Editorial

Cluj Speed Racing – proiect pentru tinerii iubitori de motociclism si automobilism. E IEFTIN si usor de facut! Clujul poate face milioane cu ideea asta!

Noul Cluj trebuie sa devina un adevarat magnet pentru intreaga Transilvanie din toate punctele de vedere. Acum e doar magnetul studentilor, foarte putin al turistilor. Avem sub 100 000 de turisti pe an, ceea ce e jenant. 

Am facut un calcul – pedelistii au avut in manuta din 2004 pana in 2015 fie sub palmele lui Boc, fie ale prietenului sau Sorin Apostu, circa 2,5 miliarde de euro. Enorm. O gramada de bani. Bugetul orasului. Si ce au facut cu ei? Cu banii astia se puteau construi o gramada de proiecte faine. Asa, zero strategie pe turism din partea lui Boc si Apostu, zero rezultate.

Trebuie sa structuram aceasta viziune de la zero. Sa gandim programe coerente, sa nu ne mai bazam pur si simplu pe faptul ca suntem inima Transilvaniei si gata.

De la programe de comunicare turistice dedicate judetelor adiacente Clujului pana la programe prin care sa aducem resurse umane proaspate din Arad, Bihor Satu Mare, Alba, Mures etc., scotand in evidenta faptul ca Clujul este cel mai puternic, ca are oportunitatile de angajare cele mai bune si salariile cele mai bune.

Dezvoltarea oraselor e o lupta economica pe bune, dura si rece, nu una pe povesti cu pesti. O lupta pe care noi trebuie sa o ducem cu atentie si cu pragmatism.

Va propun astazi un proiect prin care Primaria Cluj-Napoca si orasul nostru pot „lovi” mai multi iepuri deodata. Un proiect cu impact social deosebit care este, in acelasi timp, si un business foarte bun, dar care si adauga o componenta moderna planului turistic al Clujului.

Cluj Speed Racing

 

Acesta este un nou proiect de candidat independent la Consiliul Local Cluj pe care il supun atentiei dumneavoastra. 

Este vorba de un circuit de speed racing dedicat iubitorilor de automobilism si motociclism viteza. Din Cluj-Napoca, dar si din intreg Ardealul.

Un proiect ieftin si eficace dedicat amatorilor care doresc sa isi imbunatateasca aptitudinile de pilotaj, care cauta sa isi petreaca timpul intr-un spatiu de agrement sigur si dedicat. Nu e un proiect cu pretentii care sa isi doreasca sa fie omologabil, asta ar costa prea mult. Dar este perfect pentru nevoile de astazi ale tinerilor clujeni.

 

Mai bine sa se antreneze in circuit, decat sa moara pe sosea

 

Avem nevoie de acest proiect in special pentru tinerii nostri clujeni. Sunt foarte multi iubitori de automobile si fani ai tuningului care nu au unde sa se exprime si isi tureaza motoarele prin parcari, fiindca nu au asemenea circuite. Iar apoi se dau cocosi pe autostrada mergand cu 250 de km la ora nefiind siguri pe ei si facand accidente.

Ceilalti tineri clujeni, iubitori de motociclete si de viteza, “se dau” pe strazile Clujului devenind material perfect pentru prelevare de organe, caci mor pe capete.

Acest circuit pe care l-am botezat Cluj Speed Racing este solutia perfecta pentru ca acesti tineri sa deprinda tainele si secretele condusului intr-un regim de competitie, ramanan amatori, dar devenind mai buni. Vor rula in siguranta si isi vor “descarca hormonii” intr-un cadru organizat.

 

Superb. Provocator. Ieftin. Usor de facut.

 

Cluj Speed Raciing este un proeict gandit de mine impreuna cu o casa mare de arhitectura din Cluj-Napoca. Mi-am facut treaba temeinic inainte de a indrazni sa va propun acest proiect. I-am rugat pe prietenii mei sa ma ajute sa creez o baza de discutii solida despre necesitatea unei asemenea investitii care este, in esenta, foarte putin costisitoare in comparatie cu prejudecata generala si care, iar asta e punctul forte, poate aduce bani frumosi in viitor nu numai de la iubitorii de masini si motociclete din Cluj, ci de la amatorii acestui sport din intreaga Transilvanie.

Am fi singurul oras din Ardeal care ar avea o asemenea investitie, de asemenea calibru.

