Ce spun nutriționiștii clujeni despre pericolul curei de slăbire cu pepene roșu

În perioada verii, mulți clujeni consumă fructe în cantități impresionante, unii dintre ei din dorința de a da jos kilogramele în plus. Medicii nutriționiști spun însă că fructele deși sunt sănătoase dacă sunt consumate în cantități moderate, atunci când este depășită cantitatea recomandată apar probleme. 

„Trebuie să fim foarte atenți la cantitatea de fructe pe care o mâncăm într-o zi. În prezent se recomandă să mâncăm 5 porții de fructe și legume, dar eu personal recomand 1-2 porții de fructe și 3-4 porții de legume. O porție reprezintă un fruct de mărimea unui pumn sau dacă ne referim la fructe de pădure, cam cât ar încăpea în două palme”, explică Luisa Florea, nutriționist dietetician. 

Pe perioada verii, cei care vor să slăbească apelează de obicei la cura cu pepene roșu pentru că orașul este plin de vânzători de lubeniță, iar prețurile sunt accesibile. Nutriționistul Luisa Florea atrage atenția că o astfel de cură ascunde un adevărat pericol. Există riscul să pui de două ori mai multe kilograme odată ce ai oprit cura de slăbire. 

„În acest sezon este foarte populară cura de slăbire cu pepene verde care este consumat într-o cantitate foarte mare. Această cură funcționează pe termen lung. Cei care o promovează recomandă consumarea timp de 3-5 zile doar pepene verde cu o cantitate maximă admisă de 3 kg, care este foarte mare. Această cantitate poate ajunge la un conținut de 240 de grame de zahăr, ceea ce este foarte mult. Dacă este să comparăm pepenele verde cu ciocolata, care ar conține 100 g de ciocolată cu lapte, cam 70 de grame de zahăr, comparativ cu 240 de grame de zahăr în 3 kg de pepene verde”, spune nutriționistul. 

Dincolo de consumul de fructe, în anotimpul cald este nevoie și de o hidratare adecvată, potrivit nutriționiștilor clujeni. 

„Luăm și din fructe lichidele de care avem nevoie, mai ales de la cele care conțin cea mai multă apa, este cazul și pepenelui verde, dar din păcate cantitatea de zaharuri este prea mare, așa că cel mai bine este să ne hidratăm cu ajutorul apei plate, de izvor, a supelor, a ciorbelor și limonadă fără zahăr. Fiecare persoană trebuie să se asigure că bea 2 litri de apă pe zi, apă plată sau de izvor. Dar aici e important un necesar personalizat. Se recomandă o medie de 30-35 de mililitri pe kilogram corp. Voi da un exemplu. O persoană care are 70 de kilograme ar trebui să consume un minim de 2 litri și 100 de litri de apă pe zi”, explică dieteticianul. 

 


Adauga comentariu