Din oras

Clujul ar putea avea metrou, daca politicienii vor asculta de specialistii Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice

Problemele cu care se confrunta marile aglomerari urbane sunt cunoscute. Dar, pana acum, expertii romani au fost ignorati de politicieni. Prin proiectul de realizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila, finantat de Uniunea Europeana, Clujul si celelalte 7 orase incluse in proiect nu doar ca si-au aflat minusurile, dar isi pot finanta masurile de crestere a calitatii vietii prin accesarea de fonduri europene. Asta daca autoritatile locale vor fi de acord cu minusurile semnalizate.

In proiectul ce vizeaza Clujul se propune constructia unei linii/retele de metrou usor sau monorail in oras, extinderea retelei de troleibuz cu cateva linii suplimentare, reamplasare a unor statii de transport public din reteaua de autobuz/tramvai/troleibuz si o locatie pentru un terminal suplimentar in centrul orasului.

De asemenea, se propune si modernizarea tronsonului de cale ferata Nadasel-Apahida-Gherla pentru circulatia trenurilor metropolitane. Un studiu din 2011 a propus deja introducerea unui tren suburban pe infrastructura feroviara existenta, dar in acest scop sunt necesare investitii in infrastructura feroviara.

“Linia de troleibuz ar trebui extinsa in perimetrul aeroportului. De asemenea, ar trebui permis si accesul autoturismelor si al taxiurilor in zona aeroportului, numai pentru a lasa si a prelua pasageri”, mai scrie in studiul citat.

Specialistii mai spun ca e necesara construirea unei parcari pe termen lung la preturi accesibile langa aeroport. De asemenea, mai spun acestia, capacitatea si tarifele parcarii existente nu sunt adecvate pentru parcarea pe termen lung si ar trebui construita o facilitate noua cat mai aproape de terminal. Totodata, e necesara reorganizarea infrastructurii si a serviciilor de transport de la gara.

Gara, autogara interurbana si statiile de transport in comun trebuie optimizate in ceea ce priveste conectivitatea si accesibilitatea”, mai scrie in raport, unde se precizeaza ca si reteaua de biciclete trebuie extinsa.  

“Reteaua de piste de biciclete aflata in prezent in constructie va trebui suplimentata pe termen mediu si lung. Vom propune o varianta extinsa optima pentru reteaua de piste de biciclete”, au subliniat specialistii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *