Din oras

Cine controleaza publicitatea stradala din Cluj-Napoca

Reteaua publica de publicitate din Cluj-Napoca este controlata de sapte jucatori economici din domeniu, intre care si cele mai puternice firme de advertising din Cluj-Napoa, Vitrina Felix Media si Amprenta Advertising. Judecand dupa incasarile realizate de primaria clujeana din ultimii cinci ani, care se ridica la doua milioane de lei, inchirierea panourilor publicitare nu aduce profit econmic. In schimb, serveste intereselor politice in fiecare campanie electorala.  

La Cluj-Napoca, primaria are 48 de amplasamente publicitare, inchiriate in proportie de peste 50% firmei Panotaj Expert (25 de panouri). Firma cu sediul in Sectorul doi din Bucuresti ii apartine lui Jean Constanti Radulescu si a avut, in 2013, o cifra de afaceri modesta, de 490.000 de lei.

Pe locul al doilea ca expunere se afla panourile inchiriate de Amprenta Advertising SRL si de Vitrina Felix Media SA – cate sase. Cele doua societati sunt din Cluj-Napoca. Amprenta Advertisig SRL este administrata si controlata de Decebal Cotoc, iar in 2013 societatea a avut o cifra de afaceri de peste 5,7 milioane de lei. In ceea ce priveste Vitrina Felix Media SA, este controlata de Mihaela Rus si a avut, la ultima raportare financiara, aferenta anului 2013, o cifra de afaceri de aproape 11 milioane de lei.
Ca marime, spatiile de expunere ale Affichage Romania le surclaseza, desi sunt mai putine. Affichage Romania este subsidiara prin care compania elvetiana  de publicitate Affichage Holding isi desfasoara activitatea pe piata romaneasca. In 2013, firma a avut o cifra de afaceri de aproape 17 milioane de lei.

Cu o cota mai mica pe terenurile primariei, Target Media SRL a inchiriat doua panouri publicitare, situate pe Calea Floresti si pe Strada Caii Ferate.
Tot atatea panouri are si SC News Outdoor Romania SRL, in timp ce SC Way Media SRL are un singur panou publicitar inchiriat, situat pe Bulevardul 21Decembrie 1989.

Potrivit institutiei publice, amplasamentele acestor panouri au atribuite prin licitatie. Contractele de inchiriere au fost incheiate in 20 octombrie 2009, pe o perioada de un an, cu posibilitatea prelungirii cu o durata egala cu cea initiala cu acordul, in scris, al Consiliului local al municipiului Cluj- Napoca. Acestea au intrat in vigoare la data eliberarii Autorizatiei de Construire pentru amplasarea panoului.in prezent, locatiile, se exploateaza in regim de relocatiune tacita.

In 2010, primaria Cluj-Napoca a incasat 31.000 de lei din publicitatea stadala. Un an mai tarziu, in 2011, in conturile municipalitatii au intrat 420.000 de lei, iar in 2012, suma a crescut la peste 500.000 de lei. In 2013, din contractele de inchiriere a panourilor publicitare s-a incasat suma de 550.000, iar anul trecut, s-a ajuns la 562.000 de lei. La un simplu calcul, in ultimii cinci ani, primaria Cluj-Napoca a castigat din exploatarea amplasamentelor publicitare peste 2 milioane de lei.

Foto: qbox.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *