CTP vrea panouri solare pentru dusurile angajatilor

Compania de Transport Public Cluj-Napoca are planuri mari, pe bani europeni, pentru transportul metropolitan. Planul de Mobilitate Urbana Durabila, intocmit de un consortiu de doua firme europene, ARUP Anglia si SPT Italia, i-a mobilizat pe reprezentantii Companiei de Transport Public Cluj-Napoca sa gaseasca solutii pentru problemele intampinate de acestia.

Surse din Primaria Cluj-Napoca ne-au trimis planul pe care reprezentantii CTP l-a transmis municipalitatii, in vederea implinirii acestui deziderat.

Conducerea CTP vrea sa cumpere panoruri solare, care sa incalzeasca apa de la dusuri in cele trei autobaze din oras. Investitia ar costa, conform planului depus la Primaria Cluj-Napoca, proximativ 15.000 de euro.

La iesirea din schimburile de lucru, muncitorii au nevoie de apa calda pentru dus. La ora actuala, aceasta apa se pregateste cu ajutorul cazanelor care se utilizeaza iarna pentru incalzire. Acestea au o putere mult mai mare decat necesarul pentru incalzirea apei menajere, de aceea se folosesc ineficient si se face risipa de gaz metan. Acoperisul atelierului de reparatii are o suprafata mare, foarte potrivita pentru montarea unor panouri solare. Marimea acestora este in functie de necesarul de apa. Pe timp nefavorabil sau iarna se vor folosi cazanele de incalzire ca si pana acum”, spun cei de la CTP, in proiectul depus municipalitatii.

In plus, acestia vor sa construiasca patru spalatorii auto ecologice pentru cele trei autobaze (autobuze, troleibuze, tramvaie) si cap linie Bucium.

Estetica orasului depinde in mare masura si de aspectul mijloacelor de transport, acestea fiind mereu prezente si in numar mare in peisajul urban. Mentinerea lor curate, mai ales in perioada intemperiilor, necesita sa fie spalate des si pentru asta sunt necesare spalatorii mecanice. Cea mai “noua” astfel de spalatorie este cea de la autobaza autobuze, care are 14 ani; celelalte au vechimea halelor de intretinere respective, adica aproape 30 ani. In capat de linie Bucium sunt parcate un mare numar de autobuze, troleibuze si tramvaie, pentru care nu exista o spalatorie mecanica. Iar deplasarea pana la spalatoria existenta impune risipa de timp si combustibil”, isi justifica acestia posibilele investitii.

 

Adauga comentariu