Proiectul pe care vi-l propun este desenat si cu ajutorul unor „consultanti”, doi piloti din campionatul de raliuri al Romaniei care m-au ajutat sa propun o pista de nivel mediu accesibila tuturor soferilor. Asa cum puteti observa din desenul alaturat, circuitul permite si atingerea unor viteze de peste 250 de km pe linia dreapta pe care o propun, dar si desavarsirea aptitudinilor de sofat.

 

Date tehnice. Suprafete. Cifre

 

suprafata teren necesar = 45 ha

circuit complet lungime pista = 3000 metri

latime pista = 18-20 metri

lungime linie dreapta = 700 metri

circuit scurt lungime pista = 2015 metri

latime pista = 18-20 metri

lungime linie dreapta = 480 metri

pista mini karting lungime pista = 160 metri

latime pista = 5 metri

 

 

DOTARI

 

boxe echipe = 10

locuri parcare = 180

tribuna = 400 locuri

punct medical – 100 mp

spatii comerciale = 500 mp

restaurant = 300 mp

sala conferinte / cursuri

simulatoare auto – 2

spatiu agrement alte activitati – exterior = 2000 mp

parc masini de inchiriat: 200 mp 

 

 

Un proiect ce va produce bani din prima zi

 

Propunerea mea de cetatean este ca Primaria sa aloce bani pentru acest proiect si sa il dezvolte in afara municipiului (pentru a nu deranja pe nimeni) si alegerea unei zone sarace ca dezvoltare din judet pentru a amplifica prin taxe si impozitele generate imbogatirea ei. In asemenea locuri, terenul este foarte ieftin. In proiectul pe care l-am facut cu casa de arhitectura, am imaginat facilitati corecte pentru asemenea investitie. Standuri tehnice pentru prepararea masinilor si service, tribuna pentru spectatori, punct medical, parcari, un mic bistro precum si un parc de masini de inchiriat. In viziunea mea, si cei care nu au masini tari sau special pregatite, dar isi doresc sa incerce adrenalina unui aemenea circuit, sa poata veni si sa foloseasca cu chirie un Porsche mai vechi sau un Audi second hand preparat special pentru curse.

Acest proiect va incepe sa produca bani din prima zi si va fi un punct de atractie extraordinar pentru acest segment de clujeni si ardeleni ai acestui sport care cunoaste dezvoltare nebuna. Nu il vom omologa, nu avem pretentii de profesionism, si costa oricum prea mult acest lucru, dar sentimentul pe pista va fi unul profesionist.

Fiecare doritor va plati un abonament pentru un anumit numar de ture si va putea fi cronometrat cu mijloace de masurare profesionale.

Nu vor fi permise cursele in 2 sau 4 pe intregul circuit pentru a evita orice posibile accidente.

 

 

Vor fi permise doar „liniutele”. Va fi o atractie si pentru motociclisti

 

Vor fi permise doar „liniutele” pe segmentul de 700 de metri special dedicat acestui tip de concurs. Circuitul Cluj Speed Racing este versatil si este perfect si pentru motociclisti. Ei pot deprinde si imbunatati calitatile de speed management prin antrenamentul pe acest circuit.

Avem si o componenta de karting pentru copii si tineri, care va constitui si ea o sursa de profit importanta.

De fapt, Cluj Speed Racing este un proiect care nu e meteo depedent. Poate functiona pe soare, ploaie, frig, zapada, fiindca toate conditiile meteo sunt provocari imense pe acest circuit. Chiar si noaptea. 

Vrei sa te dai, platesti! Nu vor fi sume exorbitante, dar nu va fi gratuit. Daca ai avut bani sa iti iei un Lambo sau un Ferrari, daca ti-ai tunat chiar si Loganul, este loc pentru toti pe aceasta pista.

 

Cat costa?

 

Ati putea spune ca o asemenea investitie e mare, eu va spun ca va inselati. Va dau doar un exemplu care demonstreaza cat de ieftina e aceasta idee.

Am cerut preturi pentru constructia pista de alergare (structura si asfalt) de la trei constructori din Cluj-Napoca.

Niciuna dintre ofertele primite nu a depasit ca pret 700.000 de euro. Atat. 700 000 de euro sa faci o pista de 3 kilometri cu structura si asfalt.

Mult mai putin decat a cheltuit emil Boc in ultimii 3 ani pe panselute, arbusti si gard viu (adica a cheltuit un milion de euro).

Restul facilitatilor sunt floare la ureche. Dupa calculele noastre, investitia totala s-ar cifra la maximum 2,5 milioane de euro.

Si Clujul ar castiga din prima zi. Bani, turism, reputatie, respect din partea tinerilor.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *