Ce zice Tișe despre munca la domiciliu a angajaților de la Consiliul Județean Cluj: ”este foarte greu să o monitorizezi și să aibă și efectele scontate”

Ziar de Cluj atrăgea atenția asupra avantajului pe care îl au angajații din sistemul bugetar. Aceștia nu sunt afectați de epidemie, salariile lor nu sunt diminuate indiferent de munca pe care o prestează acum. Președintele Consiliului Județean Cluj Alin Tișe recunoaște că angajații săi nu prea dau randament dacă muncesc de acasă, dar nu prea are cum să îi oblige să vină la muncă. ”Încă sunt la început” îi scuză Tișe, asta în condițiile în care aceasta este cea de-a treia săptămână de la momentul instiuirii stării de urgență.

”Deocamdată se muncește la o capacitate redusă pentru că o parte dintre angajații Consiliului Județean, aproape două-treimi lucrează de la domiciliu, o treime aproximativ lucrează alternativ în instituție. Există teama angajaților de a nu se îmbolnăvi. Este foarte complicat să obligi oamenii să vină la muncă dacă ei vor și au dreptul la muncă la domiciliu. Munca la domiciliu are eticheta ei, dar încă nefiind obișnuiți cu ea este foarte greu să o monitorizezi și să aibă și efectele scontate, cel puțin deocamdată, fiind vorba de o procedură de început. Tocmai de aceea, toate calculele pe care administrația le-a făcut în materie de investiții, de lucrări publice trebuie reanalizate”, a declarat azi președintele Alin Tișe.

În ceea ce privește procesul de digitalizare la nivelul Consiliului Județean, Alin Tișe declară că este un deziderat pe care și-ar dori să îl adopte îndată ce lucrurile vor reveni la normal. Desigur că ideal era ca astfel de proceduri să existe deja, într-un județ care se laudă cu industria de inovare și IT. Acum se văd aceste lipsuri, acum când oamenii nu mai pot să plimbe hârtiile de la un birou la altul, insituțiile realizează că digitalizarea le-ar fi ușurat acum interacțiunea cu cetățenii. În lipsa procedurilor digitalizate nici cetățenii nu își pot rezolva problemele și nici instituțiile nu își pot atinge obiectivele pe care și le-au propus. 

”Aici trebuie să vină din ambele părți. Autoritățile publice să își facă treaba intern și să se pună la punct și în egală măsură să pregătească populația pas cu pas și să o ajute până când ea va apela și va proceda în consecință. Nu este o chestiune dificilă. E suficient ca la nivel de Registratură să ai două scannere performante unde doi angajați să scaneze pentru început toate documentele pe care oamenii încă le aduc în formatul pe care îl știu ei, adică pe hârtie. Aceasta poate să meargă în paralel prin introducerea unor proceduri interne prin care să scanezi documentele și să plece în format digital de la momentul depunerii la registratură. Sunt modalități prin care în format digital se poate ajuta populația și acesta va fi și planul pe care îl vom pune în practică după ce vom reveni la o normalitate. Oamenii vor învăța treptat, nu ne așteptăm ca angajații și oamenii să învețe dintr-o dată”, a completat Alin Tișe.

Citește și:

 

Adauga comentariu