, trimisi prin WU sau prin banci), circa 4 miliarde de euro pe an. Stii cat totalizeaza investitiile straine in Romania? Vreo doua miliarde. Daca iti put asa rau banii veniti din strainatate, scoate-i din buget, sa vad cum se descurca Romania cu un deficit de vreo 15% (daca la actualul <2% sunt problemele actuale).2. Personal, platesc impozit pe venit vreo 38%. Nu statului roman, din fericire. Parte din banii astia se intorc in Romania, sub forma de fonduri europene, ca sa aiba baronii ce fura. 3. Sistemul de sanatate este finantat din contributiile individuale, nu din impozite. Faptul ca este monopol de stat e vina voastra, nu a noastra, a celor care ati iesit in strada zbierind "Arafat, Arafat" in 2012. Faptul ca este monopol duce la calitatea scazuta a serviciilor, pierderi colosale si asa mai departe. Parintii mei (bugetari, amandoi) si-au platit toata viata contributiile lor, nu stau cu mana intinsa si nu se trateaza pe banii tai, amice.4. Vrei vot cenzitar? Minunat, sunt de acord. Realizezi ca asta inseamna ca PSD-ul nu mai trece in veci de 10%, nu?5. Romanii din diaspora sunt inculti si deconectati de la realitatile romanesti? Te provoc oricand la o discutie pe teme economice sau politice (sunt IT-ist, ca sa nu zici ca am vreun avantaj neloial prin prisma meseriei). In direct, la TV, cu televot. Ai mail-ul meu.6. Am lucrat si in Romania, de la 19 la 24 de ani. Cu carte de munca si platitor de taxe integrale (inca inainte de cota unica de impozitare). Facultatea am facut-o cu taxa (ca deh, nu am fost tocilar). In sistemul medical romanesc am ajuns la vaccinuri si de vreo doua ori pentru niste copci. Nu datorez nimic statului roman, nu iti datorez nimic tie. Tu, insa, imi datorezi mie o parte din drumul pe care mergi, o parte din teava pe care iti vine apa in apartament, o parte din... multe. 7. Dupa cele 8-9 ore de munca, intre cele doua tururi de scrutin, am pus in fiecare zi inca 2-3 de efort pentru a aduce oameni la vot si pentru a le face suferinta mai usoara. Am fost vreo cinci ore voluntar (nehranit, nesponsorizat, neindoctrinat), invatind alti romani cum sa completeze mizeriile alea de formulare, spunindu-le unde pot sa bea o cafea sau sa se incalzeasca un pic. Erau romani de toate felurile: plecati de 20 de ani, de doi ani sau turisti; soferi de tir, artisti, programatori sau asistente medicale; tineri, batrani. De ce? Pentru ca statul roman, ala pe care il iubesti tu atat, nu a fost in stare sa organizeze (vax, n-a fost in stare, nu a dorit sa fie in stare) niste amarate de alegeri. 8. In primul tur, nu am apucat sa votez, dupa ce am stat SAPTE ore la coada. Am reusit in turul doi, dupa ce ne-am asezat la coada de sambata seara. Nu l-as fi votat pe Iohannis, in primul tur, dar l-am votat cu bucurie in turul al doilea. Nu pentru ca ar fi vreun geniu, ci doar pentru ca romanii verzi ca matale sa aiba motive sa fie tristi. In incheiere, iti doresc sa traiesti intr-o Romanie asa cum ti-o doresti tu. Fara venituri de la capsunari, fara investitii straine, fara proiecte europene. Dar iti sugerez sa te apuci de invatat rusa de pe-acum, poate o sa ajungi ce ti-ai dorit - secretar de partid sau ceva de genul asta. Calitati ai.

o capsunica pro...

31.12.2014 04:42

Nea Claudiu Mocan asta scrie si el cum se pricepe. Faptul ca e platit pentru ceea ce scrie nu ma surprinde. De ce ? Pai e si el doar un alt mic catelus ce se repede la osul imputit al audientei create prin iritarea unei clase sociale. Azi scrie despre "dreptul taranilor de a se muta la oras" maine despre "dreptul la circulatie in Cluj a masinilor inmatriculate in afara Clujului  " si uite asa nu-i mai ajung injuraturile locale. Nu, nu si nu, de trei ori negare `coane Fanica. Omul vrea la nivel national, ba chiar, international daca se poate. Si uite asa se naste si "parerea lui Terente despre implicatiile activitatilor Diasporei si Programatorilor in economia si bugetul natiunii ". Uite cum isi da el seama (trezit in toiul noptii de un fior rece al adevarului suprem) cum isi da el seama zic, de acest phenomena in plan economic. Ma faci sa rad la faza cu programatorii, probabil ai tu asa o cheste personala cu programatorii (ai dracu nenorociti huh?). Draga domnule Claudiu Mocan, pai bine bre cum ramane cu dreptul taranilor de a se muta la oras ? Nu te prinzi ca daca vrei sa scrii pentru o audienta asa larga trebuie sa incepi sa scrii ca un adevarat jurnalist ? Sa te documentezi si matale inaintea emiterii unei opinii de presa ? Sa-ti zici, ia mah, sa vad si eu cum se scrie un articol la ziar ca de latrat cu dosul .... o poate face oricine. Ah, dar am uitat e mai usor sa umilesti si sa ironizezi ca doar de aia miroase bine imputitul ala de os. Cu stima, va salut

capsunaru'

31.12.2014 09:02

Lucrez in strainatate , sunt ''capsunar '' si eu , lucrez fara contract de munca , si platesc contributiile in tara , '' pe persoana fizica '' cum ar zice altii , am fost in tara de sarbatori 'ca asociatiile de ajutor pt Uganda'' , sa mai petrec putin timp cu familia pe care am lasat.o acasa, am avut o problema medicala , dar cum eram asigurat m.am dus sa mi.o rezolv in spitalul public , cu tot cu asigurarea mea cu tot , am platit si taxa de consult plus o mica atentie pt o mica atentie din partea doctorilor , mai bn mergeam la privat , acum intrebarea e unde se duc banii? Dc sa platim impozite??? Nu prea mai e de furat??

gabi

01.01.2015 10:05

Excelent articol.

Oarecare ioan

01.01.2015 23:58

Draga Adrian imi place cum pui problema si cum gandesti.Sunt sigur ca esti de accord cu mine ca,majoritatea celor plecati din Tara gandesc la fel. Eu sunt de parere sa ne unim si sa combatem cu argumente si dovezi pe oricine care scrie asemenea mitocanii, tampenii, si neadevaruri, s-a lamurim pt todeauna situatia in care ne aflam. In tara  sa-i incurajam pe ce-i cinstiti sinceri si incoruptibili sa ne conduca tara cu demnitate fara rusine de nimeni. Sa fie devotati si luptatori pentru starea natiunii s-a treaca de la vorbe la fapte Iin asa fel sa vedem si sa simtim si noi mult asteptata schimbare. De care 25 de ani ce-i alesi pina acumne-au mintit si furat din rasputeri ca sa spuna acum cu nerusinare ca diaspora este vinovata pentru dezastrul tarii.

Andreea

03.01.2015 16:13

Rusine!!!! Suntem o familie de intelectuali  (medic si medic veterinar), plecati din Romania atat din cauza sistemului PROST  pe care Dv., domnule autor, il aparati cu atata ardoare , cat si din cauza mentalitatii PROASTE , care reiese inclusi din ceea ce Dv. ati scris in acest articol. SA VA FIE RUSINE! Am terminat o facultate de 6 ani, am invatat pe rupte, am facut proiecte acceptate la nivel international care au ridicat nivelul Universitatii si care au facut cinste Romaniei,  timp in care unii dintre colegii mei isi cumparau examenele sau unele colege se prostituau cu profesorii pentru promovarea examenelor! LA ASTA VA REFEREATI SPUNAND ¨ROMANIA LUCRULUI BINE FACUT ¨?  Ceea ce scriu aici nu e basm si nici SF, e realitatea din Romania. Examenele de conducere auto le iau cu precadere cei care dau bani, nu cei care conduc corect, cotizezi la stat pentru sanatate ( din umilul salar al unui medic rezident) , dar nu iti permiti sa faci un ex RMN ,Nu iti permiti ca medic sa mananci sanatos, ca din 900 de lei, de unde sa mai ramana de mancare  dupa platirea taxelor, chiriei, cheltuielilor comune etc ? Un medic mai are nevoie de o carte, de un echipament medical,de hrana sanatoasa.... ceea ce in Romania nu isi permite fara a baga mana in buzunarul pacientului. Ati luat in calcul si aceste aspecte atunci cand ati scris ¨Romania lucrului bine facut¨? Am terminat medicina cu 9, 97, dar eram muritoare de foame in tara mea draga, am picat la examenul auto cu 26 puncte pentru ca nu am fost de acord cu spaga, desi am fost atentionata ca in Timisoara cu bani promoveaza  examenele! E usor sa comentati in necunostinta de cauza!!! E usor sa judecati  privind problema dintr-un singur unghi! Sunt genul de persoana care plang la auzul Imnului Romaniei, tara mea draga din care am fost obligata sa plec, pentru un viitor mai bun al copiilor mei! Traiesc in Spania si nu m-am confruntat niciodata cu rasismul, sunt respectata si ma simt bine aici. Nu doresc sa ma intorc in tara unde manelele, prostitutia si hotia sunt promovate la tv, in scoli sau in institutii in  care ar trebui predate MORALITATEA , DECENTA SI BUNUL SIMT !   NU DORESC SA MA INTORC IN TARA UNDE SE CONSIDERA CA E RUSINE SA LUCREZI CINSTIT, DACA ASTA INSEAMNA SA CULEGI CAPSUNI SAU SA INGRIJESTI BATRANI  ! Nu sunt nici spalatoare de  dosuri, nici capsunara! Dar CONSIDER CA MUNCA CINSTITA( indiferent de natura ei) NU E RUSINOASA!!! CONSIDER CA MUNCA INNOBILEAZA! 

Andreea

03.01.2015 17:13

Am uitat sa specific in comentariul initial ca imi platesc impozitul ( pe casa si masina) in Romania , desi traiesc in Spania.  Iar cand lucram in Romania , aveam pacienti fara asigurare medicala care veneau la urgente pt ca au baut prea mult, urgenta fiind gratuita.  Acesti oameni beneficiau de servicii medicale din banii nostrii , ai contribuabililor! Ar fi fost mai potrivit sa faceti un articol despre asta, sau despre hotie ,decat sa acuzati si sa blamati  oamenii care muncesc cinstit, fie ei spalatori de cururi sau capsunari  ( am tinut neaparat sa folosesc vocabularul Dv . de intelectual, domnule Mocan, de jurnalist sau gazetar). Cred ca vizita la un psihiatru sau macar la un psiholog v-ar putea ajuta la a avea o gandire mai clara si mai libera! Va doresc multa sanatate, mai ales mentala, intr-o Romanie asa cum o doriti si o visati Dv!

bla

03.01.2015 18:52

si siteul asta de cine e intretinut?tot de niste programatori? :particol foarte foarte slab, invidie + rautate.

narcisa2606

05.01.2015 06:07

primul lucru bine făcut în România ar fi confiscarea averilor nejustificate,obținute de la revoluție până în prezent,indiferent de funcția ocupată în stat a persoanelor respective,atunci am fi o țară bogată.Toți delapidatorii și hoții din avuția țării, vorbesc de milioane de dolari și euro pe când poprul muncește pe mai puțin de 1000 roni/ lună 

Razvan

05.01.2015 10:14

Intai de toate sa dam niste legi clare, fara portite, apoi sa punem la punct un sistem de colectare a taxrlor mult mai bun, fiecare angajat cu cont sa fie debitat direct de stat cu impozitul aferent la finalul lunii maritie! Anaf nu e in stare sa stranga banii din taxe, pentur ca procedura e greoaie si oamenii stau la cozi( in loc sa plateasca online)Presedintelui si guvernului le revine sarcina sa simplifice legislatia, si in celasi timp sa o faca mai aplicabila, statul sa colecteze mai uosr impozitele, automat din cont la o anume data, insa atenite la posibilele abuzuri si debitari dupa ce platile au fost efectuate de contribuabuil!Am fost un sat fara caini, din care toti baronii au furat fara jena, imi dorec ca DNA-ul sa ii bage la pranaie pe toti, sa lasam gainarii si sa prindem rechinii, regii asfaltului, baronii locali, si tota sleahta de borfasi si evazionisti mari, apoi sa trecem la executarea si sechestrul pe bunurile obtinute ilegal, dupa care sa ne indreptam si catre cei mai mici!Oamneii trebuie sa inteleaga ca daca fac evaziune, sau fura, indiferent ca e de la stat sau privat vor face puscarie, si vor da banii inapoi cu dobanzi aferente!!!Apoi daca vrem sa ne dezvoltam ca tara trebuie sa muncim, nu mergem pe combinatii, pile si relatii!!!Noi ca popor trebuie sa ne schimbam mentalitatea de  " lasa ca merge si asa" si sa punem osul la treaba!!!

maria

05.01.2015 22:56

Cu tot respectul pt.capsunari,, dar vad ca sariti mai rau ca ,, ceata lui Pitigoi..cand cineva va spune un mare adevar.Cunosc contributia voastra nesemnificativa la sistemul de pensii sau asigursri sociale. DAR la fel de bine cunosc si pretentiile voastre total nejustificate. de a fi mari .culturnici si formatori de opinii politice.Nu intra in aceadta categorie de capsunari.intelectualii adevarati care ne fac cinste in toata lumea si care nu iesediaspors sa se bata cu pumnul in piept cs voi ..

Adauga comentariu