Compania de Transport Public Cluj-Napoca are un buget de 38,5 MILIOANE EURO. Mulți bani vor fi investiți în autobuze second hand, deși Boc vorbește despre calitatea vieții și reducerea poluării

O parte din investițiile pe anul acesta al Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca sunt autobuze second hand, microbuze și autobuze Diesel. Toate acestea sunt mijloace de transport poluante. Deși primarul Emil Boc vorbește în continuu despre calitatea vieții, modernizarea flotei de transport și înlocuirea mijloacelor de transport clasice cu autobuze electrice, se pare că Liviu Neag, directorul CTP face exact pe dos.

În ședința extraordinară de Consiliu Local de vineri se va discuta bugetul pe anul acesta al CTP Cluj-Napoca, în valoare de 38,5 milioane euro. Potrivit proiectului de buget, pentru anul 2020 s-au bugetat cheltuieli pentru investiții în sumă de 73.560.000 lei (aproximativ 15 milioane euro):

Mijloace fixe care vor fi în proprietatea CTP Cluj-Napoca – 6.096.000 lei. Toate achizițiile se vor face din surse proprii. Din această sumă, 3.750.000 lei o reprezintă mijloacele de transport: 10 autobuze articulate second hand în valoare de 1.580.000 lei, fără TVA; un microbuz panoramic nou în valoare de 730.000 lei, fără TVA; 2 autobuze nearticulate noi pentru transport elevi în valoare de 1.260.000 lei, fără TVA.

Mijloace fixe care vor intra în patrimoniul privat al Primăriei și care vor fi date în concesiune către CTP Cluj-Napoca – 58.629.200 lei. Acestea se împart în două categorii: fonduri europene 85% + 15% contribuția Primăriei, valoare 46.410.000 lei – 6 tramvaie noi Astra; contribuția Primăriei 100%, valoare 12.219.200 lei: 8 autobuze nearticulate noi pentru transport elevi în valoare de 5.040.000 lei, montare 64 sisteme ticketing, valoare 2.579.000 lei, stație de redresare cu telecomanda, valoare 4.640.000 lei.

Rambursare rate credit de investiții 8.835.000 lei.

În cazul acestei rambursări este vorba despre un credit de 90 milioane de lei luat pentru a perioadă de 10 ani în 2017 de la Raifeissen Bank.

“În luna decembrie 2016, CTP Cluj-Napoca a organizat o licitație în vederea contractării unui credit de 90 milioane lei, pe 10 ani, în vederea achiziționării a 75 autobuze noi. În simulările privind restituirea creditului am contat, din punct de vedere al lichidităților (cash flow) pe faptul că sumele atrase din taxa specială vor acoperi aproximativ 80% din necesarul anual privind plata creditului (inclusiv dobânzi), restul de 20% fiind acoperit din surse proprii. Cele trei bănci care au participat la licitație au considerat fezabil planul nostru. Câștigătoare a licitației a fost declarată banca Raiffeisen. Creditul a fost folosit pentru achiziționarea a 75 autobuze noi Mercedes (15 articulate și 60 nearticulate). Autobuzele au fost achiziționate în urma a două licitații, la ambele fiind declarată câștigătoare firma Mercedes. Cele 75 autobuze au fost achitate integral începând cu luna mai 2018 și terminând cu luna februarie 2019, pe măsura recepționării autobuzelor.

Pentru a nu intra în incapacitate de plată propunem eliminarea taxei speciale la transport public începând cu 1 martie 2020 în condițiile în care prețurile la bilete și abonamente vor rămâne la fel. Sumele care vor reveni CTP Cluj-Napoca ca urmare a acestei măsuri vor fi folosite pentru acoperirea a aproximativ 80% din necesarul de lichidități pentru plata creditului, credit care este garantat exclusiv cu cele 75 de autobuze și conturile curente la bancă. Pentru anul 2020 venitul care va rezulta din anularea taxei speciale este estimat la 8.727.000 lei”, scrie în proiectul de buget al CTP Cluj-Napoca.

Pentru acest an, se preconizează o creștere a veniturilor obținute din transport. În proiect este notat faptul că pe parcursul anului 2019 nu s-a operat nicio majorare de tarife, ultima majorare a fost începând cu data de 1 octombrie 2018. Pentru toate simulările privind anul 2020 s-a plecat de la premiza că tarifele rămân neschimbate.

„Numărul de călătorii efectuate de compania noastră înregistrează un ușor trend de creștere de la an la an. Dacă vom analiza acest indicator din 2019, mai exact 196.369.412 călătorii, cu cel din 2018, de 190.485.685 călătorii rezultă o creștere în 2019 de 3,09%. Considerând că această tendință se va menține și în 2020, putem ajusta veniturile obținute din transport cu această creștere. De asemenea, în urma simulărilor pe anul 2020 s-au bugetat creșteri la venituri la transportul elevilor și al studenților. Cumulând veniturile prognozate din creșterea călătoriilor, a elevilor și studenților, putem vorbi de o creștere a veniturilor din transport de 8.342.000 lei. De asemenea, o creștere a veniturilor va fi obținută prin anularea taxei speciale de transport, anulare pe care compania noastră o propune începând cu luna martie 2020. De la instituirea acestei taxe speciale, din 01.01.2014, toți banii colectați și virați au fost accesați de CTP Cluj-Napoca și folosiți pentru achiziția de mijloace de transport, conform regulamentului taxei speciale, până în luna mai 2018”, mai scrie în proiect.

Adauga comentariu