In vizor

Circulatia pe Calea Turzii, blocata de “insula” gandita acum 11 ani

Coloana de masini care coboara molcom, bara la bara pana la sensul giratoriu din intersectia cu Observatorului este o imagine cotidiana pe Calea Turzii. De multe ori fenomenul nu are loc doar la orele diminetii, ci si dupa-masa, iar cand ploua sau ninge e un dezastru. Asta in mare parte pentru ca in dreapta soselei se afla o amenajare care ingusteaza accesul, cativa metri de drum folosit doar pentru parcarea unor localnici. 

“Insula” este un adevarat mit intre soferii care trec pe acolo zilnic, pentru ca nimeni nu stie care e rostul risipei de spatiu de pe carosabil. Unii cred ca municipalitatea a dorit sa le ofere locuri de parcare clujenilor din apropiere, altii ca e vorba de accesul catre strada Bradutului, in timp ce altii spun ca mai exista o cale de acces pe respectiva strada.

Recent, 333 de clujeni au semnat o petitie numita “Apel pentru descongestionarea strazii Calea Turzii”, adresata primarului Emil Boc in care este adusa in discutie aceasta problema. 

Calea Turzii este una dintre principalele intrari in municipiul nostru care merita in sfarsit sa fie modernizata, atrag ei atentia, sugerand ca “solutia de modernizare aleasa poate suporta si acum imbunatatiri si trebuie sa priveasca si strazile adiacente mai mici”. 

“Modernizarea strazilor WA Mozart si Bradutului cu acces din Calea Turzii din proximitatea sensului giratoriu, strazi care apartin domeniului public al municipiului Cluj Napoca si care sunt acum cu statut de ulite nedemne de un oras cu pretentiile municipiului Cluj Napoca. Mentionam ca prin actuala forma de configurare a sensului giratoriu accesul pe strada Bradutului nu se poate face din Calea Turzii, breteaua pe sensul de coborare fiind blocata si transformata intr-o parcare neamenajata. Modernizarea celor doua strazi ar diminua considerabil cantitatea de noroi adusa de catre autovehicule pe Calea Turzii”, au precizat ei. 

O alta sugestie adusa de semnatarii apelului pentru descongestionarea traficului ar fi “mutarea locului statiei pentru autobuzele care vin dinspre Turda din sensul giratoriu (Calea Turzii cu Observator), doua sute de metri mai sus, pe Calea Turzii, vis-a de benzinaria Lukoil unde oricum exista o statie CTP si deschiderea bretelei de coborare din sensul giratoriu”.

“Va semnalam ca zona de est, sud-est si sud-vest a orasului ( Buna Ziua si strazile adiacente, Macesului, Mihai Romanul, Faget, Calea Turzii) sunt in dezvoltare continua iar valorile de trafic in crestere. Peste acestea se suprapune intrarea in oras dinspre marile orase din centrul tarii, municipiile Turda si Cimpia Turzii dar si localitati ai caror locuitori muncesc peste zi in Cluj-Napoca”, au mai spus clujenii, subliniind ca demersul lor are la baza  “zecile de minute de asteptare pe care congestionarea traficului o produce fiecaruia dintre clujenii si neclujenii care folosesc Calea Turzii ca si cale de acces inspre zona centrala a Municipiului”, au atras ei atentia.

Oficialii municipalitatii clujene au justificat scurt existenta si refacerea in procesul de modernizare a blamatei “insule”. 

“Proiectul tehnic care include sensul giratoriu de la intersectia strazilor Calea Turzii si Observatorului a fost intocmit in anul 2004, cand traficul greu era permis pe raza municipiului Cluj-Napoca. Insula inchisa dinspre strada  Bradutului a fost inclusa in tema de proiectare pentru a limita accesul liber al autovehiculelor de mare tonaj spre centru, reducand astfel pericolul de accidente provocate de acestea”, au aratat reprezentantii Biroului Mass-Media din cadrul Primariei Municipiului Cluj-Napoca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *