CTP vrea sa revolutioneze transportul in comun cu aproape 80 de milioane de euro

Conducerea CTP vrea sa schimbe intreg sistemul de transport in comun din oras. Acestia au propus Primariei Cluj-Napoca o serie de proiecte care, insumate, costa 79 de milioane de euro.  Planul de Mobilitate Urbana Durabila, intocmit de un consortiu de doua firme europene, ARUP Anglia si SPT Italia, i-a mobilizat pe reprezentantii Companiei de Transport Public Cluj-Napoca sa gaseasca solutii pentru introducerea unui transport in comun curat, confortabil si eficient energetic in municipiu.

Surse din Primaria Cluj-Napoca ne-au trimis planul pe care reprezentantii CTP l-a transmis municipalitatii, in vederea implinirii acestui deziderat.

Se urmareste mentinerea si dezvoltarea capacitatii de transport, extinderea liniilor de transport pentru a satisface nevoile de mobilitate a unui numar cat mai mare de locuitori ai municipiului si zonele limitrofe, achizitia de mijloace de transport moderne, confortabile, pentru inlocuirea celor foarte vechi, pentru atragerea unui numar cit mai mare de calatori spre transportul public”, se arata in raportul citat.

O parte din mijloacele de transport existente sunt invechite, neperformante, nu mai corespund din punct de vedere al sigurantei transportului si trebuie inlocuite, iar situatia se agraveaza prin trecerea timpului. Inlocuirea acestor mijloace de transport necesita bani pe care nu ai are nici Autoritatea Locala nici CTP Cluj-Napoca. Solutia buna pentru aceasta este accesarea de Fonduri Europene  nerambursabile, sunt de parere reprezentantii CTP, care propun municipalitatii urmatoarele proiecte:

Achizitia a 40 troleibuze in valoare de 20 de milioane de euro

Un numar de 20 troleibuze au durata de utilizare peste 20 ani, un numar de 32 troleibuze au intre 10 si 20 ani. Aceasta vechime creste in fiecare an, sunt uzate tehnic si moral, au un sistem de actionare cu randament sacazut (aprox 50%). Se impune schimbarea lor cat mai repede cu troleibuze moderne”, scrie in raportul CTP.

Achizitia a 12 tramvaie in valoare de 24 de milioane de euro

33 din tramvaiele existente sunt vechi (fabricatie 1976-1985) cumparate second hand din Germania, intre anii 2000-2007. Sunt uzate tehnic si moral, 20 din ele au un sistem de actionare vechi, cu randament scazut (50%) si trebuie schimbate”, se mai arata in raport.

Achizitia a 40 autobuze ecologice in valoare de 12 milioane de euro
        
80 de autobuze au durata de utilizare peste 20 ani, sunt intr-o stare tehnica proasta si trebuie schimbate. Nu asigura confortul necesar calatorilor, au un grad de poluare ridicat, defectele tot mai dese maresc costurile de intretinere si durata de indisponibilitate. Extinderea transportului in Zona Metropolitana necesita un numar mai mare de autobuze”, mai scriu reprezentantii CTP.

Modernizarea linie de alimentare pentru tramvaie, un proiect de 5 milioane de euro

“Linia de contact a tramvaielor a fost construita cu 27-30 ani in urma. Acum este foarte uzata si necesita reparatie capitala. Tehnologia dupa care s-a construit aceasta linie este depasita si necorespunzatoare. Nu este o linie compensata si apar frecvente probleme iarna la variatii mari de temperatura (ruperi cind temperatura este foarte joasa). Calea de rulare s-a modernizat, se vor achizitiona tramvaie noi, se impune si modernizarea liniei de contact conform unei tehnologii la zi pentru cresterea sigurantei in circulatie a tramvaielor”, sustin reprezentantii CTP.

Modernizarea liniei de contact pentru troleibuz – un poiect ce insumeaza 18 milioane de euro

Linia de alimentare pentru troleibuze a fost construita in urma cu 55 ani, cu o tehnologie deja invechita, fara compensare, ridica probleme serioase in exploatare, in special in sezonul rece. A depasit durata normala de utilizare si este foarte uzata. Cablurile de alimentare a liniei (cabluri ingropate) au depasit durata normala de utilizare si sunt tot mai nesigure in exploatare. Pentru mentinerea transportului cu troleibuze si asigurarea unor conditii normale de exploatare este necesara reconstruirea ei printr-o tehnologie moderna”, mai scrie in raportul CTP transmis Primariei Cluj-Napoca.

Adauga comentariu