Din oras

Cluj-Napoca devine incet, dar sigur, Napoli de Romania

Cei doi operatori de salubritate din Cluj-Napoca, Bratner-Veres si Rosal Group, sunt obligati sa transporte gunoaiele pe care le ridica din oras pana la Alba Iulia. Pentru a reduce costurile de transport si depozitare pe tona, operatorii de salubritate au format adevarate rampe clandestine in municipiu si ridica selectiv resturile menajere ale clujenilor. In tot acest timp primarul Emil Boc se pozeaza la Bruxelles, promovand Capitala Europeana a Tineretului. Turistii care vor veni la Cluj-Napoca vor avea in curand parte de imagini asemenatoare celor de acum 8 ani din localitatea italiana Napoli. 

Firmele de salubritate nu mai ridica gunoaiele menajere voluminoase si resturile rezultate in urma activitatilor de gradinarit din cartierele orasului. Nu exista un cartier al municipiului Cluj-Napoca in care la punctele gospodaresti sa nu poata fi observate pe langa tomberoane bucati de mobilier, canapele, saci de moloz sau crengi uscate. Motivul pentru care acestea sunt lasate in drum in este costul pe care trebuie sa il plateasca operatorii de salubritate din Cluj pe tona de deseuri depozitate la Alba Iulia.

La Centrul Integrat de Management al Deseurilor nu lucreaza nimeni, desi pentru a finaliza la timp proiectul ar fi nevoie ca utilajele sa functioneze 24 din 24 de ore. In zona de acces, ghereta paznicilor este pazita de o scupltura in lemn protejata de ploi si soare de o casca albastra de muncitor. Semn ca nu a mai trecut nimeni prin zona se poate observa cum pe terenul arid au inceput sa creasca buruienile.

In cartierele Marasti si Gheorgheni tomberoanele dau pe dinafara, semn ca operatorii de salubritate trec din ce in ce mai rar pe la punctele gospodaresti.

De cealalta parte a orasului, in Manastur, pe Aleea Garbau, gunoierii “au uitat” sa ridice fotolii, canapele si alte obiecte de dimensiuni mai mari, aruncate de clujeni. 

Grigorescu, un cartier linistit in care pensionarii gospodari incearca sa intretina spatiile verzi, este din pacate in aceeasi situatie. Pe strada Stefan Mora cauciucuri, crengi de copaci si saci de moloz sunt lasate de izbeliste pe marginea trotuarului. Totul pentru ca gunoierii nu incarca obiectele grele in masini deoarece la descarcare in judetul Alba plata se face la tona. 

Pe Taietura Turcului de mai bine de o saptamana s-a dezvoltat o rampa temporara de gunoi. Lasand la o parte faptul ca imaginile care circula pe retelele de socializare cu zona respectiva nu fac deloc cinste orasului, turistii aflati in tranzit prin Cluj-Napoca folosesc Taietura Turcului si raman consternati de felul in care este administrat orasul.

Inchiderea rampei de la Pata Rat i-a determinat pe cei de la Rosal Group sa isi dezvolte in parcul auto din comuna Baciu o adevarata rampa temporara de gunoi. Aici, resturile clujenilor stranse de gunoieri sunt descarcate si, intr-un miros infernal, sunt incarcate in camioane de mare tonaj si trimise spre judetul Alba. 

Primaria tolereaza si plateste lucrul de mantuiala facut de firmele de salubritate pentru ca si acestea la randul lor nu comenteaza faptul ca trebuie sa transporte gunoiul clujenilor in alt judet. Potrivit legislatiei in vigoare administratia locala trebuie sa specifice locatia de depozitare a gunoaielor stranse de pe raza teritoriala. Cum in judetul Cluj nu avem nici macar o rampa conforma, locuitorii platitori de impozite stau cu gunoiul in drum pentru ca firmele de salubritate isi fac treaba de mantuiala. O intrebare pentru domnul primar ar fi de ce accepta operatorii de salubritate Bratner -Veres si Rosal sa transporte gunoiul la Alba? Raspunsul e simplu: Facturile platite de administratia clujeana pentru maturatul stradal curg in continuare la decont, in timp ce pe strada, de luni de zile, nu a mai fost zarit nici un maturator. Este posibil ca aceasta compensare sa acopere costurile de transport spre Alba ale operatorilor de gunoi din municipiu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *