Din oras

Compania de Transport Public elimină taxa specială, dar prețul biletelor nu scade. Cum este justificată această măsură

Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca propune eliminarea taxei speciale pentru transport, instituită în 2013. În mod logic, prețurile la bilete ar trebui să scadă din moment ce această taxă reprezintă 6,65% din prețul unei călătorii cu autobuzul. Dar prețul nu scade pentru că CTP aduce în discuție Indicele Prețului de Consum. Potrivit unui proiect de hotărâre de Consiliu Local, dacă s-ar ajuta prețurile conform Indicelui Prețului de Consum și dacă s-ar menține taxa specială atunci prețul unei călătorii ar ajunge de la 2.5 lei la 2.63 lei.

În prezent tarifele la bilete sunt stabilite pe baza unei hotărâri de Consiliu Local din 2018 care stabilește că prețul pentru o călătorie este format din tarif la care se adaugă taxa specială de transport public local, în valoare de 6,65% din prețul aplicat unui bilet. Această taxă specială a fost aprobată în 2013.

„Raționamentul pentru care, la nivelul anului 2013, a fost aprobată instituirea taxei speciale de transport public local a fost acela de a asigura o sursă de finanțare a investițiilor pentru achiziția de mijloace de transport public moderne, cu un confort sporit, mai puțin poluante și cu un consum energetic redus. Odată cu aprobarea instituirii taxei speciale a fost aprobat și Regulamentul privind încasarea, evidența și accesarea fondurilor constituite ca urmare a instituirii taxei speciale de transport public local, pentru finanțarea achizițiilor de mijloace de transport public în municipiul Cluj-Napoca. Sumele colectate din taxa specială au fost încasate de la beneficiarii serviciului public de transport public local, majoritatea persoane fizice, și s-au constituit ca și venituri la bugetul local”, scrie în proiectul de hotărâre.

Conform aceluiași document, începând cu anul 2017 au fost accesate fonduri externe nerambursabile pentru modernizarea parcului auto constând în mijloace de transport public în valoare de 483.571.047 lei (fiind achiziționate sau în curs de achiziționare un număr de 41 autobuze electrice, 50 de troleibuze și 24 de tramvaie). Ca urmare a existenței fondurilor externe nerambursabile accesate până acum, precum și posibilitatea accesării în cadrul următorului buget pe termen lung al UE pentru 2021 – 2027 a noi fonduri nerambursabile, considerăm oportună încetarea aplicării taxei speciale de transport public local. Astfel, prin eliminarea taxei speciale de transport public local se evită majorarea prețurilor titlurilor de călătorie, acestea urmând a fi supuse aprobării la nivelul rezultat după procedura de ajustare a tarifelor, ținând cont de fundamentarea propusă de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA, fundamentare care ia în calcul la stabilirea prețurilor titlurilor de călătorie de tariful ajustat la care se adaugă o rată a profitului de 1,12% și conform avizului Comisiei de prețuri și tarife.

Dacă s-ar ajuta prețurile conform Indicelui Prețului de Consum și dacă s-ar menține taxa specială atunci prețul unei călătorii ar ajunge de la 2.5 lei la 2.63 lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *