Din oras

Cluj-Napoca, oras de 5 stele, fara niciun poligon auto. Cum se descurca instuctorii scolilor de soferi

Mai multi instructori auto au reclamat faptul ca in Cluj-Napoca nu exista niciun poligon auto care sa deserveasca nevoile cursantilor care isi doresc obtinerea permisului auto. Celor doua locatii existente amenajate in acest sens, aflate in proprietatea Primariei, administratia locala a decis sa le schimbe destinatia. Intr-un oras supraaglomerat de masini viitorii soferi sunt nevoiti sa iasa direct in trafic inca de la primul curs de conducere. 

In Cluj-Napoca au existat, pana nu demult, doua zone de instructaj auto unde elevii scolilor de soferi puteau sa se acomodeze in primele ore de curs cu comenzile autoturismului. Ambele terenuri pe care erau amenajate poligoanele auto sunt detinute de catre Primarie care a decis sa le schimbe destinatia. Astfel pe poligonul auto din cartierul Grigorescu administratia locala a decis sa amenajeze o parcare pentru clientii strandului Sun, iar in cartierul Gheorgheni Compania Nationala de Investitii va dezvolta o baza sportiva. 

Potrivit Ordinului Ministerului Afacerilor Interne nr. 268/2010  privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere „proba practica se poate sustine, dupa caz, pe traseu si/sau in poligon, pentru anumite categorii de vehicule”. Cum in Cluj-Napoca nu exista niciun poligon auto autorizat acest lucru contravine oarecum legii. Parerile celor care coordoneaza activitatea scolilor de sofei sunt impartite, insa nimeni nu contesta nevoia amenajarii unui poligon auto, in special pentru primele ore de curs practic al viitorilor soferi.

“Parerile pot fi subiective, insa eu consider ca nu e nevoie de un poligon specializat cu jaloane, locuri de parcare fixe. Cel mai important, cred, e nevoie de o zona libera, unde elevii scolilor de soferi sa exerseze inceperea activitatilor, in special manevrele de ambreiaj si incercarea de parcari pentru a se obisnui cu procedura. Oricum examenele se dau pe traseu, unde situatia e total diferita fata de un poligon, e vorba de lungimea masinilor, a spatiilor de parcare, a modului in care soferii isi parcheaza masina cu rotile pe trotuar”, a declarat Nicolae Niculescu, directorul scolii de soferi Niko.

Instructorii auto spun ca este foarte important sa existe spatii special amenajate pentru primele ore de curs unde elevii sa exerseze manevrele elementare, inainte de a iesi in trafic.

“Ar fi necesara amenajarea unui poligon dupa modelul celui din cartierul Gheorgheni. In primul rand un poligon e de mare ajutor pentru elevi. Noi am facut demersuri pe langa primarie, prin intermediul Asociatiei Scolilor de Soferi, sa fie amenajat acel poligon auto, dar nu s-a intamplat nimic. E important un poligon, deoarece acolo este singurul loc in care elevul poate sa conduca singur in masina. Poligonul din cartierul Grigorescu, din apropierea strandului Sun, e si acela bun, insa e mic“, a afirmat Gheorghe Tigau, reprezentantul scolii de soferi Formula D.

Solutia gasita de catre majoritatea scolilor de soferi din municipiul Cluj-Napoca este inchirierea unor parcari private pentru desfasurarea cursurilor sau chiar amenajarea unor spatii proprii.

“Un poligon auto ar fi binevenit in contextul in care avem la nivelul orasului doua asemena spatii amenajate si acelea sunt distruse. E important pentru elevi ca in primele ore de acomodare cu comenzile autovehiculului sa nu se afle pe un drum public. Noi incercam sa ne facem poligonul nostru sau chiar sa inchiriem parcari”, au declarat reprezentatii scolii de soferi Auto Tudor.

Reprezentantii Primariei considera ca „nu este de datoria administratiei locale amenajarea unui poligon” care sa deserveasca scolile auto si au decis ca pe terenul din Grigorescu sa amenajeze o parcare, iar in Gheorgheni un complex sportiv finantat cu fonduri guvernamentale. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *