Consiliul Județean vrea să expertizeze pista Aeroportului a treia oară. Alin Tișe a făcut recepția investiției doar după ce l-a obligat instanța

După două încercări eșuate de expertizare a pistei Aeroportului Internațional Avram Iancu, Consiliul Județean Cluj încearcă, din nou, să contracteze o firmă care să se ocupe de acest lucru. Alin Tișe este foc și pară și nu ratează nicio ocazie să spună în ce stare proastă este pista, lucrare care, a fost recepționată abia după ce instanța a obligat conducerea Consiliului Județean să facă acest lucru.

Una din bătăliile dintre Consiliul Județean Cluj și Aeroport este legată de pistă. În aceste condiții, conducerea județului solicită expertizarea pistei încă de anul trecut, dar până acum nicio firmă nu a fost interesată de acest contract. Inițial, valoarea expertizei a fost estimată la 12.000 euro, apoi a crescut la 26.500 euro. În plus, Consiliul Județean vrea expertiză tehnică și pentru pista de decolare-aterizare de 3.500 metri – etapa I, estimată la 27.000 euro, fără TVA. Potrivit caietului de sarcini, expertiza va cuprinde două componente: expertizarea tehnică a proiectului care a stat la baza execuției lucrărilor și expertizarea tehnică a execuției lucrărilor, iar prestatorul are obligația de a demonstra faptul că expertul tehnic deține competențele necesare pentru expertizarea pistelor de aviație.

În caietul de sarcini sunt precizate motivele întocmirii unei expertize tehnice: „dispoziția de șantier din 03.09.2013 emisă de proiectantul SC Geo Arc SRL, care nu avea calitatea de proiectant general, potrivit căreia defecțiunile de tipul fisuri/crăpături de adâncime se vor trata prin deschiderea cu ajutorul unui disc diamantat sau cu ajutorul unei freze și execuția unei cusături. Facem mențiunea că pentru această dispoziție de șantier lipsește acordul scris al administratorului, respectiv al RA Aeroportul Internațional Cluj-Napoca”. Conform aceluiași document, în 2014 se preciza că proiectantul SC Geo Arc SRL dispune o nouă soluție de remediere a dalelor cu crăpături care nu respectă dispoziția de șantier din 03.09.2013; asocierea, prin executantul SC Napoca SA va executa remedierea dalelor în termen de 80 de zile de la data recepției la terminarea lucrărilor, respectiv 28.11.2014.

În momentul de față, reprezentanții Consiliului Județean afirmă că în proiectul tehnic din 2015 scrie negru pe alb următoarele: „calea de rulare Delta prezintă deteriorări/degradări datorită vechimii de peste 45 de ani în exploatare, a creșterii traficului aerian și a aeronavelor de capacitate mare care operează pe aeroport. Aceste deteriorări constau în crăpături, fisuri, eroziuni, decolmatări ale rosturilor”.

În caietul de sarcini mai este notat și faptul că „în urma vizualizării obiectivului de investiții de către comisia de recepție finală s-au constatat anumite deficiențe și în ceea ce privește rosturile, după cum urmează: rosturi de dilatație – există anumite zone în care etanșeizarea acestor rosturi este deficitară; există rosturi în care plăcile de lemn montate între dale sunt la vedere și nu sunt fixate”.

Reprezentanții forului județean susțin că expertizele realizate la comanda Aeroportului au fost făcute de un expert care nu deține atestat pentru domeniul pistă de aviație.

„În urma auditului efectuat de către Autoritatea Aeronautică Civilă, desfășurat în perioada septembrie-octombrie 2014, calea de rulare Delta și platforma Apron 1 au fost încadrate ca elemente de infrastructură care prezintă factor de risc major la operare. Din cauza degradărilor nu se asigură cerințele necesare pentru desfășurarea în condiții de siguranță a traficului la sol al aeronavelor, fapt ce conduce la necesitatea executării de lucrări de reparații. Lucrările de reparații la dale constau în demolarea integrală sau parțială a acestora și repararea rosturilor. La dalele izolate cu cedări punctuale de fundație, aceste dale prezentând rupturi de colțuri de dimensiuni mari, soluția de remediere propusă este de înlocuire totală și refacerea întregii infrastructuri. Lucrările au fost autorizate în octombrie 2015 de către președintele Consiliului Județean de la acea dată”, menționează forul județean.

Recepția pistei despre care Tișe spune mereu că este într-o stare proastă a fost făcută abia în martie. De mai bine de doi ani a refuzat să facă acest lucru pe motiv că există crăpături și fisuri serioase la pista nouă, inaugurată în 2013.

Citește și:

Ziua când TIȘE DEZLĂNȚUIT a bătut filmul DJANGO UNCHAINED. "Dom'le, de ce a crăpat pista? De ce a crăpat?" - VIDEOREPORTAJ

Consiliul Județean, obligat de instanță să facă recepția pistei Aeroportului, investiție de 50 mil. euro

sursa foto: citynews.ro

Adauga comentariu