Concedieri, pe fondul pandemiei, la compania multinațională EXL Service din Cluj. Oamenii vor da în judecată firma

Compania EXL Service a concediat, dintr-un foc, zece oameni de la sediul din Cluj-Napoca, pe fondul pandemiei de coronavirus. Nu s-a optat nici pentru varianta șomajului tehnic, nici pentru o altă soluție compensatorie pentru angajații care au fost dați afară. O parte din foștii angajați spun că vor da în judecată compania. Reprezentanții EXL Service nu au oferit niciun punct de vedere, deși au fost contactați două zile la rând de redactorul Ziar de Cluj.

Așa cum era de așteptat, pandemia de coronavirus îi determină pe agenții economici să ia măsuri pentru protejarea afacerilor. Victimele colaterale ale reorganizării firmelor sunt angajații, care fie sunt trimiși în șomaj tehnic sau șomaj simplu (în cel mai bun caz), fie sunt dați afară fără nicio explicație. În urmă cu câteva zile, compania EXL Service a decis să concedieze mai bine de 10 oameni din Cluj-Napoca pe motiv că este criză globală. Ziar de Cluj a stat de vorbă cu unul din cei zece oameni care au fost lăsați cu ochii în soare, angajat ca asistent relații publice și comunicare. Cel mai probabil din cauză că este unul dintre cei mai noi angajați, el a fost pus pe lista neagră, iar contractul său de muncă a fost desfăcut începând cu data de 1 aprilie 2020.

„Eu am fost angajat în 10 februarie 2020, am semnat contractul și după criza aceasta provocată de coronavirus s-a luat decizia să lucrăm acasă. Am început să lucrăm acasă de săptămâna trecută și luni dimineața (30 martie -n.red.) m-au sunat managerul și HR-ul și mi-au spus că închidem contractul din cauza crizei globale, fără nicio măsură de securitate. Nici nu putem să beneficiem de șomaj tehnic sau șomaj simplu. Plus că nici nu au oferit vreo soluție. Suntem 10 sau 12 oameni care am fost dați afară fără să se țină cont că avem de plătit chirie sau că avem copii de întreținut. Eu am solicitat să ne ofere o soluție măcar pentru două-trei luni ca să vedem ce facem după aceea, dar ni s-a spus că le pare rău și că nu au ce face. Acum eu sunt într-o situație foarte delicată pentru că am doi copii, am de plătit chirie și fără job. Am întrebat de ce au făcut recrutare dacă știau că nu mai au nevoie de personal. Acum noi am ajuns victime din cauza companiei. Suntem fără job, fără șomaj, fără nimic”, a declarat, pentru Ziar de Cluj, fostul angajat EXL Service.

El va contesta în instanță desfacerea contractului de muncă, deși șansele de câștig sunt minime în condițiile în care compania a profitat de legea care îi permite să renunțe la angajat cât timp acesta este într-o perioadă de probă. De altfel, în notificarea de încetare a contractului de muncă este precizat ca angajatul are dreptul să conteste decizia în termen de 30 de zile.

„Eu am fost deja la ITM, voi merge și la Judecătorie pentru că chiar nu accept așa ceva. Dacă ar fi avut un motiv profesional să mă dea afară accept, dar să îmi spună că au închis contractul din cauza crizei globale și nu putem oferi nimic pentru tine, nu pot să accept”, a precizat fostul angajat al companiei. 

Reprezentanții companiei nu au oferit încă niciun punct de vedere deși ieri ni s-a promis că vom fi contactați de EXL Service UK, acționarul majoritar al firmei din Cluj-Napoca.

EXL are sediul central în New York și are peste 32.600 de angajați în SUA, Europa, Asia, America de Sud, Australia și Africa de Sud.

ExlService Romania Private Limited SRL cu sediul în Cluj-Napoca a fost înființată în 2009 și are ca obiect de activitate activități ale centrelor de intermediere telefonică (call center). Acționar unic este ExlService UK LTD, iar administrator figurează Kumar Sunil.

În anul 2018, firma a declarat o cifră de afaceri de peste 1,2 milioane lei, un profit de peste 112.000 lei și un număr mediu de 63 de angajați.

Adauga comentariu