In vizor

Cat de necesar e noul parking de pe Dorobantilor? Emil Boc vrea 400 de locuri de parcare langa un parking privat falimentar

Lipsa acuta a locurilor de parcare la nivelul municipiului Cluj-Napoca se face simtita in mai toate cartierele orasului. In urma cu doua zile primarul Emil Boc a anuntat ca va rezolva problema prin construirea unui nou parking pe strada Dorobantilor. La doar cativa zeci de metri, insa, se afla un alt amplasament, cu 250 de locuri de parcare, iar firma care il administreaza a intrat in faliment.

Aflata in consultare publica, noua intentie a primarului Emil Boc de a construi un parking in cartierul Marasti naste deja controverse. Prima dintre acestea este situatia garajelor aflate pe locul unde Primaria are de gand sa ridice un parking suprateran de aproximativ 400 de locuri. Pentru a putea demara lucrarile, reprezentantii administratiei locale vor fi nevoiti sa desfiinteze cele aproximativ 30 de garaje metalice. Posesorii acestora si-au exprimat intentia de a fi despagubiti in cazul in care le vor fi demolate garajele pe care au platit sume frumoase de bani.

“Eu cand m-am mutat aici mi-am cumparat un garaj de la un vecin. Avea toate actele pe el. Am platit la vremea respectiva 3.000 de euro. Acum vine Primaria si imi da jos garajul si ma pune sa platesc abonament in parking. Pai sa vina si sa imi dea banii pe care i-am platit pe garaj si atunci mai stam de povesti”, a declarat Andrei, unul dintre locuitorii din zona. 

A doua dintre controversele aparute la nici doua zile de la lansarea ideii, face referire la pozitionarea noii parcari supraterane. Noul parking ar urma sa fie la doar cativa pasi de o investitie privata asemanatoare, intrata in faiment. In aprilie 2008, in urma unui parteneriat public-privat cu Primaria Cluj-Napoca, a fost inaugurat parkingul din spatele Pietei Marasti cu o capacitate de 250 de locuri. Intre timp firma care administreaza parkingul din Marasti a intrat in faliment.

Pentru ca gradul de ocupare a fost sub 10% acest lucru a dus la imposibilitatea SC Parking Marasti SRL sa isi achite creditul de 3.650.000 de euro contractat la Banca Italo-Romena. La vremea respectiva reprezentantii societatii au acuzat administratia locala ca, desi existau spatii de parcare in parking, Primaria a tolerat stationarile ilegale in zona.

 “Nu s-a putut plati creditul pentru ca nu aveam de unde, cu mai putin de 10% din capacitatea parcarii inchiriata abia se plateau dobanzile lunare, cum se putea. Falimentul are mai multi vinovati: boom-ul comercial, criza, dar si Primaria. Nu am avut ocupare si incasari pentru ca trotuarele strazii Dorobantilor sunt mereu pline de masini, se poate verifica la orice ora. Am facut zeci de sesizari la Primarie, dar de patru ani de cand sunt eu director, nu a fost ridicata nici macar o singura masina”, a afirmat in decembrie 2013 Gheorghe Bondane, directorul executiv al S.C. Parking Marasti.

Parkingul falimentar din Marasti in apropierea caruia Primaria intentioneaza sa investeasca in cel mai scurt timp a fost construit pe o suprafata concesionata de 1.500 de metri patrati pe o perioada de 49 de ani cu o redeventa anuala de 12.000 de euro. Noul parking supus dezbaterii publice va fi construit pe terenul situat in spatele blocurilor de pe Aleea Bibliotecii si Complexul Piata Marasti.

“Cei care detin locuri de parcare sau garaje in incinta respectiva sau in apropiere, pe Calea Dorobantilor si pe B-dul 21 Decembrie 1989, vor beneficia de prioritate in repartitia locurilor de parcare din viitorul parking”, au afirmat reprezentantii Primariei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *